וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה במערכת הבידוק בנתב"ג עיכבה עשרות טיסות: "המולה ובלגן"

תקלה בבידוק הביטחוני הובילה לעומסים בעמדות הצ'ק אין באולם ההמראות. לאחר שעות ארוכות תוקנה התקלה, אך יותר מ-15 טיסות עדיין מעוכבות ונוסעים רבים טסו ללא הכבודה שלהם. "התעלמו מאיתנו, היחס משפיל ומביש", הלינו נוסעים באולם

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ורד לידני

תקלה במערכת הבידוק הביטחוני האוטומטי הובילה הלילה והבוקר (חמישי) ליצירת תורי ענק של נוסעים בנמל התעופה בן גוריון לפני עמדות הצ'ק אין באולם ההמראות. בעקבות כך נרשמים עיכובים של כשעה בלוח ההמראות. מדוברות רשות שדות התעופה נמסר כי צוותים מתוגברים פעלו לתיקון התקלה במערכת ה-HBS. עוד אמרו כי כלל הטיסות שהמריאו הלילה יצאו במועדן, אלא שכ-400 מזוודות נשארו בארץ ויצאו במועד מאוחר יותר ליעדן.

לאחר תיקון התקלה והפעלה מחדש של המערכת החל בנמל התעופה מתחיל צ'ק אין מדורג ובידוק הביטחוני של המזוודות. מרשות שדות התעופה נמסר כי אם לא יהיו תקלות נוספות המערכת תוחזר לפעילות מלאה בקרוב.

מאז אמש פעלו עובדי אחזקה, טכנאים וצוות IT (מחשבים) לתיקון התקלה. כמו כן, הוקפצו צוותים נוספים של יחידות התפעול "נטלים" (סבלים ופורקי מזוודות), ותוגברו צוותי הביטחון. גם מנהלי נמל התעופה מצויים בשטח לטיפול בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: שר המשפטים הסתיר מהסנאט פגישות שקיים עם שגריר רוסיה
"מגיע לו עונש מוות": כתב אישום יוגש נגד רוצח אשתו וילדיו בצפון
לאחר פברואר השחון – מזג אוויר חורפי חוזר לסוף שבוע גשום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיכובים בהמראות/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך היום צפויים לעבור בנמל התעופה כ-25 אלף נוסעים יוצאים, ובסך הכול כ-50 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים. ברשות שדות התעופה קראו לציבור הנוסעים להגיע במועד לטיסתם, כשלוש שעות לפני, ולהתאזר בסבלנות במהלך הבידוק הביטחוני.

עיכובים חלו בין היתר בטיסות LY 381 ו-AA 8385 למילאנו, שתוכננו להמריא ב-6:50 ויצאו ב-8:05. גם טיסות LY 541 לאתונה ו- LY 311 ללונדון, שתוכננו להמריא ב-7:00 יצאו ביותר משעה איחור – 8:15. טיסות נוספות לרוביניימי, לקייב ושלוש טיסות לציריך המריאו באיחור של כשעה. כך גם טיסה לאנטליה של חברת התעופה "פגסוס" וטיסה לאיסטנבול של חברת "טורקיש איירליינס".

מואסה פרג', תושב תל שבע, שאמור להמריא למולדובה עם רעייתו, אמר לוואלה! NEWS: "יצאנו מהבית בדרום בשעה 5:00 בבוקר, בשעה 7:30 כבר היינו בשדה, הופתענו מאוד מההמולה והבלגן, בהתחלה לא הסבירו כלום, אחר כך התעקשו ואמרו שיש בעיה עם המסוע של המזוודות, עכשיו מנסים עם בקבוקי מים קרים, מקווים שלא לאחר לטיסה שב-10:45, בינתיים הבלגן חוגג".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עומס בנמל התעופה בן גוריון עקב תקלה במערכת הבידוק. 2 במרץ 2017. אור רביד
נתב"ג, הבוקר/אור רביד

זה שלוש שעות שמנוחה פרידלנד, שחיה בצרפת והגיעה לבקר את אביה החולה שחי בקיסריה, ממתינה לטיסה חזרה לצרפת. "בהתחלה אמרו לנו שמדובר בבעיה עם קליטת המזוודות, אחר כך ניסו להרגיע ואמרו שהיא מטופלת ברגעים אלה", סיפרה. "הגעתי לישראל לשהות במחיצתו של אבי החולה. אני אופטימית שהטיסה לצרפת תצא בזמן, שעה לפה שעה, העיקר שנהיה בריאים".

מרוואן חניף', תושב סכנין, זעם על העיכוב וההמתנה המרובה בשדה. "הגענו מוקדם בבוקר מהצפון הרחוק לטוס לחופשה משפחתית בטורקיה. במקום שיסבירו לנו מה מהות התקלה ויתייחסו לכלל הנוסעים בסבלנות, התעלמו מאיתנו וקיבלו נוסעים שנדחפו לתור מהצד. היחס הזה משפיל ומביש", טען.

מיקי סוויסה, שהמריא עם אשתו לרומא ועוכב כמעט שעתיים סיפר כי "מהרגע שהגענו לשדה הבנו שמשהו לא שגרתי. תורים בלתי נגמרים ואנשי רשות שדות התעופה מיואשים ואבודים מהבלגן שסביבם". לדבריו, "אחרי בידוק ביטחוני ושליחת המזווודות, תהליך שלקח כמעט שעתיים, עלינו למטוס וחיכינו למעלה משעתיים נוספות להמראה משום שהיו חסרות 40 מזוודות במטוס".

לאחרונה פורסם בוואלה! NEWS, כי השב"כ החליט לשנות את מערך האבטחה במטוסי הנוסעים של חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר. בשל כך, הוחמרו סידורי האבטחה ותוגברה היערכות המאבטחים במטוסים ישראליים. "שב"כ אינו נוהג להתייחס בתקשורת לרמות וסידורי האבטחה של התעופה הישראלית", נמסר בתגובה מהארגון.

עומס בנמל התעופה בן גוריון עקב תקלה במערכת הבידוק. 2 במרץ 2017. אור רביד
התורים הארוכים בנתב"ג/אור רביד

ההחלטה של שב"כ התקבלה במסגרת תחומי האחריות של הארגון, שכוללים את מערכי האבטחה של מטוסי הנוסעים והמטען של חברות התעופה הישראליות. השב"כ מנחה מקצועית את סידורי האבטחה בנמלי התעופה, את נושא אבטחת המטוסים כשהם על הקרקע ואת דלפקי חברות התעופה הישראליות. כמו כן, הוא זה שדואג לאבטחת המטוסים מרגע המראתם.

במטוסים הישראלים כבר הוכנסו בעבר ועד לאחרונה שיפורים טכנולוגיים וייחודיים ששדרגו את נושא האבטחה במטוסים. בין השיפורים מערכות ליירוט טילי כתף ודלת חסינת כדורים כפולה בין תא הטייס לקבינה.

(עדכון ראשון: 7:50)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כ-400 מזווגות נשארו בארץ. נתב"ג, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
עומס בנמל התעופה בן גוריון עקב תקלה במערכת הבידוק. 2 במרץ 2017. אור רביד
"הופתענו מאוד מההמולה והבלאגן". נתב"ג, הבוקר/אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully