וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מכרז מחמיר של הרבנות: המדינה לא ערכה ברית מילה למתגיירים

19.2.2017 / 8:43

במשך שלושה חודשים לא יכלו מבוגרים שסיימו את הליך הגיור להשלים אותו כהלכה בטקס המילה. זאת, משום שאף מרכז רפואי לא הגיש מועמדות למכרז הרבנות הראשית, בשל תנאיו המחמירים. "הוויכוח כנראה על תשלום המוהלים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

המדינה נמנעה במשך שלושה חודשים מלערוך ברית מילה למבוגרים שסיימו את הליך הגיור, בשל דרישות מחמירות מצד הרבנות הראשית במכרז שהוציאה לבתי החולים. כך, בעקבות דרישותיה של הרבנות, אף בית חולים או מרכז רפואי לא הגיש מועמדות, ומתגיירים נאלצו להמתין שבועות ארוכים עד שיוכלו להשלים את הגיור כהלכה.

ברית המילה הינה צעד מחייב בדרך להפוך ליהודי. כל אדם שסיים את ההליך בבתי הדין לגיור מופנה לרבנות הראשית לצורך ברית המילה, ומשם למרכז רפואי שבו מתבצעים טיפולים כירורגיים ברמה בינונית לפחות. לרופא שמבצע את ההליך מצטרפים שני רבנים שמהווים יחד בית דין, וכך מקיימים את הדרישה ההלכתית למילת גר בפני בית דין. אך על פי גורם המעורה בפרטים, "משהו במכרז הרבנות היה מחמיר מדי, זה נסחב". וכך כאמור בחודשים האחרונים נמנע ממבוגרים שסיימו את הליך הגיור לעבור את הטקס.

ראש מערך הגיור הממלכתי הרב יצחק פרץ, הפועל תחת סמכות משרד ראש הממשלה, אישר את הפרטים ואמר כי מדובר ב"מתגיירים בודדים, היות ורוב המתגיירים הם נשים". פרץ ציין כי הרבנות הראשית נאלצה לאחרונה לחדש את ההתקשרות עם שני מרכזים רפואיים על בסיס החוזים הישנים. כעת, מערך הגיור הממלכתי החל בקביעת תורים למבוגרים שהתגיירו ולדבריו "הבעיה נפתרה".

עוד בוואלה! NEWS:
תושב תל אביב נעצר בחשד שניהל מעבדה לזיוף אישורי שהייה
אישה נדרסה ליד בי"ס בראשל"צ – תלמידים העניקו לה טיפול רפואי
מטרידים את הילדים שלכם ברשת? משטרת ישראל לשירותכם. אולי

חדר ניתוח. רויטרס
את הליך המילה מבצע רופא לצד שני רבנים/רויטרס

בשבוע שעבר עלה הנושא לדיון במליאת הכנסת. ח"כ מוטי יוגב הציג את השאילתה, ובה טען כי "הוויכוח כנראה על גובה התשלום שאותו דורשים המוהלים". ח"כ יוגב תמה על כך שההליך צריך להתחלק בין שני גופים - הרבנות הראשית ומערך הגיור הממלכתי. לדבריו, "ראש מערך הגיור מוכן לקחת את הנושא הזה על עצמו".

מי שהשיב על השאילתה של יוגב בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא השר איוב קרא. הוא הודה כי "יש עיכוב בחידוש ההתקשרות, ומופנות למערך הגיור במשרד ראש הממשלה תלונות רבות בעניין זה ואין בידינו להושיע". הוא הוסיף כי "העובדה שנדרש תיאום בין שתי יחידות ממשלתיות, השייכות למשרדים שונים, יצרה באופן טבעי עיכובים בהליך".

כדי לייעל את הליך הגיור ולהעביר את האחריות על ביצוע ברית המילה למתגיירים לידיהם של אנשי מערך הגיור בלבד, נקבעה פגישה בין מנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן לבין הרב פרץ להשבוע. זאת, במטרה למצוא הסדר שבמסגרתו יוכל גוף אחד להוביל את כל הביצוע של הליך הגיור, ואילו ראש מחלקת הבריתות ברבנות הראשית, הרב משה מורסיאנו, אמר כי הוא מתנגד לכל שינוי במצב הקיים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
דרישות מחמירות של הרבנות/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully