וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: "איראן ערכה ניסוי בשני טילים בליסטיים"

ב"פוקס ניוז" דווח כי משמרות המהפכה שיגרו שני טילים מדגם פאתח-110 לטווח קצר, ואחד מהם פגע במטרה במרחק של 250 ק"מ. בתקרית אחרת התקרבו כלי שיט של משמרות המהפכה לספינה אמריקנית, שנאלצה לסטות ממסלולה

קרדיט וידאו: PressTV News Videos, עריכה: שמרית גולדשטיין

(ניסוי של צבא איראן במערכת S-300)

איראן ביצעה בסוף השבוע ניסוי בשני טילים בליסטיים, לראשונה מאז ארצות הברית הטילה עליה סנקציות בחודש שעבר בגין ניסוי דומה - כך דיווחה אמש (שני) רשת "פוקס ניוז". בתקרית אחרת, שעליה דווח ברויטרס, כלי שיט של משמרות המהפכה התקרבו בצורה מסוכנת לספינה אמריקנית במצרי הורמוז, שנאלצה לשנות את כיוונה.

שני גורמים אמריקניים בכירים מסרו ל"פוקס ניוז" כי הניסוי היה בטילי פאתח 110 לטווח קצר, שנוסו לראשונה זה שנתיים. הראשון, ששוגר ביום שבת, החטיא את הפגיעה בדוברה ששטה במרחק של 250 ק"מ. לפי הגורמים, יום למחרת פגע הטיל השני במטרה והשמיד אותה. הניסוי בוצע מבסיס של משמרות המהפכה בבנדר א-ג'אסק שבדרום-מזרח איראן.

הניסוי של איראן, שאירע באותו היום שבו שיגרה קוריאה הצפונית ארבעה טילים בליסטיים, העלה חשש בקרב הצי של ארצות הברית הפועל במי האזור. גורם אמריקני מסר לרויטרס כי ביום שבת התקרבו כלי שיט של משמרות המהפכה עד למרחק של כ-600 מטר מספינת מעקב של הצי האמריקני, שנאלצה לשנות את מסלולה. לדבריו, התקרית הייתה "לא מקצועית ולא אחראית".

חיל הים האיראני. Amir Kholousi, AP
ממשיכים בשיגורים. אימון של חיל הים האיראני/AP, Amir Kholousi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully