וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג בשיחות השלום: נציגי האופוזיציה בסוריה הסכימו לעקרונות האו"ם

4.3.2017 / 11:05

הנציגים הסכימו לקבל באופן זמני 12 עקרונות שהוצגו בפניהם על ידי שליחי האו"ם לשיחות בז'נבה. לדברי נציג האופוזיציה הסבב הסתיים ללא תוצאות ברורות, אך נידונו בו לראשונה סוגיות שנוגעות לחילופי שלטון במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: שיחות השלום בז'נבה בשנה שעברה)

האופוזיציה בסוריה הסכימה לקבל באופן זמני 12 עקרונות שהוצגו בפני נציגיה על ידי האו"ם בסופו של סבב בן שמונה ימים של שיחות השלום בז'נבה – כך אמר הלילה (שבת) איש צוות המשא ומתן מטעם האופוזיציה, נאסר אל-חרירי. לדבריו, העקרונות הכלליים שנוגעים לעתידה של סוריה נגזרו מדבריו של שליח האו"ם לשיחות, סטפן דה מיסטורה.

אל-חרירי אמר כי הסבב הסתיים ללא תוצאות ברורות, אך שנידונו בו לראשונה סוגיות הקשורות לחילופי שלטון בסוריה. יריבו בשיחות, נציג השלטון הסורי בשאר אל-ג'עפרי, עזב את המקום בסיום השיחות מבלי להגיב על תוכנן.

הסבב הנוכחי נפתח לפני כשבוע ובמסגרתו נפגשו נציגי שני הצדדים לראשונה זה שלוש שנים. זאת, בניסיון לשים קץ למלחמה העקובה מדם, שנמשכת כבר כמעט שש שנים.

עוד בנושא:
דאעש נסוג מתדמור אחרי מתקפה נרחבת של רוסיה וצבא אסד
אל-קאעדה אישר: סגן מנהיג הארגון חוסל בתקיפה אמריקנית בסוריה
חקירת האו"ם: צבא אסד הפציץ במכוון שיירת סיוע לחאלב הנצורה

בשאר ג'עפרי נציג ממשל אסד לשיחות השלום בסוריה בז'נבה. רויטרס
עזב את המקום מבלי למסור הצהרה. אל-ג'עפרי/רויטרס

ביום רביעי קבעה ועדת חקירה מיוחדת של האו"ם כי צבא סוריה הפציץ במכוון שיירת סיוע הומניטרי שנועדה להגיע לחאלב הנצורה. בדוח הוועדה הובאו ראיות לפשעי מלחמה מצד כלל הגורמים המעורבים בלחימה בסוריה, ומצוינת באופן ספציפי התקיפה האווירית של שיירת הסיוע בחודש ספטמבר האחרון, שבה נהרגו 15 בני אדם והושמדו 18 משאיות.

החוקרים האשימו את המשטר הסורי ב"תכנון מדוקדק וביצוע חסר רחמים" של המתקפה האווירית על שיירת האו"ם והסהר האדום באורם אל-כוברא. "הכוחות הסוריים, שהשתמשו בנשק אווירי ותוך ידיעה שהצוותים ההומניטריים פועלים באזור, ביצעו פשע מלחמה בכך שתקפו במכוון אנשי סיוע, מנעו העברת סיוע ותקפו אזרחים", נקבע. חקירה קודמת של האו"ם לא הצליחה לקבוע מי אחראי למתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully