וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג טליבאן בקריאה מיוחדת לאפגנים: "שתלו עצים לעולם טוב יותר"

26.2.2017 / 16:45

הארגון הקיצוני, המפרסם לרוב הצהרות על מבצעיו, הוציא הצהרה נדירה חתומה בשמו של המנהיג, שבה קרא לחייליו ולאזרחים. "לשתול עצי פרי או אחרים כדי שכדור הארץ יהיה יפה יותר ולטובת בריאתו של אללה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(מנהיג טליבאן חוסל בתקיפת מל"ט אמריקנית, מאי 2016)

ארגון טליבאן באפגניסטן מסר היום (ראשון) הצהרה ציבורית נדירה בשמו של המנהיג, הייבתוללה אחונדזאדה, ובה קריאה לכל האפגנים לשתול יותר עצים כדי להפוך את העולם לטוב יותר. בהודעה הוא הפציר באזרחים האפגנים ובלוחמי טליבאן "לשתול עצי פרי או אחרים כדי שכדור הארץ יהיה יפה יותר ולטובת בריאתו של אללה".

כלי תקשורת המזוהים עם הארגון מסרו גם הם כי מדובר ב"הודעה מיוחדת" בשמו של המנהיג, שכן הוא לא חתם על הצהרות הארגון, שפורסמו לאחרונה הקשורות בפגיעה באזרחים, מבצעים צבאיים או אירועים לציון נסיגת הכוחות הסובייטים בשנות ה-80. לפי הערכות, אחונדזאדה מסתתר מאז שהפך למנהיג טליבאן לאחר שקודמו בתפקיד נהרג בתקיפת מל"ט אמריקני בפקיסטן במאי 2016.

לקריאה נוספת:
אפגניסטן נופלת בידי טליבאן - וצבא ארה"ב דורש עוד חיילים מטראמפ
אפגניסטן: 20 הרוגים בפיגוע התאבדות בבית המשפט העליון בבירה
אפגניסטן: עשרות הרוגים במתקפת טליבאן ברחבי המדינה

מנהיג טליבאן הנכנס הייבתוללה אחונדזאדה. רויטרס
לימד בפקיסטן במשך 15 שנים. אחונדזאדה/רויטרס

בעוד טליבאן ידוע במתקפות הטרור שלו, הוא מחזיק בשאיפות פוליטיות ולעתים פועל כדי לספק שירותים בסיסים וכדי לקדם את קשריו באזורים שבהם הוא שולט. אחונדזאדה, שלפי דיווחים, שימש מורה במסגד בפקיסטן במשך 15 שנים, כתב פרשנות של כמה פסוקים מהקוראן בקריאתו לשתילת יותר עצים במדינה הצחיחה. "שתילת עצים ופיתוח חקלאות נחשבים לפעולות שעושות טוב לעולם וכן מקנות רווחים מידיים ומכאן והלאה", אמר אחונדזאדה בהצהרתו.

הטליבאן נלחם נגד הממשלה בקאבול ונגד שותפותיה בנאט"ו מאז שהודח מהשלטון בהתערבות הצבאית בהובלת ארצות הברית ב-2001. לאחר נסיגת רוב כוחות הלחימה הזרים ב-2014, צבר טליבאן ניצחונות איטיים אך יציבים, וכעת הוא חולש על 40% משטח אפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully