וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה להורים: אושרה בקריאה שלישית חופשת לידה לאבות

28.6.2016 / 0:40

במסגרת החוק, שיזמה ח"כ זנדברג, יינתנו לגברים שישה ימים מרגע הולדת בנם או בתם. "השלב הבא הוא להשוות את זכות העצמאיים בנושא", אמרה. השר אלקין: "בתור אב טרי - בנושאים כאלה אין קואליציה ואופוזיציה"

תינוק. ShutterStock
"סוף סוף אבות יקבלו את הזכות המובנת מאליה"/ShutterStock

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שלישית את הצעת החוק שיזמה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ), לפיה תינתן לאבות חופשת לידה של שישה ימים, כאשר שלושת הימים הראשונים ייחשבו כחופשה שנתית ושלושה ימים נוספים ייספרו כימי מחלה. החוק, שהתקבל פה אחד, יכנס לתוקף באופן מידי והחל מהבוקר אבות יוכלו לנצל את התקופה ולהיות עם ילדיהם בימים הראשונים לחייהם. עד היום לא הייתה חובה למעסיק לאפשר לעובד לצאת לחופשה לאחר יום הלידה, ועובדים היו תלויים ברצונו הטוב בנושא.

ישראל כיום היא אחת מחמש מדינות בלבד ב-OECD שלא מעניקה חופשת לידה לאבות ולכן שיעור הגברים היוצאים לחופשה כזו בישראל, על חשבון ימי החופשה של האם, עומד על 0.4% בלבד. מחקר של מכון טאוב קבע כי חופשת לידה לאבות מצמצמת פערים בשוק העבודה בין נשים וגברים ותורמת לחזרתן של יותר נשים למעגל העבודה.

"אני גאה להעביר בקריאה שלישית חוק שישפיע על הורים של 170 אלף תינוקות מדי שנה", אמרה ח"כ זנדברג לאחר ההצבעה. "סוף סוף יקבלו אבות את הזכות המובנת מאליה להיות עם ילדיהם בימים הראשונים לחייהם מבלי להיות תלויים בחסדי המעסיק. השלב הבא יהיה להשוות את זכותם של העצמאים בנושא". היא הוסיפה: "אני רוצה להודות לשורה ארוכה של אנשים שלקחו חלק בקידום החוק הזה – החל מהיוזם הראשון שלו השר אורי אריאל, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן, השר זאב אלקין, ואריק בן שמעון, לשעבר יועץ השר אריאל, שליווה את החוק לאורך כל הדרך".

תמר זנדברג בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"החוק ישפיע על הורים ל-170 אלף תינוקות בכל שנה". זנדברג/ניב אהרונסון

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, אמר: "החוק מהווה בשורה למשפחות הצעירות שיוכלו להתחיל את חיי ההורות ביחד ולהתגבש כמשפחה. הולדת תינוק או תינוקות חדשים הם הרגעים המרגשים ביותר בחייו של כל הורה. הזמן הזה נחוץ לתחושת הקרבה ולהתחלה נוחה ולקלה יותר למשפחה".

השר זאב אלקין התייחס גם הוא לנושא ואמר: "אני מברך על אישורו הסופי של החוק וגאה בתרומתי הצנועה לקידומו בממשלה. כאב טרי בעצמי, אין לי ספק שישנה חשיבות עצומה להמצאתו של האב בימיו הראשונים לאחר הלידה. החוק יסייע הן לאב ולאם והן לרך הנולד ולכן ראיתי לנכון לסייע לחברת הכנסת זנדברג לקדם את החוק. בנושאים כאלו חשובים אין קואליציה או אופוזיציה, כולנו כאן יחד".

שר החקלאות, אורי אריאל, אשר יזם את החוק בכנסת ה-18, אמר: "האבות הם חלק בלתי נפרד מההורות ונכון לאפשר להם להיות עם התינוקות שרק נולדו. כמו כן, מגיע לאימהות שהאב יהיה לצדן באותם רגעים חשובים ורגישים של הרחבת המשפחה. כאב לשישה ילדים וסב לשמונה נכדים אני שמח שהחוק עבר וגאה שהייתה לי את הזכות להיות מיוזמיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully