וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון למנוע את סגירת שדה דב: "פגיעה אנושה בתיירות"

הצעת חוק של חברי הכנסת שמולי וסמוטריץ' מנסה למנוע את סגירת שדה התעופה בתל אביב, וחתומים עליה יותר מ-70 חברי כנסת. לדברי היוזמים, כל עוד שדה התעופה הצבאי ממשיך לפעול במקום אין טעם בסגירת השדה האזרחי, שיביא לדבריהם לפגיעה קשה באזרחים

עומס בנמל התעופה שדה דב עקב זיהום הדלק, מאי 2011. אורי לנץ
"פגיעה קשה בתיירות, בכלכלה, ברפואה ובעיר אילת". נוסעים בשדה דב המיועד לסגירה/אורי לנץ

ועדת השרים לחקיקה תדון מחר (ראשון) בהצעת חוק שמטרתה למנוע את סגירת שדה דב בתל אביב בחודש הבא. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת איציק שמולי ובצלאל סמוטריץ' וחתומים עליה יותר מ-70 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה. היא נידונה בעבר בוועדת השרים ומחר חוזרת אליה לדיון נוסף, לאחר שבעלי הקרקע סירבו להגיע לפשרה שהציעה הממשלה, שלפיה פעילות השדה האזרחי תועבר לתוך השדה הצבאי עד לפינויו הצפוי בשנת 2019. הצעת החוק מבקשת לעגן את מעמדו כשדה תעופה אזרחי, עד להפסקת הפעילות הצבאית בו בשנת 2019. הח"כים טוענים כי החלטה אחרת משמעותה פגיעה קשה בתיירות, בכלכלה, ברפואה ובעיר אילת ותושביה.

על פי הצעת החוק, סגירת שדה התעופה האזרחי תקרה רק בשנת 2019 בצמוד לפינוי השדה הצבאי יחד ולא בחודש הבא. זאת, לאחר שלא הוקמה חלופה נאותה לקליטת פעילות התעופה האזרחית מהשדה. בשנת 2012 קיבלה הממשלה החלטה לפנות את שדה התעופה, ובמקביל הנחה משרד התחבורה לקדם חלופה אחרת לשדה התעופה האזרחי, על מנת שלא לנתק את העיר אילת ממרכז הארץ, אולם עד כה לא הוקמה חלופה אחרת בדמות שדה תעופה אחר.

בעקבות כך, פנו הערב ראשי ערים לוועדה בקריאה למנוע את הסגירה, בטענה שהדבר יביא לפגיעה בתיירות. "אנחנו קוראים לוועדת השרים למנוע את סגירת שדה דב לטיסות אזרחיות, דבר שיביא למכת מוות על אילת", נכתב. לטענתם, במקום להשקיע בפיתוח פתרונות תחבורה, המדינה מאיימת לשתק את תיירות הפנים ארצית ולהוביל להעמקת הפערים בין פריפריה למרכז. את המכתב שלח שלח יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס.

הצעת החוק אינה סותרת את האפשרות לקדם את הליכי התכנון ובדיקת הקרקע בשדה, כך שטרמינל הנוסעים יועתק כמה עשרות מטרים מערבה והעבודות יחלו ממערב למזרח במקום להפך. בעלי הקרקע ניסו להכשיל את הצעת הפשרה בשבועות האחרונים, והתנגדו לביצוע שינויים קטנים הנדרשים בשטח ודרשו פינוי מוחלט.

עוד בוואלה! NEWS:
שיא בתמיכה באברכים: מחר תאושר תוספת 52.5 מיליון שקל בשנה לישיבות
יעלון: "אתמודד על ההנהגה הלאומית במפלגה חדשה; מוכן לאחד כוחות"
על רקע סערת כבל-יחימוביץ': בר-לב יתמודד על ראשות העבודה

שדה דב. יותם רונן
"לא יהיה גזר דין מוות לפריפריה". שדה דב/יותם רונן

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי "אין שום טעם להתעקשות הדווקנית של בעלי הקרקע, מכיוון שהפשרה שהונחה על השולחן מאפשרת מצב של זה נהנה וזה לא חסר. כרגע, בגלל המשך הפעילות הצבאית, הם לא מסוגלים לקבל שם אישור לבנות אפילו בוטקה, שלא לדבר על מגדלים". עוד הוסיף שמולי כי "בהצעת הפשרה גם נותרת בינתיים הפעילות האזרחית וגם מתחילים לקדם את הליכי התכנון לטובת מימוש הקניין. אם הם מתעקשים לסרב לזה ודוחקים אותנו לבחירה בין מעגן היאכטות הפרטי שלהם לבין החולים האונקולוגיים מאילת שנוחתים כל יום בשדה דב בדרכם לבית החולים איכילוב - ברור במה תבחר הכנסת והממשלה. במשמרת שלנו לא יהיה גזר דין מוות לאילת ולפריפריה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הוסיף: "לצערי, אנשי הגוש הגדול ממשיכים להתעקש ולהתנגד למהלך ללא שום סיבה מוצדקת ודוחקים את כולנו לחקיקה. אין טיפת היגיון בלסגור את השדה ולפגוע בפריפריה בעוד השדה הצבאי ממשיך לפעול. אנחנו פועלים למען השארת השדה ביחד עם מעל 70 חברי כנסת שלא ייתנו לעוול הזה לקרות", אמר.

סמוטריץ' הבהיר כי "סגירת שדה דב תהווה פגיעה אנושה בתיירות, בתעשייה ובתושבי אילת, תביא לצמצום משמעותי של מספר הטיסות, ותנתק את אילת מהמרכז. בנוסף, זה יסתום את הגולל על כלל הטיסות לפריפריה כיון שאין חברת תעופה שתמשך להחזיק את המטוסים הקלים הפנים ארציים ללא קו שדה דב אילת ולא ניתן לזה לקרות. ח"כ שמולי ואני נמשיך ללחוץ כדי למנוע את הפגיעה בתושבי הפריפריה, אם בהידברות - מה טוב, אם לא - נמשיך בחקיקה עד שנצליח".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully