וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ יציג השבוע צו הגירה חדש: אותן מדינות, יותר הקלות

20.2.2017 / 12:37

לדברי גורם בכיר בממשל האמריקני, טיוטת הצו הנשיאותי החדש, שנועד להחליף את זה שנפסל על ידי בית המשפט, לא כוללת הגבלות לבעלי "גרין קארד". עם זאת, יותר מעשרה חודשים לפני סוף השנה, מכסת הפליטים המצומצמת קרובה לסגירה

צילום: רויטרס, עריכה:

טיוטת הצו הנשיאותי שצפוי להציג השבוע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, במקום זה שנפסל על ידי מערכת המשפט במדינה, כולל הגבלה על כניסה מאותן שבע המדינות בעלות רוב מוסלמי שהופיעו בצו המקורי – איראן, עיראק, סוריה, תימן, סומליה, סודאן ולוב. גורם ממשל בכיר מסר הלילה (שני) כי במסגרת הצו החדש, לא תוגבל כניסתם של נוסעים בעלי אשרת כניסה תקפה, כולל "גרין קארד" המאפשר תושבות קבע.

לדברי הגורם, אזרחי ארצות הברית בעלי אזרחות נוספת גם כן יורשו להיכנס לשטח ארצות הברית ללא כל הגבלות. יתרה מכך, מהטיוטה החדשה הוסרו ההוראות לרשויות ההגירה ושדות התעופה לדחות את כניסתם של מבקשי מקלט סורים ללא אשרה, וכניסתם תתאפשר ככל הנראה, גם אם לא השלימו את הליך קבלת האשרה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ יקצה מאה אלף אנשי משמר לאומי לאתר ולתפוס מהגרים
מדיניות טראמפ יוצאת לדרך: מאות מהגרים לא חוקיים נעצרו בארה"ב
טראמפ: "החומה בגבול מקסיקו יקרה משחשבתי - אבל נוריד מחיר"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם שריפים בבית הלבן, 8 בפברואר 2017. רויטרס
"הנשיא יציג גרסה מהודקת יותר". טראמפ בפגישה עם בכירי המשטרה בבית הלבן/רויטרס

הגורם הבכיר הבהיר כי מדובר בטיוטה בלבד, ועשויים להיות בה שינויים נוספים לפני שתוצג לציבור בהמשך השבוע. דוברת מטעם הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, הבהירה כי הגרסה הסופית תפורסם בקרוב, ואילו המשרד הממשלתי לביטחון המולדת, שיהיה אמון על יישום הצו, סירב להתייחס לדיווחים.

הצו המקורי עורר מחאה נרחבת בארצות הברית וברחבי העולם, כמו גם בלבול רב בקרב גורמי האכיפה לגבי יישום התקנות. ההוראות המקוריות ביקשו לחסום את הכניסה באופן מוחלט משבע המדינות המדוברות למשך 90 ימים, אולם עוד לפני שבתי המשפט הפדרליים הורו על השעייתו של הצו, הוחלט על כמה הקלות ביישומו.

גם אם תותר באופן מלא כניסתם של פליטים מסוריה, קצב כניסת הפליטים לארצות הברית יואט ככל הנראה, בשל העובדה שבתי המשפט סירבו להתנגד למכסת הפליטים החדשה שהטיל הנשיא טראמפ – 50 אלף בשנה, פחות ממחצית מהמכסה שהייתה בתוקף במהלך כהונתו של הנשיא הקודם ברק אובמה. יותר מ-35 אלף פליטים כבר נקלטו בארצות הברית מתחילת השנה, לדברי גורמי ממשל, ויותר מעשרה חודשים לפני סיום השנה, נותרו רק עוד 15 אלף מקומות עד לסגירת המכסה של טראמפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מחאה נגד איסור הנשיא טראמפ לכניסת מוסלמים לארצות הברית, מחוץ לבית המשפט לערעורים בו יוחלט בנוגע לצו הנשיאותי. סן פרנסיסקו 9 בפברואר 2017. AP
"נתראה בבית המשפט!". מפגינים מול בית המשפט בסן פרנסיסקו/AP

לאחר שבית המשפט הפרדלי בסן פרנסיסקו סירב מוקדם יותר החודש לבקשת הממשל להסיר את העתירות השונות נגד הצו, טראמפ השיב בהודעה נזעמת בטוויטר, שבה כתב: "נתראה בבית המשפט!". אלא שמאז הבהיר הנשיא כי במקום להמשיך במאבק המשפטי, הוא יציג צו חלופי.

השר לביטחון המולדת ג'ון קלי התייחס לנושא במהלך סוף השבוע, בנאום שנשא בפני ועידת מינכן לביטחון. לדבריו, הצו המקורי נועד להיות "הפסקה זמנית" בכניסה למדינה מאותן מדינות בעלות רוב מוסלמי, על מנת "לראות מהם הפערים במערכת ההגירה והסינון שלנו – ובהחלט יש כאלה – ואיך ניתן לנצלם למטרות רעות". לדבריו, "הנשיא שוקל גרסה מהודקת ויעילה יותר" של הצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully