וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצווה של כל מוסלמי": תושב הצפון שהתאסלם נאשם שתכנן להצטרף לדאעש

1.3.2017 / 11:38

לפי כתב האישום, ולנטין מזלבסקי, בן 39 מהכפר שיבלי, התכוון לעזוב את המדינה לסוריה במטרה להילחם לצד כוחות "המדינה האיסלאמית" לאחר שהיה בקשר עם פעילי הארגון הסוני ברשתות החברתיות. בעבר נחקר והוזהר, ואף ניסה להצטרף לכוחות דאעש בסיני

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

תושב הצפון התאסלם והתכוון לעזוב את המדינה במטרה להצטרף לשורות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. ולנטין מזלבסקי, בן 39 מהכפר שיבלי, נאשם כי תכנן להסתנן לסוריה ולהילחם לצד כוחות הארגון – על אף שהוזהר בעבר וכן ניסה להצטרף לכוחות המזוהים עם דאעש בחצי האי סיני.

לפי כתב האישום, שהוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי נצרת באמצעות פרקליטות מחוז צפון, מזלבסקי גילה עניין בדאעש, שהלך וגבר במשך חודשים בטרם נעצר. בין היתר נהג לצפות בסרטונים, שירים ודרשות של הארגון, לרבות ברשתות חברתיות, ואף היו בידיו תכנים הקשורים ל"מדינה האיסלאמית".

מזלבסקי נעצר בתחילת החודש שעבר. זאת לאחר חקירה של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) וימ"ר צפון בחשד שיצר קשר עם כמה אנשי דאעש. בין היתר, נכתב בכתב האישום, הוא היה בקשר עם שייח' המכונה "אבו חודייפה", אשר לחם בשורות הארגון הסוני בסוריה.

לקריאה נוספת:
מול דאעש: מערך ההגנה של צבא מצרים על גבול ישראל נחשף
צ'ט באתרי סקס וסרטי אקשן: כך פועלת מכונת הגיוס של דאעש במזרח ירושלים
בני זוג מסכנין מואשמים שהצטרפו לדאעש במוסול עם שלושת ילדיהם

ולנטין מזלבסקי, תושב הכפר שיבלי, התאסלם ותכנן להצטרך לדאעש. חטיבת דובר המשטרה
התאסלם ותכנן להצטרף לדאעש בסוריה. מזלבסקי/חטיבת דובר המשטרה

בחודש יולי 2016 הוא זומן לתחקור ביטחוני. במהלכו, הובהר לו כי הצטרפות לדאעש היא לא חוקית, ועל כן הונחה להימנע מפעילות ביטחונית.

חרף האזהרה, שלושה חודשים לאחר מכן או בסמוך לכך, נכתב בכתב האישום, גמלה בלבו ההחלטה להסתנן לסוריה ולהתגייס לשורות הארגון. כך, נטען, היה בקשר עם אדם המכונה "אבו עבדאללה" באמצעות אפליקציית "זילו" באוקטובר האחרון, ואמר לו כי בכוונתו להתגייס לדאעש.

השניים קבעו להיפגש בסוריה, להצטרף לדאעש ולחבור ל"אבו חודייפה". עם זאת, תכניתם לא התממשה, שכן הקשר עם "אבו עבדאללה" נותק.

על אף שהתכנית לא יצאה לפועל, מזלבסקי לא זנח את רעיונותיו. לפי כתב האישום, הוא יצר קשר עם תומך אחר של דאעש באמצעות אפליקציה, אדם שהזדהה בשם "אבו רכאן", במטרה להצטרף לכוחות הארגון בסיני. הניסיונות העלו חרס עקב ריבוי לוחמים בגזרה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"מצווה להצטרף לדאעש"

לפני כחודשיים, פרסם הנאשם הודעה בקבוצה באפליקציית "טלגרם" ששמה "ח'ליפאת", ובה תומכי ופעילי דאעש ממוצא רוסי, ולפיה בכוונתו להצטרף לשורות הארגון. כך, יצר קשר עם אדם המכונה "ע"א רחמאן". האחרון הנחה את מזלבסקי להגיע לטורקיה ולעדכן אותו עם בואו, על מנת שיסייע לו לחצות את הגבול לסוריה ויצייד אותו באישור המאפשר להצטרף לארגון ("תזכיה").

לאחר שיחה זו קנה מזלבסקי כרטיס לכיוון אחד לטורקיה והצטייד בסכום של אלף דולר. זאת, לפי כתב האישום, ללא שעדכן מי מקרוביו על כוונתו. בחקירתו הודה הנאשם כי אכן תכנן לצאת לטורקיה במטרה להצטרף לדאעש בסוריה. זאת, לפי כתב האישום, "על מנת לממש את המצווה המוטלת על כל מוסלמי אמיתי לחיות תחת המדינה האיסלאמית ולהתחזק באמונתו".

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום עונש של ארבע וחצי שנות מאסר על מועאד עבד רבה, פלסטיני שהיה שותף לחולייה שפעלה בשם ארגון דאעש, ושתכננה להוציא לפועל פיגוע נגד כוחות הביטחון. עבד רבה ושותפיו תכננו לפוצץ מטען חבלה מתחת לרכב ביטחון במטרה לפגוע בחיילים. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של חברות בהתאחדות בלתי מותרת וקשירת קשר לביצוע פשע.

בהכנת הכתבה השתתף אמרי סדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully