וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: שלט רחוב "ערפאת" יוסר

5.3.2017 / 23:49

לאחר הפרסום על הרחוב בג'ת בעל השם השנוי במחלוקת, הורו נתניהו ודרעי על הסרת השילוט. המועצה הסכימה לכך אך הבהירה כי תישקל האפשרות להגיש בקשה רשמית לרחוב ערפאת. הלילה הושלך רימון הלם לעבר ביתו של יו"ר ועדת השמות לשעבר, לא היו נפגעים

רחוב יאסר ערפאת, ג'ת, מרץ 2017. שלומי גבאי
רחוב ערפאת, כפי שצולם בשבוע שעבר בג'ת/שלומי גבאי

המועצה המקומית ג'ת תסיר מחר (שני) את שלט רחוב יאסר ערפאת, לאחר הפרסום בסוף השבוע בוואלה! NEWS על דבר קיומו של הרחוב, שמעולם לא עבר את אישורו של משרד הפנים ועורר הדים. כמו כן, המועצה תסיר את שמות כלל הרחובות שלא עברו את אישור משרד הפנים - ובהם גם רחובות על שם המשורר מחמוד דרוויש והמופתי חאג' אמין אל-חוסייני - אך הבהירה כי תישקל הגשת רחוב "ערפאת" לאישור מחודש.

הלילה הושלך רימון הלם לעבר ביתו של מוחמד קעואש, שכיהן בעבר כיו"ר ועדת השמות (לרחובות העיר) בוועדה המשותפת של באקה-ג'ת. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש. ראש המועצה המקומית ג'ת, עו"ד מוחמד ותד, אישר בשיחה עם וואלה! NEWS את דבר האירוע. עם זאת, לא ברור אם יש קשר בין האירועים.

"אני שבע רצון מההחלטה המהירה של מועצת ג'ת להסיר את שלט הרחוב על שם ערפאת ולשנות את שם הרחוב", אמר שר הפנים אריה דרעי. "במדינת ישראל לא ייקראו שמות רחובות על שם אנשים שרצחו ישראלים ויהודים. משרד הפנים יאכוף את ההחלטה לגבי שמות רחובות שנקראו על שם מחבלים בכל מקום בארץ כדי לוודא שהדבר ייעקר מהשורש".

לקריאה נוספת:
שר הפנים הורה לראש המועצה: שנה את שם רחוב "ערפאת" בתוך יומיים
עקב הפרסום בוואלה! NEWS: רה"מ יורה לשנות את שמו של רחוב ערפאת
"ברחוב ערפאת המשך ישר": נכי צה"ל נגד הנצחת מנהיג אש"ף

אריה דרעי ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
"נאכוף את ההחלטה לגבי שמות רחובות על שם מחבלים בכל מקום בארץ". דרעי/ראובן קסטרו

ראש מועצת ג'ת ותד אמר כי "מועצת העיר החליטה להסיר את כל הרחובות במועצה שלא עברו את אישור משרד הפנים, דבר אשר מגיע לאחרי עדכונו של השר דרעי ומשרדו". עם זאת, הוסיף: "בכוונתו להגיש בקרוב למשרד רשימת שמות מעודכנת. כמו כן, תישקל האפשרות להגיש שוב בקשה לרחוב על שמו של ראש הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת".

תנועת פתח התייחסה גם היא להחלטה, ומסרה כי היא "נובעת משנאה וגזענות לסמלי ושמות תנועת השחרור הלאומית פלסטינית אשר זוכה למרום מכובד ברשימה השמות של מכובדי העולם". עוד הזכירו את זכיית ערפאת בפרס נובל לשלום בחייו, וטענו כי הסרת שם הרחוב היא מנוגדת לשלום ולסמליו בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רחוב ערפאת כפי שמופה באפליקציית הניווט Waze/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שהגיש יחד עם נכי צה"ל את הבקשה להסרת שם הרחוב, בירך על ההחלטה. "אני מברך את ראש הממשלה ושר הפנים על המהלך המהיר להפסקת החרפה בה רחובות במדינת ישראל נושאים את שמם של רבי מרצחים", אמר. "הצדק יצא לאור".

אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי יפעל להסרתו של השלט, בפייסבוק כתב ראש הממשלה כי שמע "על מאבקם של נכי צה"ל נגד קריאת רחוב על שמו של יאסר ערפאת במועצה המקומית ג'ת שבצפון השרון. שוחחתי על כך עם שר הפנים אריה דרעי, שהבהיר כי המשרד לא נתן לכך אישור. במדינת ישראל לא יקראו רחוב על שמו של ערפאת - ואנו נפעל להסרת השלט".

נכי צה"ל המוחים על השם פנו לדרעי בסיוע תנועת "אם תרצו", לאחר שאחד מהם, לירן ברוך, נחשף לקיומו דרך אפליקציית Waze. אחד מחבריו סיפר כי בדרך למילואים בצפון, האפליקציה הודיעה על רחוב על שמו של מי שעמד בראש אש"ף. "לא יעלה על הדעת שבישראל יקראו לרחוב על שם מחבל עם דם על הידיים", אמר לוואלה! NEWS ברוך, שאיבד את ראייתו בעין אחת בקרב במחנה הפליטים קלנדיה. "אני עצמי לחמתי בשוטרים הפלסטינים שהוא שלח", סיפר ברוך.

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully