וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה להורים: השרים צפויים לאשר את הארכת חופשת הלידה בשבוע

26.2.2017 / 10:34

אם תאושר ההצעה, חופשת הלידה בישראל תוארך ל-15 שבועות. ההצעה כוללת גם הנחה במעונות היום ליולדות, והקלה בתנאים על זכאות לחופשת לידה לאב. השר כחלון: "בשורה עבור כל האמהות והאבות"

אמא מחזיקה תינוק. ShutterStock
15 שבועות חופשה בתשלום. אמא מחזיקה תינוק/ShutterStock

ועדת השרים תדון היום (ראשון) בהצעת החוק להארכת חופשת הלידה. לפי הצעת החוק, תוארך החופשה בשבוע כבר במהלך השנה הנוכחית ויינתנו הקלות נוספות ליולדות. ראש מפלגת כולנו שר האוצר משה כחלון שמקדם את המהלך יחד עם חברי מפלגתו התייחס להצעה ואמר כי מדובר ב"הקלה על ההורים העובדים".

חופשת הלידה המזכה בתשלום בישראל נמשכת 14 שבועות, ובה היולדת זכאית לדמי לידה בהתאם להכנסותיה בשלושת החודשים שקדמו ללידה. הפעם האחרונה שהוארכה תקופת החופשה הייתה במאי 2007, כשעד אז נמשכה 12 שבועות. במסגרת השינוי הנוכחי, תוארך החופשה ל-15 שבועות, ובעוד כחצי שנה תיבחן הארכה נוספת ל-16 שבועות בתשלום. לאחר מכן זכאית היולדת לחופשת לידה שאינה בתשלום, עד כחצי שנה לאחר הלידה.

עוד בוואלה! NEWS:
המפתח לאיזון בין ההורות והקריירה נמצא בידי המדינה
בשורה להורים: אושרה בקריאה שלישית חופשת לידה לאבות

שר האוצר משה כחלון בכנס חיפה למנהיגות, אודיטוריום חיפה. ינואר 2017. ראובן כהן, מערכת וואלה! NEWS
"צעד מבורך". כחלון/מערכת וואלה! NEWS, ראובן כהן

הצעת החוק כוללת שינויים נוספים שיקלו על היולדות, כמו הקלות על סטודנטיות, והנחה במעונות היום עבור ילדים לאם שמאריכה את חופשת הלידה שלה לחצי שנה, בניגוד למצב היום.

שינוי נוסף הוא על השתתפות האבות בתקופת חופשת הלידה, כשכיום רק 0.4% בקרב האבות מנצלים את האפשרות לנצל את החופשה. במסגרת הרפורמה תבוטל ההתניה של מינימום שלושה שבועות חופש לאב, ותצומצם למינימום של שבוע לגבר. הרפורמות הן פרי מסקנות צוות מומחים, שייעץ לחברת הכנסת רחל עזריה בבחינת נושא חופשת הלידה בישראל. בצוות היו חברים נציגי משרד האוצר, ביטוח לאומי, ומומחים כגון פרופסור מוטי דוליצקי - מומחה ליולדות ורפואת נשים לאחר לידה בבית החולים שיבא בתל השומר, ד"ר אודליה רוזין - כלכלנית בריאות מהמכללה למינהל, רננה שטרן – מומחית לגיל הרך, נאוה שפנר, מנכ"לית "אמא קדימה", עמותה לשילוב אימהות וקריירה ואסנת ואתורי מובילת מחאת "חופשת לידה זאת זכות ולא הישרדות".

"אנחנו ממשיכים במאבק על שיפור רמת החיים של ההורים והאזרח העובד בישראל", הדגיש כחלון. "רק בשנה האחרונה הפחתנו את מס ההכנסה, הוספנו שני ימי חופשה לכל עובד, הגדלנו את קצבאות הילדים ופתחנו תכנית חיסכון לאומית לכל ילד. הארכת החופשה היא צעד מבורך ובשורה עבור כל האמהות והאבות. נמשיך במאבק ביוקר המחייה, בצמצום הפערים החברתיים ובפעולות שיגדילו את רווחתם של כלל העובדים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully