וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"2,100 שהידים": איראן פרסמה נתוני הרוגים בסוריה ובעיראק

בכיר ברפובליקה האסלאמית חשף את היקף האבדות במלחמה בסוריה ובעיראק. הנתון כפול מהמספר שנתן בנובמבר. עם זאת, רשימת החללים כוללת ככל הנראה גם שיעים מאפגניסטן ומפקיסטן, שאותם שולחת איראן ללחימה

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

יותר מ-2,000 לוחמים שנשלחו מאיראן נהרגו בעיראק ובסוריה – כך חשף היום (שלישי) ראש המשרד לוותיקי מלחמה באיראן. "כ-2,100 שהידים נהרגו עד כה בעיראק ובמקומות אחרים בעת שהגנו על המקומות הקדושים", אמר מוחמד עלי שהידי לסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א.

שהידי, העומד בראש הקרן האיראנית לחללים וליוצאי מלחמה, דיבר בוועידה שעסקה בשכול בטהראן. הנתון שחשף היום הוא כפול מהנתון שנתן בנובמבר, אך אז הוא התייחס רק לאבדות בסוריה.

איראן, יחד עם רוסיה, היא השותפה הצבאית המרכזית של סוריה, ושולחת מיליציות שונות להילחם בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק. שהידי לא סיפר פרטים על האזרחויות של ההרוגים, וייתכן שחלק נכבד מהם אינם איראנים, אלא פליטים אפגנים ופקסיטנים שיעים.

למשפחות ההרוגים בקרב ניתנו אזרחויות איראניות במסגרת חוק שעבר בפרלמנט האיראני במאי האחרון. טהראן מכנה את הלוחמים "מגני המקדשים", בהתייחס לאתרים השיעים הקדושים בעיראק ובסוריה, שבהם פוגעים הסונים הקיצוניים.

לקריאה נוספת:
דיווח בארה"ב: "איראן ערכה ניסוי בשני טילים בליסטיים"
ברקע דיווח על ניסוי טילים נוסף: נתניהו וטראמפ שוחחו על איראן
נתניהו: "80% מבעיותיה הביטחוניות של ישראל נובעות מאיראן"

הלוויית איש משמרות המהפכה שנהרג בלחימה בסוריה,  אוקטובר 2015. AP
הלוויה של איש משמרות המהפכה שנהרג בסוריה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully