וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד התקשורת: "לא צריך להרשות להם להשתמש במקורות אנונימיים"

24.2.2017 / 18:05

בכנס פעילים שמרנים תקף שוב נשיא ארצות הברית את כלי התקשורת והסביר מדוע לטענתו הם "אויבי המדינה". "הם ממציאים מקורות. הם מאוד לא הוגנים", אמר. "אני לא נגד התקשורת, אני נגד אנשים שממציאים סיפורים ומקורות"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: טראמפ בעצרת תמיכה בפלורידה, השבוע)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (שישי) את התקשורת האמריקנית בנאומו בכנס פוליטי שמרני (CPAC) בוושינגטון. "לפני כמה ימים קראתי לחדשות המזויפות אויבי העם וזה נכון, הם ממציאים מקורות. הם מאוד לא הוגנים", אמר. "אני לא נגד התקשורת, לא נגד העיתונות, לא אכפת לי שיהיו עליי סיפורים רעים אם זה מה שמגיע לי. אני נגד אנשים שממציאים סיפורים ומקורות", הוסיף.

טראמפ המשיך והתייחס לרשת CNN, ואף כינה אותה "רשת החדשות של קלינטון" לפי ראשי התיבות באנגלית. "הם טעו, אולי הם פשוט גרועים בעריכת סקרים. תסתכלו גם על CBS, ABC ו-NBC, צריך להילחם בזה, הם מאוד לא הוגנים", אמר. "הם אומרים שאנחנו לא יכולים לבקר את התקשורת בגלל התיקון הראשון לחוקה (חופש הביטוי - ע"נ). אני אוהב את התיקון הזה, מי אוהב את זה יותר ממני? זה נותן לנו את הזכות להביע את דעתנו, ולבקר את החדשות המזויפות. זה לא מייצג את העם, ואנחנו נעשה משהו בנוגע לגבי זה".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "הבית הלבן ביקש מה-FBI להפריך דיווחים על מגעים עם רוסיה"
יחידת "פייק ניוז": רוסיה הקימה כוח צבאי להפצת תעמולה
"וול סטריט ג'ורנל": בנט הוא יורשו הפוטנציאלי של נתניהו

טראמפ נגד התקשורת: "אסור לאפשר להשתמש במקורות אנונימיים". AP
"בקרוב נתחיל לבנות חומה". טראמפ ב-CPAC, היום/AP

"יש תור בכניסה שאורכו שישה רחובות", הוסיף טראמפ, ועקץ: "אני מספר לכם את זה כי לא תקראו על זה בחדשות". הוא המשיך ושיבח את ניצחונו הגדול בבחירות בחודש נובמבר, והתייחס לסנאטור ברני סנדרס, שהפסיד בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית להילרי קלינטון. "הרבה ממצביעי ברני סנדרס הצביעו לי כי הוא צדק בדבר אחד -מסחר. אז למעשה אני מחבב את ברני. זמן רב מדי נתנו עבודות למדינות אחרות, הגנו על גבולות של מדינות אחרות והשארנו את שלנו פתוחים כך שכל אחד יוכל להיכנס. אל תדאגו, בקרוב נתחיל לבנות חומה, הרבה לפני לוחות הזמנים".

בהתייחסו לנושא ההגירה והמלחמה בטרור, המעסיק את ממשלו מאז כניסתו לתפקיד, אמר כי "נעיף מארצנו טרוריסטים מוסלמים רדיקליים". לדבריו, "בתוך כמה ימים ננקוט בפעולה חדשה כדי להגן על אנשינו, אתם תראו את הפעולה. לעולם לא אתנצל על הרצון להגן על האנשים בארצות הברית. אם זה אומר שאקבל סיקור שלילי בתקשורת, זה לא מעניין אותי. הביטחון של אנשינו במקום הראשון".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בכנס השמרני CPAC  בוושינגטון. 24 בפברואר 2017. רויטרס
"נסלק מארצנו טרוריסטים מוסלמים רדיקליים". טראמפ ב-CPAC/רויטרס

מוקדם יותר היום דווח כי ראש הסגל של הבית הלבן ריינס פרייבוס אל סגן ראש ה-FBI וביקש ממנו להפריך את הדיווחים בתקשורת על כך שאנשי הקמפיין של טראמפ היו בקשר קבוע עם גורמי מודיעין רוסים במהלך הבחירות. לדבריו, בקשתו של בכיר הממשל הגיעה אחרי שב-FBI אמרו לבית הלבן כי הם סבורים שהדיווח של ניו יורק טיימס משבוע שעבר, שפירט על אותן שיחות, אינו מדויק. עד עתה, ה-FBI לא מסר הודעה רשמית בנושא ואין אינדיקציות לכך שהוא מתכוון לעשות זאת.

בעקבות הפרסום טראמפ מתח ביקורת על סוכנויות המודיעין, וטען כי ה-FBI אינו מסוגל לעצור את "המדליפים", שלדבריו "חדרו לממשלנו לפני זמן רב". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוא הוסיף כי "הם לא מסוגלים אפילו למצוא את המדליפים בתוך ה-FBI עצמו. מידע מסווג מועבר לתקשורת ועלולה להיות לכך השפעה הרסנית על ארצות הברית. יש למצוא אותם עכשיו!".

(עדכון ראשון: 17:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully