וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: בן משפחת המלוכה יערוך ביקור רשמי בישראל השנה

לאחר שנים של דחיות, מקורות בארמון אמרו לעיתון "טיימס" הבריטי שהזמנתו של הנשיא ריבלין תיענה ככל הנראה בחיוב. הביקור הרשמי ההיסטורי ייערך במסגרת אירועי ציון מאה שנים להצהרת בלפור

הנסיך צ'רלס בהלויתו של שמעון פרס בהר הרצל, ספטמבר 2016. רויטרס
צ'רלס בהלוויית פרס/רויטרס

בן למשפחת המלוכה הבריטית עשוי לערוך ביקור רשמי היסטורי בישראל במהלך השנה הקרובה לציון מאה שנה להצהרת בלפור – כך פורסם היום (חמישי) בעיתון "טיימס" הבריטי, בהסתמך על מקורות בארמון. "נראה כי הביקור ייצא לפועל השנה", אמרו המקורות לעיתון.

השבוע חזר שוב על הזמנתו נשיא המדינה ראובן ריבלין בפגישתו עם שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון. ריבלין ציין בפגישה כי השנה יצוינו מאה שנה להצהרת בלפור שתמכה בהקמת מדינה יהודית. "זו שנה מאוד חשובה בהיסטוריה של היחסים בין ישראל לבריטניה", אמר ריבלין. "אנחנו נציין מאה שנים ויהיה לי לכבוד רב להזמין שוב את משפחת המלוכה לבקר בישראל".

מקורות בארמון אמרו לעיתון כי ביקור כזה נידון זה זמן מה ושייתכן מאוד כי הזמנתו האחרונה של ריבלין תתקבל בחיוב. הממשלה הבריטית אוסרת ככלל על קיום ביקורים רשמיים של בני משפחת המלוכה במדינות זרות, שאינן חלק מחבר הלאומים הבריטי. זה שנים שישראל מזמינה את בני המלוכה לביקור רשמי בארץ, אך אף ממשלה בריטית לא אישרה זאת מאז 1948.

עם זאת, הנסיך צ'רלס השתתף בשנה שעברה בהלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, וכן ב-1995 בהלווייתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. אך אלה לא נחשבו לביקור רשמי. הנסיך צ'רלס, יורש העצר הבריטי, ניצל את ביקורו בארץ גם לעניין משפחתי. אחרי ההלוויה בהר הרצל, הוא המשיך להר הזיתים, שם קבורה סבתו, אמו של הנסיך פיליפ, בכנסיית מריה מגדלנה.

לקריאה נוספת:
המחלה המסתורית של המלכה אליזבת - שמדאיגה את הממלכה הבריטית
שומר בארמון בקינגהאם העיד: כמעט יריתי בטעות במלכה אליזבת
מתנשפים חזרה לארמון: משפחת המלוכה הבריטית במרוץ שליחים. צפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully