וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע סערת כבל-יחימוביץ': בר-לב יתמודד על ראשות העבודה

3.3.2017 / 11:32

ח"כ עמר בר-לב הכריז באופן רשמי על הצטרפותו למרוץ על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה. "ישראל זקוקה לשינוי כיוון", אמר. אחרי חשיפת ההקלטות, מעריכים במפלגה כי כבל עשוי שלא להתמודד על התפקיד

הקלטה: ערוץ עשר, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: הקלטת כבל על הדיל עם יחימוביץ')

על רקע הסערה במפלגת העבודה סביב הקלטות חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ואיתן כבל, הודיע הבוקר (שישי) ח"כ עמר בר-לב באופן רשמי על התמודדותו על ראשות המפלגה. "היום מתחיל המסע שלי למנהיגות חדשה למדינת ישראל. המטרה ברורה. החלטתי להתמודד כי אני מאמין שאפשר אחרת", אמר הבוקר בר-לב, שכוונותיו להתמודד לתפקיד היו"ר ידועות זה זמן מה. הבחירות לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה צפויות להיערך עד סוף יולי השנה.

בר-לב מצטרף לח"כ עמיר פרץ שהודיע בדצמבר כי יתמודד על התפקיד. גם ח"כ מרגלית צפוי להתמודד אך לא הודיע על כך באופן רשמי עדיין. גם אלוף (במיל') יום טוב סמיה ועו"ד אלדד יניב הודיעו כבר על התמודדותם על תפקידו של היו"ר הנוכחי, יצחק הרצוג. לפי ההערכה, גם השר לשעבר אבי גבאי יודיע בקרוב על הצטרפותו למרוץ. כבל התכוון גם הוא להתמודד על התפקיד אך לאור חשיפת הדיל בינו לבין יחימוביץ', במסגרתו תמך בה לבחירות להסתדרות, העריכו גורמים בעבודה כי כבל עשוי בסופו של דבר לא להתמודד.

לקריאה נוספת:
בעבודה דורשים מהרצוג תאריך לפריימריז: "חקירת נתניהו תשנה את המציאות"
השר לשעבר אבי גבאי מצטרף לעבודה: "להחזיר את המדינה למסלול"
"דקת דומייה לזכר המפלגה": מפגן של אווירה עכורה בוועידת העבודה

עמר בר לב וועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"מאמין שאפשר אחרת". בר-לב/נועם מושקוביץ

בר לב, בן 63, מפקד סיירת מטכ"ל ויזם הייטק לשעבר, הצטרף לפוליטיקה ב-2012 ומשמש ח"כ במפלגת העבודה החל מהכנסת ה-19. בנוסף, הוא חבר בוועדת חוץ וביטחון. "במשך זמן רב מדי מדינת ישראל נעה בין קיטוב לשנאה של ממש, בין ועדות חקירה להימנעות מהכרעות בסוגיות קריטיות לקיומנו, ובין פרשיית שחיתות חמורה אחת לשנייה. מדינת ישראל זקוקה לשינוי כיוון. מדינת ישראל זקוקה למנהיגות אמיצה", אמר היום.

אתמול דנה מזכירות לשכת מפלגת העבודה בהצעה לשינוי שיטת בחירת היו"ר של המפלגה לשיטת פריימריז פתוחים, בה יוכלו לבחור גם אנשים שאינם חברי המפלגה. ההצעה, אותה מקדמים חברות הכנסת ציפי לבני וסתיו שפיר וכן המועמד אלדד יניב, מעוררת את התנגדותו של פרץ. בכל מקרה, אם תקודם תצטרך לקבל את אישור ועידת העבודה, הגוף הבוחר העליון במפלגה. גם יו"ר מרצ זהבה גלאון פועלת לקידום פריימריז פתוחים במפלגתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully