וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבני ברק מרגיעים את התושבים: עבודות הרכבת הקלה לא יבוצעו בשבת

21.2.2017 / 9:21

בעירייה דחו את האפשרות שעבודות החפירה יתקיימו גם בשבת ובחג והבהירו כי "ישנו הסכם עם הממשלה וסעיף משפטי ברור שקובע שבתחומי העיר העבודות יתקיימו בימי חול בלבד". שר התחבורה כץ סירב שלשום להשיב במפורש לסוגיית העבודות בשבת עם תחילת עבודות כריית הרכבת הקלה

עריכה: יאיר דניאל

עיריית בני ברק מתנגדת לעבודות לבניית מנהרות הרכבת הקלה בגוש דן בשבת ובחג. דובר העירייה, אברהם טננבוים, אמר כי "ההסכם בין הממשלה לעיריית בני ברק קובע חד-משמעית כי הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות בשבת ובמועדי ישראל. המדינה, כצד בחוזה הזכיון, לא תאפשר עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבת ובמועדי ישראל".

טננבוים הוסיף כי העירייה פועלת על פי ההסכמים שנקבע עמה. "בעקבות תחילת הפעלת מכונות חפירה לכריית המנהרות, יצאו פרסומים תקשורתיים כי מכונות אלו יופעלו על ידי הפועלים הסינים בכל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים. מאחר שהרכבת תפעל תת-קרקעית בתל אביב, ברמת גן ובבני ברק, הרי שניתנה פרשנות שגם בבני ברק יבוצעו עבודות החפירה גם בשבתות ובחגים. לפרשנות זו אין כל יסוד, שכן בעת הכנת ההסכמים בין עיריית בני ברק לבין הממשלה, באמצעות משרד החשב הכללי, הוכן גם סעיף משפטי ברור על ידי עו"ד יהודה ליבוביץ, היועץ המשפטי של העירייה, שקובע בבירור שבתחומי העיר בני ברק לא יבוצעו בשבתות ובחגי ישראל עבודות להקמת הרכבת הקלה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"לא מחכים למדינה": ראשון לציון תקים בעצמה קו של הרכבת הקלה
תיעוד: עבודות כריית מנהרות הקו אדום של הרכבת הקלה בגוש דן החלו

תחילת עבודות החפירה על קו הרכבת הקלה בתל אביב, 19 בפברואר 2017. מגד גוזני
"נמשיך לפעול לפי הסכמים בין הצדדים". עבודות הרכבת הקלה/מגד גוזני

לדבריו, "מלבד ספקולציות, אין כל יסוד ולא כל חשש בנושא. העבודות בתחומי העיר בני ברק יבוצעו בימי חול בלבד והם תואמו עם הצוות העירוני בראשות הרב חנוך זייברט, ראש העיר. אין לעירייה כל ספק שגם בעתיד יבוצעו העבודות רק בשיתוף פעולה ובהתאם להסכמים בין כל הצדדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

השר כץ לא השיב לשאלה אם יתקיימו עבודות בשבת

עבודות כריית מנהרות הרכבת הקלה החלו שלשום (ראשון) באירוע חגיגי ליד הבורסה ברמת גן, בנוכחות שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר והשגריר הסיני בישראל. בתחילת הטקס נשאל כץ על קיום עבודות הרכבת בשבת וענה: "אני מציע לגורמים הפוליטיים להתעסק בתחום האחריות שלהם". בכך, לא הבהיר באופן חד משמעי אם העבודות יתקיימו גם בשבת או לא.

כריית המנהרות החלה ארבעה חודשים לפני המועד המתוכנן. מכונת הכרייה הראשונה תחפור מתחת לנתיבי איילון בעומק של 30 מטרים מתחת לקרקע ותמשיך לתחנות המיועדות בתל אביב. בהמשך השנה, יצטרפו שבע מכונות נוספות שיכרו את חלקו התת קרקעי של הקו, העובר בבני ברק, רמת גן ותל אביב ואורכו כ-12 קילומטרים.

שר התחבורה ישראל כץ בתחילת עבודות החפירה על קו הרכבת הקלה בתל אביב, 19 בפברואר 2017. מגד גוזני
"מציע לגורמים הפוליטיים להתעסק בתחום האחריות שלהם". כץ, שלשום/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully