וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרזת טראמפ על השגרירות ופרשת מין בצרפת: על מה מדברים בעולם?

כלי התקשורת בארצות הברית - וגם באירופה - רעשו היום (רביעי) בעקבות הכרזתו של נשיא דונלד טראמפ על העברת שגרירות ארה"ב לישראל, במהלך ביקורו בירושלים. בעולם הערבי מיהרו לגנות, בארה"ב נתפסו מופתעים ובעיתוני אירופה מזהירים כי הדבר יפגע "באיזון העדין שמתנהל במזרח התיכון".

ניו יורק טיימס: "השגרירות לירושלים - טראמפ הטיל פצצה" (דוגמה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיתון החשוב בעולם הדגישו את ההחלטה הדרמטית בכותרת הראשית. "טראמפ הולך עד הסוף - הבטיח הפתעה במהלך הביקור, ובהחלט קיים. השאלה כעת היא האם הפצצה שהטיל מאחוריו לא תבעיר את האזור", נכתב בידיעה הראשית בעיתון.

וול סטריט ג'ורנל: "טראמפ גורם לעולם להסיט מבט מפרשותיו" (דוגמה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיתון השמרני בחרו דווקא שלא להתעכב בכותרת על ההשלכות של המהלך, אלא להזכיר שהצהרת הנשיא מגיעה על רקע סדרת פרשות שמסעירות את המולדת שהשאיר מאחור, בטרם המריא למזרח התיכון. "טראמפ יודע שהכותרות יעסקו כעת בהעברת השגרירות, למי זה טוב, למי זה רע - ומתי זה יקרה. וזה טוב לנשיא, כל זמן שבכך עוסקות הכותרות", נכתב בפרשנות בעמוד הראשי.

אל חיאת הלונדוני: "טראמפ משחק באש במזרח התיכון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיתון הערבי שרואה אור בממלכה הבריטית, הזהירו מפני ההשלכות החמורות שעשויות לבוא בעקבות ההצהרה הדרמטית. "הנשיא החדש לא מכיר את הזירה המזרח תיכונית", נכתב בעמוד הראשי, "הוא הגיע כדי לרצות את נתניהו - מבלי לחשוב לרגע על היום שאחרי".

לה מונד: "ההסתבכות החדשה של פיון"; "הכרזה דרמטית של טראמפ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיתון הצרפתי עוסקים הבוקר בעיקר במעלליו של המועמד לנשיאות, פרנסואה פיון, נגדו הוגשו שתי תלונות חדשות על הטרדה מינית. "אחרי התבוסה בקלפיות, מגיעה התבוסה המוסרית של פיון", נכתב בכותרת הראשית.

הכרזת טראמפ תפסה נפח קטן יותר בעיתון, לאור הפרשה המקומית שמסעירה את התקשורת בצרפת, ואולם גם שם הודגשה הדרמטיות בהצהרת טראמפ. "מיקומה השנוי במחלוקת של השגרירות מייצר תגובות נגד חריפות בעולם הערבי, אך טראמפ נראה נחוש בעמדתו להעבירה מת"א לירושלים", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully