וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו, השייח העיוור – והרבה טראמפ: על מה מדברים בעולם

עיתוני ארה"ב מדגישים את קשייו וכשלונותיו של הנשיא ה-45, ואילו ברוסיה חוגגים על ההתנגחות בנאט"ו. האירופים נהנים מסוף שבוע רגוע, ובמזרח התיכון נעים בין האיום האיראני לזה מדאעש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הכותרות הראשיות שהופיעו הבוקר (ראשון) באתרי החדשות בארצות הברית מדברות, כמובן, על איש אחד – הנשיא דונלד טראמפ. "ניו יורק טיימס" בחר להדגיש את "מאבקו" של הנשיא למלא את משרת היועץ לביטחון לאומי, לאחר התפטרותו של מייקל פלין, וממשיך בכתבת עומק על אחוזת הנופש של טראמפ בפלורידה, שם הוא בילה את מרבית סופי השבוע מאז נכנס לבית הלבן, ובתיאור העצרת שבה השתתף הלילה, "שהחזירה אותו לאזור הנוחות שלו". ב"וושינגטון פוסט" התמקדו במסיבת העיתונאים, לצד מינויו הצפוי של שופט בית המשפט העליון ניל גורסוץ' וידיעה על מותה של נורמה מקורבי, האישה ששינתה את ההיסטוריה האמריקנית לאחר שהובילה לפסיקת העליון לפיה לכל אישה יש זכות להפלה.

אתרי החדשות ברוסיה קרועים, כך נדמה, בין הלחימה במזרח התיכון – ששולטת בכותרות ב"ספוטניק" התעמולתי – לדיווח על החלטתו של הנשיא ולדימיר פוטין להכיר בדרכונים של הבדלנים במזרח אוקראינה – הכותרת הראשית בסוכנות הידיעות "אינטרפקס", שממשיכה בדיווחים על המשבר באוקראינה – ולהתנגחות בנאט"ו, בצל ועידת הביטחון במינכן, כפי שמשתקף בכותרת הראשית בסוכנות הידיעות רי"א.

"סאנדיי טיימס", בריטניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבריטניה ובצרפת נהנים מסוף השבוע עם כתבות עומק בכותרות הראשית של "סאנדיי טיימס" ו"לה מונד", בהתאמה, לצד מעט ידיעות על התפתחויות ביישום "ברקזיט", למשל, או הכנות לבחירות לנשיאות בצרפת. "אל פאיס" בספרד מכריז הבוקר על האפשרות של משאל עם להיפרדות המחוז הבדלני קטלוניה, לצד סקירת חדשות העולם, ואילו "קוריירה דלה סרה" מאיטליה גדוש בספקולציות על עתידה של ארץ המגף באיחוד האירופי, לצד דיווחים על מתיחות נאט"ו-ארה"ב.

במזרח התיכון, "א-שרק אל-אווסט" הערבי היוצא לאור בלונדון מדווח בגאון על כך שוושינגטון רואה באיראן איום טרוריסטי, לצד דיווח מובלט על מותו בכלא האמריקני של "השייח העיוור" עבד א-רחמן, מי שאחראי לתכנון פיגועי ה-11 בספטמבר. הדיווח האחרון זוכה למקום של כבוד גם ב"אל-חיאת" מערב הסעודית, שמציע בכותרתו הראשית לטראמפ "שלושה דרכים לכיבוש א-רקה", מעוז דאעש בסוריה.

"אל-מסרי אל-יום", ממצרים השכנה מדרום מדווח על ביקורו הרשמי של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בניירובי, במסגרת מאמציו להדק את הקשרים עם מדינות אפריקה, יחד עם דיווח נוסף על "השייח העיוור", ופסיקה של מוסד ההלכה הסוני החשוב בעולם, אל-אזהר, שמושבו בקהיר. גיחה ל"פרידום" מגמביה ממחישה את רגשות האזרחים ביום שלאחר השבעתו הרשמית של הנשיא הנבחר אדאמה בארוו בסיומה של סאגה לא פשוטה, והכותרת הראשית זועקת "דמוקרטיה ושגשוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully