וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצחת הסקסית בווידוי מפתיע: ניהלתי רומן עם אסירה בכלא

18.2.2017 / 13:29

אמנדה נוקס, שהביאה לנו את אחד מסיפורי הפשע המפתיעים ביותר בעשור האחרון, ניצלה את יום האהבה כדי לספר בטור שלה על הרומן הקצר שהיה לה עם אחת הנשים בכלא

הטריילר לדוקו על אמנדה נוקס/NETFLIX

בסרטון: הסרט הדוקומנטרי על אמנדה נוקס

אמנדה נוקס, שזכתה לכינוי "הרוצחת הסקסית", מדברת לראשונה על מערכת היחסים הלסבית שניהלה בזמן שהותה בבית הכלא באיטליה, וטוענת שעל אף שמרבית הנשים בכלא הזדהו כהטרוסקסואליות - הן מנהלות מערכות יחסים עם נשים כדי להתמודד עם הבדידות.

נוקס הייתה רק בת 22 כשנכלאה באיטליה באשמת רצח הסטודנטית הבריטית מרדית קרצ'ר שגרונה שוסף באכזרית בדירה שהשתיים חלקו עם דייר נוסף בפרוג'ה. נוקס התאהבה בצעיר איטלקי בשם רפאל סוליסיטו והרומן ביניהם נמשך שבוע בלבד, לפני שהפכו לחשודים המרכזיים ברצח קרצ'ר, שאירע ב-2 בנובמבר 2007. השניים הורשעו ברצח בנובמבר 2009 והיא נשלחה ל-26 שנות מאסר, שם הכירה את האסירה המכונה לני, והשתיים קיימו מערכת יחסים צמודה למשך תקופה קצרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמנדה נוקס ניהלה רומן עם אסירה בכלא/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

הזמן הצהוב: הסרט "אמנדה נוקס" מוכיח כמה השיפוטיות שלנו פגומה

לכתבה המלאה

פסק הדין בוטל מאז ונוקס חזרה לארה"ב כחפה מפשע, שם היא כותבת טור על הרשעות לא מוצדקות, בהמשך להרשעה הלא מוצדקת שלה. לרגל יום האהבה, סיפרה נוקס, היום בת 29, על הרומן הקצר עם לני. "ישר שמתי לב אליה: קטנה, עם בטן קטנה ושיער קצר, שחור", כתבה נוקס. לני סיפרה לה שהיא לסבית ושמחה לשמוע שנוקס תמכה בקמפיינים של קהילת הלהט"ב בבית הספר. "היא לא עזבה אותי. היא דילגה אחרי כמו גור קטן כשיצאתי לחצר בית הכלא – והיא עקבה אחריי גם ביום למחרת, וביום שאחרי זה, וככה בכל יום".

"נתתי ללני להקשיב לדיסקים שלי, לימדתי אותה איך לשחק שחמט. כשלני קיבלה עבודות ניקיון, היא ניצלה את ההפסקות כדי להמתין לי בסבלנות מחוץ לתא כדי שנוכל לשתות קצת קפה ולפטפט". נוקס סיפרה שרומן בין נשים בכלא היה דבר נפוץ, גם אם רוב הנשים הזדהו כהטרוסקסואליות. הן היו אומרות שכל עוד הן בכלא - הן לסביות. "לפחות בהתחלה, לני לא ניסתה לפתות אותי ורק הייתה זקוקה למישהו שיסיח את דעתה מבדידותה", היא כתבה, "היא הייתה אומרת לי 'שיניתי נשים בעבר. אני יכולה לעשות לך דברים שאף גבר לא יכול'. זה עצבן אותי ואמרתי לה 'את לא יכולה לשנות אותי'".

לני לבסוף אזרה אומץ ונישקה את נוקס. נוקס מספרת שהיא הרגישה מבוכה וכעס, "אמרתי ללני שמאחר שהיא לא יכולה לכבד את הגבולות שלי, אנחנו לא יכולות להיות חברות יותר", היא סיכמה. לני השתחררה זמן קצר לאחר מכן וניסתה לחדש את הקשר עם נוקס גם מחוץ לכלא, אך ללא הועיל.

אמנדה נוקס זוכתה מרצח: "אני אסירת תודה". רויטרס
אמנדה מספרת לראשונה על הרומן בכלא/רויטרס

במשך שנים נוקס הואשמה ברצח מרדית קרצ'ר. שרידי DNA של נוקס וסוליסיטו נמצאו בחדרה של קרצ'ר, וכן על סכין המטבח ששימשה ככלי הרצח. שני החשודים טענו כי בילו את הערב ביחד בדירתו של סוליסיטו, שם ראו סרט, עישנו מריחואנה וקיימו יחסי מין. אחרי שנתיים של משפט מתוקשר, הורשעו השניים ברצח ונשלחו לתקופת מאסר של 26 שנים (נוקס) ו-25 שנים (סוליסיטו). נוקס ספגה 4 שנות מאסר נוספות בגין הרשעתה בהוצאת דיבה, לאחר שהאשימה ברצח את פטריק לומומבה, בעליו של בר בפרוג'ה, שלא היה מעורב במקרה.

כעבור שנה ערערו השניים, כשהם מציגים ראיות שמוכיחות רשלנות בתחזוק זירת הרצח ועבודת המשטרה בתוכה, כמו גם בטיפול בראיות. בעקבות כך הפך בית המשפט לערעורים את ההחלטה וזיכה אותם. כעבר שש שנים ערערו הוריה של קרצ'ר לבית המשפט העליון, שקבע כי יש לפתוח את התיק מחדש בטענה שרודי גואדה - עבריין מוכר למשטרה, ששרידיו נמצאו אף הם בזירה והורשע במשפט נפרד - לא יכול היה לבצע את הרצח לבדו. ב-2015 נרשם המהפך האחרון בפרשה, כשערעורם של נוקס וסוליסיטו התקבל ונקבע כי נפלו קורבן לרשלנות.

אמנדה נוקס מחוץ לבית אמה בסיאטל לאחר זיכויה מרצחמרדית' קרצ'ר, מרץ 27 2015. רויטרס
נוקס זוכתה בהאשמות נגדה אחרי מאבק משפטי ממושך/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully