וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"'לתת' הוא ארגון שמאל פופוליסטי": ח"כ זוהר במתקפה נגד העמותה

22.2.2017 / 0:24

יו"ר הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי יצא נגד הארגון וטען: "אני לא יודע לאן הם מעבירים את הכסף". מנכ"ל "לתת" ביקש מיו"ר הכנסת לגנות את ההתנהגות הפוגענית: "אלו דברים לא ראויים". זוהר סירב להתנצל על מילותיו הקשות

צלמים זמניים מורשים

אף אחד מהנוכחים בדיון שהתקיים אתמול (שלישי) בוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי לא האמין שכך הוא יסתיים. במסגרת הדיון על "אופן מדידת עוני וחיים בכבוד - הצגת מדד העוני של ארגון 'לתת'" יצא ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), יו"ר הוועדה, למתקפה חריפה נגד ארגון "לתת", כינה אותם "ארגון שמאל" והאשים אותם בכך שחלק מהכסף בארגון לא מגיע לעניים.

במסגרת יום העוני שצוין היום בכנסת, דנה הוועדה במצבם של העניים והזמינה את אנשי "לתת" להציג את מדד העוני של הארגון. זוהר לא נכח במהלך הדיון כולו, וכשחזר, פעילה חברתית דיברה בפניו על מצבם של העניים בישראל. היא הציעה כי חברי הכנסת יחיו עם 3,000 שקל משכורת בחודש למשך שבוע בלבד כדי שיבינו את המצב ובין היתר העלתה טענה נגד פעילות הממשלה מול מצב העוני בישראל. זוהר האשים אותה ב"פופוליזם" וקטע את דבריה. "אני יודע מה זה לחיות מ-3,000 שקל, באתי מקריית גת וראיתי אנשים שחיים מאלף שקל בחודש", ענה לה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
יעלון הודף את הביקורת: דבריי על אזריה תואמו עם ראש הממשלה
עתירה נגד עיריית ירושלים: איפה וכמה שעות עובדת שרה נתניהו?
מזכיר הממשלה: לחקור את ח"כ חסון על זיוף מכתב התפטרות של רה"מ

ח"כ נאוה בוקר וח"כ מיקי זוהר. ועדת הכנסת. 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"אני יודע מה זה לחיות מ-3,000 שקל". ח"כ זוהר/נועם מושקוביץ

מנכ"ל ארגון "לתת" ערן וינטרוב שנכח בדיון העיר לזוהר על האופן שבו הוא מתייחס לנוכחים, וזוהר בתגובה, יצא למתקפה חריפה נגד הארגון. "אתם ארגון פופוליסטי שמשתייך לצד השמאלי של המפה", האשים זוהר. בתגובה, מרבית הנוכחים בדיון נטשו אותו, אולם הח"כ המשיך במתקפה נגדם: "את הפופוליזם שלכם תשאירו לצד השמאלי של המפה, לא לצד שלי, אתם פופוליסטיים, אתם מנסים לקבוע את המהות של הדיון הזה. אני לא מתחבר לארגונים פופוליסטים, לא אצלי בוועדה".

זוהר טען כי המדינה אינה זקוקה לארגונים כמו "לתת" כדי לעזור לעניים. "זה ארגון שמושתת על משכורות מאוד מאוד גבוהות של הרבה מאוד חברים ששייכים אליו", אמר, "יש שם רכב צמוד לכל אחד מהמנהלים. זה ארגון כלכלי שמכניס הרבה מאוד כסף מתורמים מאוד מאוד טובים, אנשים מאוד נחמדים שבסוף לא יודעים לאיפה הכסף הזה הולך. אולי נעשה דיון לאן הכסף הזה הולך".

בהמשך, הוסיף זוהר כי "אף אחד לא ינסה לחנך אותי איך לדאוג לחלשים". לדבריו, "יש לי קבלות על מה שאנחנו עושים למען החלשים. יש לי ועדה שמטפלת בעניין הזה. הוועדה הזו עוסקת יום יום באוכלוסיות חלשות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ערן וינטרוב, מנכ"ל בכנס חירום של עמותות המזון בישראל, מאי 2012. דרור עינב
"דבריו של זוהר עולים כדי לשון הרע". ערן וינטרוב/דרור עינב

וינטרוב שיגר הערב בתגובה מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שבו הוא מבקש ממנו "לגנות מכל וכל את התנהגותו הפוגענית, המתלהמת והכוחנית של ח"כ זוהר, כלפי נשים נזקקות וכלפי שאר האזרחים, שהגיעו להשמיע את דברם במסגרת היום הבינלאומי למאבק בעוני". עוד כתב וינטרוב: "התנהגות זו, אינה ראויה לח"כ, ודאי ליו"ר ועדה של הכנסת, אשר גם עוסקת בשוויון חברתי".

במכתב ציין וינטרוב כי "התגובה האימפולסיבית של ח"כ זוהר כלפי ארגון 'לתת', שאותו הזמין להופיע בוועדה שהוא יושב הראש שלה, היא בבחינת 'צייד מכשפות'. דבריו אלה, אשר גם הם אינם ראויים, עולים כאמור, כדי לשון הרע".

זוהר עצמו לא התנצל על דבריו. גם אחרי שקטע הווידאו שבו הוא תוקף את הארגון הופץ ברשת החברתית על ידי "המשמר החברתי", זוהר לא התחרט והגיב: "זה מה שקורה כשאתה סולד ממי שמתפרנס ומנציח את העוני. בעזרת השם הוועדה בראשותי תמשיך להילחם למען החלשים ללא פופוליזם מיותר"

(עדכון ראשון: 22:39).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully