וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליציה שיעית בסוריה הכריזה על הקמת "החטיבה לשחרור הגולן"

דובר "א-נוג'בא", מיליציה עיראקית המקורבת למשטר הסורי ונתמכת על ידי משמרות המהפכה האיראניים, מסר כי "ננקוט צעדים לשחרור רמת הגולן" אם אסד יבקש. הוא הבהיר כי הלוחמים יהיו מוכנים גם לעימות מול ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בסוף השנה שעברה: עימותים באזור הגבול)

דובר המיליציה השיעית העיראקית א-נוג'בא, סייד האשם מוסאווי, הכריז אתמול (רביעי) במסיבת עיתונאים מיוחדת שכונסה במטה סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" על הקמת "החטיבה לשחרור הגולן". המיליציה המזוהה עם ציר טהראן-דמשק מסייעת לצבאו של הנשיא בשאר אסד בלחימה בסוריה ונתמכת על ידי "משמרות המהפכה" האיראניים. "תסנים" מזוהה עם המשטר האיראני.

בדבריו, הדגיש מוסאווי את מעורבות כוחותיו בלחימה בסוריה "נגד הטרוריסטים הזרים", והוסיף כי לא יצאו מסוריה עד ש"הטרוריסט האחרון" יעזוב את המדינה. המשטר הסורי נוהג לכנות את כל ארגוני האופוזיציה, מתונים ואסלאמיסטים כאחד, טרוריסטים.

דובר א-נוג'בא סייד האשם מוסאווי במסיבת עיתונאים במטה "תסנים", טהראן, 8 במרץ 2017. תסנים, צילום מסך
"מעולם לא עזבנו אזור, אלא אם הכרענו את הלחימה בו". מוסאווי בטהראן, היום/צילום מסך, תסנים

"לאחר הניצחונות האחרונים, החלטנו להקים את החטיבה לשחרור הגולן", קרא מוסאווי, שהבהיר כי הכוח יהיה מוכשר ומצויד היטב. הוא עוד הצהיר כי יהיה מוכן להיאבק בישראל, והוסיף: "אם הממשלה הסורית תבקש, אנחנו מוכנים לנקוט צעדים לשחרור רמת הגולן". לדבריו, אנשי החטיבה החדשה "מעולם לא עזבו אזור, אלא אם הכריעו את הלחימה בו".

בחודשים האחרונים התגברה הלחימה באזור הגולן, כולל זליגה לתוך שטחי ישראל. באחד המקרים בחודש יולי האחרון פגע ירי ארטילרי בסמוך לגדר, ובעקבותיו תקף צה"ל שני תותחים של צבא סוריה. בהודעה שפרסם אז דובר צה"ל, הובהר: "נציין כי הירי לא סיכן את תושבי האזור ואת כוחותינו. צה"ל לא מתערב בלחימה בסוריה, אך נחוש להגן ויגיב לכל אירוע חריג".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרטון שפרסם הארגון היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרטון שפרסם הארגון היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההערכות בישראל הן כי אסד לא ממהר לחזור אל גבול רמת הגולן אך הוא עסוק בהחזרת השליטה על המוקדים שעוטפים את דמשק וציר החוף. חומס עומדת בראש סדר העדיפויות ולאחר מכן בין היתר גם דרעא, הדרומית יותר. לצד זאת, בישראל רואים בהשפעה ההולכת וגוברת של רוסיה בסוריה בפרט ובמזרח התיכון בכלל הזדמנות להוביל לשינוי חיובי ואף להסדרה ברמת הגולן. בישראל מעריכים כי רוסיה מנהלת כיום את סוריה ובהתאם לכך מעמדם של חיזבאללה ואיראן פחת משמעותית בסוריה, למרות שאסד נותר מחויב להם.

(עדכון ראשון: 22:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully