וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלי השמדה": הטלפון של היטלר נמכר ב-243 אלף דולר

הטלפון שבו השתמש הצורר הנאצי להעביר את רוב הוראותיו נמכר במכירה פומבית במרילנד, ארה"ב. שוויו הוערך בכ-300-200 אלף דולר. "זה הנשק ההרסני ביותר בכל הזמנים ששלח מיליונים אל מותם"

הטלפון של אדולף היטלר נמכר במכירה פומבית עבור 243 אלף דולר, פברואר 2017. AP
הטלפון נמצא בשנת 1945 בבונקר של היטלר בברלין/AP

הטלפון האישי של אדולף היטלר נמכר אתמול (ראשון) עבור 243 אלף דולר במכירה פומבית במרילנד, ארצות הברית. היטלר קיבל את הטלפון מהוורמאכט, הכוחות המזוינים של גרמניה הנאצית והוא השתמש בטלפון זה להעביר את רוב הוראותיו במהלך השנים האחרונות של מלחמת העולם השנייה.

הטלפון היה שחור במקור ומאוחר יותר נצבע בצבע ארגמן, נוסף לו סמל המפלגה הנאצית ונחרט עליו שמו של היטלר. הוא נמצא בשנת 1945 בבונקר בברלין שבו התחבא הצורר הנאצי לאחר תבוסת גרמניה. זמן קצר לאחר מכן מסרו קצינים רוסים את הטלפון לראלף ריינר, קצין בצבא הבריטי. בנו של ריינר שירש ממנו את הטלפון הוא זה שהעמיד אותו למכירה.

לקריאה נוספת:
תעלומה באוסטריה: מיהו "הכפיל" של היטלר המסתובב ליד בית הולדתו?
אוסטריה: הבית שבו נולד היטלר ישמש קרן צדקה לבעלי מוגבלויות
הספר הנמכר ביותר בגרמניה: "מיין קמפף" של היטלר בגרסתו החדשה

הטלפון של אדולף היטלר נמכר במכירה פומבית עבור 243 אלף דולר, פברואר 2017. AP
"הכלי העיקרי שבו השתמש האדם הרע ביותר בהיסטוריה"/AP

בית המכירות הפומביות "אלכסנדר" לא חשף את זהותו של הרוכש, אך מסר כי ההצעה הזוכה התקבלה בטלפון. המכירה החלה במאה אלף דולר ושוויו הוערך בכ-300-200 אלף דולר.

"ניתן לראות בזה ה'נשק' ההרסני ביותר בכל הזמנים, ששלח מיליונים אל מותם", נכתב בהודעה של בית המכירות. "זה יהיה בלתי אפשרי למצוא שריד שהייתה לו השפעה רבה יותר מאשר הכלי העיקרי שבו השתמש האדם הרע ביותר בהיסטוריה. זה היה כלי ההשמדה של היטלר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully