וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה עובדים בבית אבות בחיפה נעצרו בחשד להתעללות בקשישים

המשטרה עצרה אחות אחראית וארבעה עובדים נוספים ב"נאות כיפת הזהב" שתועדו מתעללים, תוקפים ומאיימים על קשישים חסרי ישע, האחות נשלחה למעצר בית, מעצרם של האחרים הוארך. בית האבות: "מדובר במקרה חריג"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: שניר דבוש

המשטרה עצרה הלילה (ראשון) חמישה מעובדי בית האבות "נאות כיפת הזהב" בחשד להתעללות, בתקיפה ובאיומים כלפי קשישים חסרי ישע. בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרם של ארבעה עובדים הוארך עד יום שלישי, והאחות הראשית במקום נשלחה למעצר בית.

בית האבות מסר בתגובה לפרסום: "החל משעות הבוקר המוקדמות צוות ההנהלה והעובדים עורכים שיחות עם בני המשפחות שפנו בשאלות. אנחנו מזועזעים מהתמונות הקשות ומבינים את הכעס שחשים רבים היום. הנהלת המקום פועלת בתיאום עם משטרת ישראל ומשרד הבריאות.

היום התבצע הליך השימוע במשרד הבריאות. בפני צוות המשרד הוצגו מלוא הנתונים והפעולות אותם נוקט בית החולים החל מיום חמישי. היום החל תהליך רישות בית האבות במצלמות גם בחדרי המטופלים. ע"פ דרישת משרד הבריאות, משפחות המטופלים נתבקשו לאשר את התקנת המצלמות בחדרים".

הארכת מעצרו של חשוד בהתעללות בקשישים בבית אבות, בית משפט השלום חיפה, 19 בפברואר 2017. אדריאן הרבשטיין
הארכת מעצרו של אחד החשודים, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

עורכת הדין שוש חיון, המייצגת עם עו"ד בני נהרי את האחות הראשית אירנה יגודין, אמרה כי בית האבות פנה למשטרה כבר לפני יותר משבוע, כשנודע לו על המעשים במקום, אך "משום מה" המעצרים בוצעו רק הבוקר. יגודין חשודה בעבירת אי דיווח, ונשלח למעצר בית עד לראשון הבא. נאסר עליה ליצור קשר עם עובדים מבית האבות או להתקרב אליו ברדיוס של 500 מטרים.

עו"ד סאהר פאר, המייצג את חוסאם אבו אחמד, אמר הבוקר: "הלקוח שלי מסר גירסתו במשטרה ומכחיש התעללות ותקיפה. הוא עובד במקום שנה וחצי. לו ולחשודים הנוספים נמסר לפני כמה ימים שלא להגיע עוד לעבודה, אך טרם נערך לו שימוע לפני פיטורים". חשוד נוסף, המיוצג על ידי עורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ, שמר על זכות השתיקה.

עו"ד אולג פרגין, המייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את סרגיי מיטרוחין, אמרר: "מדובר במטפל כבן 60, שעובד שנים רבות בטיפול סיעודי ומעולם לא היו תלונות על עבודתו. כבר בשלב זה של החקירה ברור כי החלק המיוחס לו הוא שולי. מר מיטרוחין משתף פעולה עם החוקרים ומסר את גרסתו לאירועים ומכחיש את החשדות המיוחסים לו". העצורים הנוספים הם פיטר גוסקוב ואנדריי קיס.

אתמול פורסם בחדשות 2 תיעוד של ההתעללויות, שצולם במצלמות סמויות על ידי אחד מעובדי המקום. העובדים תועדו מכים ומקללים את הקשישים.

ממשרד הבריאות נמסר: "פתחנו בחקירה מידית של האירוע ונפעל בהתאם למיצוי מלוא חומרת הדין. המקרה ממחיש את הצורך הלאומי בהשקעת משאבים וברפורמה במערך הסיעוד אשר תרחיב את השירותים הסיעודיים בבית הקשיש לצד חיזוק מערך האשפוז".

בשבוע שעבר פורסם כי מטפל סיעודי בבית אבות בירושלים נעצר בחשד לגרימת מוות, התעללות וגרימת חבלה חמורה בקשיש חסר ישע בבית אבות בירושלים. החשד התעורר על ידי עמיתיו של המטפל, ולאחר בדיקה של גופת הקשיש במכון לרפואה משפטית באבו כביר, התבסס חשד לפלילים, ונבדק בין היתר חשד לפגיעה במטופלים נוספים.

השר ליצמן: "יש מחויבות כמדינה לדאוג לדור הקודם"

שר הבריאות יעקב ליצמן החליט ליזום החמרת פיקוח על המוסדות הסיעודיים: יותקנו מצלמות במוסדות סיעודיים שבפיקוח משרד הבריאות, יתווספו מפקחים ויבוצעו בקרות פתע. מנהלי בית האבות הוזמנו היום לשימוע אצל רופא המחוז, בתום השימוע יוחלט על ידי הנהלת המשרד והמנכ"ל על הצעדים שיינקטו מולם לצורך הבטחת שלומם של הקשישים.

"אני המום ומזועזע מהתמונות ששודרו בתחקיר", אמר ליצמן בעקבות התחקיר. "מדובר באיבוד כל צלם אנוש ופגיעה נוראית בחסרי ישע. עלינו לפעול למנוע מקרים כאלה לאלתר. הנחיתי ליישם באופן מידי צעדים להגברת הפיקוח על כלל המוסדות ובמקביל החלטתי לבחון התקנת מצלמות במוסדות הסיעוד בפיקוחנו, במטרה לעקוב באופן קבוע אחר הטיפול הניתן לשוהים בבתי האבות. המחויבות שלנו כמדינה למען הדור הקודם מחייבת נקיטת צעדים ממשיים וברורים".

עוד הוסיף השר כי לא יהסס לסגור את המוסד בחיפה, בהתאם לקביעת הגורמים המקצועיים. "אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר, לפעול יחדיו באופן מיידי ליישום הרפורמה הלאומית לסיעוד ממלכתי, כדי לעשות צדק חברתי ולהביא לשינוי ביחס המדינה לאוכלוסייה המתבגרת בישראל", אמר.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התייחס גם הוא לתחקיר, "אנו מזועזעים מהתמונות הקשות שראינו ומחויבים להבטיח את שלומם של כל הקשישים במוסדות. אנחנו פועלים למצות את הדין באופן מידי מול המוסד הספציפי וצעדים רוחביים שיבטיחו שמראות כאלה לא יישנו במוסדות אחרים".

בר סימן טוב התייחס בדבריו לשינוי הצפוי בגיל האוכולסיה בשנים הקרובות. "בעתיד הקרוב יחול גידול משמעותי באוכלוסייה הקשישה במדינת ישראל ואנחנו חייבים היערכות לאומית להזדקנות האוכלוסייה בעיקר באמצעות יישום הרפורמה בסיעוד. לצד זאת אנו נדרשים לתוספת כוח אדם טיפולי ושיפור תנאי ההעסקה של המטפלים לצד תגבור הפיקוח", אמר.

(עדכון ראשון: 9:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully