וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית אנטישמית בצרפת: אחים יהודים הותקפו והוכו ברחוב

השניים, שחבשו כיפה, אולצו לצאת מרכבם בפרבר של פריז אחרי שאיימו עליהם: "יהודים מלוכלכים, אתם עומדים למות". תוקפים ממוצא ערבי הקיפו אותם והכו אותם. הם פונו לבית חולים. אביהם הוא אחד מראשי הקהילה היהודית באזור

עריכה: ניר חן

(מאיר חביב, חבר פרלמנט יהודי בצרפת, על החשש מחבישת כיפה בציבור, בשנה שעברה)

שני אחים יהודים חובשי כיפה הותקפו על רקע אנטישמי בפרבר של פריז על ידי כמה אנשים ממוצא ערבי – כך דיווחו אמש (חמישי) כלי תקשורת צרפתיים ויהודיים. השניים פונו לטיפול בבית חולים והמשטרה מחפשת אחרי החשודים שנמלטו אחרי התקיפה שאירעה ביום שלישי בסן-דני. לא ברור מה מצבם של האחים, שאביהם הוא אחד ממנהיגי הקהילה היהודית באזור.

השניים סיפרו כי בזמן שהיו בנסיעה הם נאלצו לסטות מהכביש הראשי לרחוב צדדי על ידי כלי רכב אחר. נהג הרכב ונוסע נוסף צעקו לעברם קריאות אנטישמיות, כולל "יהודים מלוכלכים, אתם עומדים למות". לאחר מכן, שני האחים היהודים עצרו את כלי הרכב וכמה אנשים, שהגיחו מבר נרגילות סמוך, הקיפו אותם. בהמשך, התוקפים התחילו לבעוט בהם ולהכות אותם באגרופים בעודם מאיימים כי ירצחו אותם אם ינסו לברוח. אחד מהתוקפים ניסה לחתוך את אחת האצבעות של האחים.

סגנית שרת החוץ ציפי חוטובלי גינתה בחריפות את התקרית. "רוחות שנאה מנשבות נגד יהודים ברחבי העולם, האנטישמיות המכוערת ביותר מרימה את ראשה", אמרה. "יש לפעול באופן תקיף כדי להילחם בשנאת יהודים. ממשלת צרפת יצרה תכנית חשובה למאבק באנטישמיות שהובילה לירידה באירועים האלימים, אך למרות זאת יש לפעול ביד קשה מול מפגעים ולחזק את הקהילה היהודית".

עוד על יהודים בצרפת
יהודי צרפת חוששים מלה פן: "מי שחשב שיעסקו רק במוסלמים טעה"
יהודי צרפת נגד ליברמן: "דבריו עשויים לספק הצדקה לאנטישמים"

חיילים עומדים ליד בית כנסת אחרי התקפה בסמוך לבית ספר יהודי במרסיי, צרפת, ב-14 בינואר 2016. רויטרס
אבטחה מחוץ לבית כנסת בפריז, ינואר 2016/רויטרס

ג'יל טייב, סגן נשיא הקריף - ארגון הגג של יהודי צרפת, אמר לוואלה! NEWS כי "זאת אנטישמיות לשמה, על אף שהיא פחתה בשנה האחרונה". לדבריו, "המשפחה נפגשה עם עורך דין של הקהילה היהודית והמשטרה כדי לטפל באנשים שתקפו אותם וכדי שיגיעו לכלא. אנחנו רוצים שיטפלו בכל ארוע אנטישמי שקורה וגם שאנשים ילכו להתלונן במשטרה. עם זאת, אנשים פה לא בפאניקה".

בשנים האחרונות התגברו התקיפות האנטישמיות נגד יהודים בצרפת, כמו גם במקומות אחרים באירופה. בינואר 2015 נרצחו ארבעה יהודים בפיגוע במרכול כשר בפריז על ידי אחמד קוליבאלי, תומך של ארגון "המדינה האסלאמית". שנה לאחר לאחר מכן, נרצח הפוליטקאי היהודי אלן גוזלן בדיקתו בפריז ובעקבות זאת קרא ראש הקהילה היהודית במארסיי להפסיק ולחבוש כיפה בציבור.

בנוסף לכך, גם המתיחות בין צרפת לישראל סביב הסוגיה הפלסטינית העיבה על מצבם של היהודים במדינה. בדצמבר תקף ארגון "קריף", ארגון הגג המייצג את יהודי צרפת, את שר הביטחון אביגדור ליברמן, בעקבות הביקורת שהעביר ועידת השלום הבינלאומית בפריז וקריאתו ליהודי צרפת לעלות לישראל בעקבותיה. בהודעה שפרסם הארגון, הוא כינה את דבריו של ליברמן "מגושמים", והזהיר כי הם עשויים לתת רוח גבית לאנטישמיות. עם זאת, הארגון הוציא הודעה שבה קרא לממשלת צרפת "לשמור על איזון בוועידת פריז ולא להפוך אותה למשפט נגד ישראל".

(עדכון ראשון: 9:47)

בטקס לציון הטבח במרכול "היפר כשר" שבפריז. רויטרס
פרחים לזכר ההרוגים בפיגוע בהיפר כשר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully