וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בספארי: טיבור הקרנף הצעיר מת לאחר קטטה עם קרנף יריב

8.3.2017 / 18:03

הקרנף שהתפרסם בשנה שעברה כשניסה לברוח מהספארי מצא את מותו בעימות אלים עם קרנף יריב. בעקבות המתיחות בין השניים, אמור היה טיבור בן ה-9 וחצי לעבור לגן חיות ברוסיה. יממה לפני מותו, דווח בצרפת על קרנף שנורה למוות על ידי ציידים

צילום: אלעד הרשקוביץ

אבל בספארי ברמת גן: הקרנף טיבור, בן 9.5, מת היום (רביעי) בקטטה עם הקרנף ציון. טיבור, שהיה הקרנף הראשון שנולד בחצר הקרנפים של הספארי לאחר 15 שנות בצורת, היה אמור לעזוב את הספארי לגן חיות ברוסיה, אך היום השניים התעמתו, וטיבור מצא את מותו. הוא לא הותיר אחריו צאצאים.

בין השניים שררה מתיחות בתקופה האחרונה, כחלק ממאבקי שליטה ודומיננטיות המאפיינים קרנפים שהגיעו לגיל בגרות. לפני שנה בדיוק ניסה להימלט משערי הספארי, כשרץ לכיוון שער היציאה מהמקום, אך עובדי הספארי מנעו ממנו לעזוב. שנה קודם לכן הצליחו במזימתן לברוח מהספארי שלוש קרנפיות אחרות - ריהאנה, קרן פלס וקרנבלה - אך הן הושבו בשלום לביתן.

טיבור הקרנף מהספארי ברמת גן שנהרג בעת קרב עם הקרנף ציון, 8 במרץ 2017. טיבור יגר, מערכת וואלה! NEWS
בן 9 וחצי במותו, לא הותיר אחריו צאצאים. טיבור הקרנף/מערכת וואלה! NEWS, טיבור יגר

טיבור, קרנף רחב שפה, היה הקרנפון הבכור של הקרנפית טנדה, וסימן את ה"בייבי בום" של ההמלטות שבאו אחריו. בעשור שחלף נולדו עוד חמישה קרנפונים. הוא נקרא על שם צלם הספארי הוותיק, טיבור יגר.

הקטטה האלימה מסמנת עוד אירוע שבו מעורב ציון בספארי, לאחר שרק לפני כשלושה חודשים דחף לאגם במקום את עטרי, מאהבה של קרן פלס, שתפס את השניים על חם, ובמקום התפתח עימות אלים שסופו במפלתו של מי שהיה עד לא מכבד הזכר השליט ואיבד את הבכורה.

אתמול דווח בצרפת כי קרנף נורה למוות על ידי ציידים בגן החיות טווארי, הסמוך לפריז. הציידים ירו למוות בקרנף שלוש פעמים, וניסרו את קרנו באמצעות מסור חשמלי. הקרנף, וינס בן הארבע, נמצא מת בתאו בגן החיות.

מהספארי נמסר: "כולנו כואבים ומבכים את מותם המצער של שני קרנפים רחבי שפה בגני חיות באירופה, יום אחרי יום - ומתחייבים להמשיך במאמצים לרביית הקרנפים, שמצבם בטבע הולך ומחמיר עד לכדי סכנת הכחדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully