וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מנעה כניסת בכיר בארגון זכויות אדם: "מפיץ תעמולה פלסטינית"

24.2.2017 / 16:45

משרד הפנים דחה את בקשתו של עומר שקיר, האחראי על ישראל והפלסטינים בארגון האמריקני human rights watch. זאת בטענה כי הארגון "עוין את ישראל". שקיר הגיב בהלם: "זה כמו בקוריאה הצפונית ואיראן"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(סגנית שר החוץ חוטובלי על הפסקת הקשרים עם עמותת מינרבה)

ישראל דחתה בקשה מארגון Human Rights Watch להעניק אשרת עבודה למנהל האחראי על האזור בטענה כי הארגון האמריקני מפיץ "תעמולה פלסטינית". לפי הודעת הארגון, שפורסמה הבוקר (שישי), משרד הפנים בירושלים קיבל את ההחלטה השבוע, חצי שנה אחרי שהוגשה הבקשה לאפשר לעומר שקיר, האחראי על ישראל ועל הפלסטינים בארגון, לעבוד במדינה.

במכתב של משרד הפנים מיום שני, נומקה ההחלטה בכך שדיווחי הארגון "מוטים לטובת התעמולה הפלסטינית, כשהם עטופים תחת דגל 'זכויות אדם'". ההחלטה, כך נכתב, התקבלה בהמלצת משרד החוץ. "זהו ארגון אנטי-ישראלי והדיווחים שלו נועדו לפגוע בישראל ללא שום קשר למציאות. אין שום סיבה להעניק אשרה לאדם או לארגון שרוצה לפגוע בישראל", הסביר דובר משרד החוץ עמנואל נחשון. לדבריו, עובדים מקומיים יורשו להמשיך לפעול ולפרסם דיווחים.

משרד החוץ מסר מאוחר יותר בתגובה כי "נציג הארגון יוכל כמובן להיכנס לארץ עם אשרת תייר. באשר לאשרת העבודה, הנושא ייבחן מחדש על ידי הגורמים המוסמכים אם יהיה ערעור על ההחלטה המקורית".


לקריאה נוספת בנושא
"'לתת' הוא ארגון שמאל פופוליסטי": ח"כ זוהר במתקפה נגד העמותה
הצעת חוק: יבוטלו תקנים בשירות הלאומי לארגונים שרוב מימונם זר

עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. AP
הארגון האשים את ישראל בפשעי מלחמה. עשן מיתמר מעזה במהלך "צוק איתן"/AP

שקיר סיפר כי ההחלטה "הותירה אותו בהלם, מאחר שהייתה לנו גישה לישראל ולגדה המערבית קרוב לשלושה עשורים וקיימנו קשר קבוע עם הרשויות בישראל". במייל ששלח לאי-פי הוא הוסיף כי "התיוג שלנו כארגון תעמולה מעמיד את ישראל בשורה אחת עם מדינות דכאניות במיוחד כמו קוריאה הצפונית, איראן, וסודאן, שמונעות גישה מחברי הארגון".

דובר מחלקת המדינה בוושינגטון מארק טונר אמר כי הוא אינו מסכים עם עמדתה של ישראל בנוגע לארגון. "זהו ארגון אמין ועל אף שאנחנו לא מסכימים עם כל הקביעות והמסקנות שלו, בהתחשב במאמציו הכנים, אנחנו תומכים בעבודה שלו", אמר.

Human Rights Watch פרסם שורת דוחות ביקורתיים במיוחד נגד ישראל, במיוחד אחרי מבצעים ברצועת עזה. הוא האשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014, אולם בירושלים דחו בתקיפות את ממצאי הדוח. מנגד, הארגון גם ביקר לא אחת את הפלסטינים. בשנה שעברה הוא תקף את הרשות הפלסטינית ואת חמאס בכך ששלטונותיהם עוצרים באופן שרירותי עיתונאים ופעילי זכויות, כמו גם את ההוצאות להורג שמבצע חמאס ברצועת עזה.

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "אנו רואים בדאגה ובחומרה את הסירוב לאפשר לעומר שאקיר מארגון זכויות האדם HRW לפעול בישראל. סירוב זה מצטרף ליחס המשפיל כלפי סגנית נשיא הקרן החדשה לישראל ולשאר ניסיונות סתימת הפיות של מי שמעביר ביקורת על מדיניות הממשלה".

(עדכון ראשון: 10:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully