וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנקשות באחיו של מנהיג צפון קוריאה: מלזיה עצרה את החשודה השנייה

16.2.2017 / 10:40

האישה הנוספת שנעצרה בחשד שהתנקשה באחיו למחצה של קים ג'ונג און החזיקה בדרכון אינדונזי. מעצרה התאפשר הודות למעצרו של בן זוגה. לחשודה הראשונה שנעצרה היה דרכון מווייטנאם, אף שבסיאול סבורים כי שתי המתנקשות הן סוכנות קוריאניות שפעלו בשירות פיונגיאנג

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת מלזיה עצרה היום (חמישי) את האישה הנוספת החשודה בהתנקשות של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה ברנמה דיווחה כי מעצרה של האישה הוארך בשבעה ימים, לצד האישה שנתפסה אתמול בנמל התעופה של קואלה לומפור. קים ג'ונג נאם הותקף לפני יומיים עם מחטים המכילות רעל ומת.

המשטרה מסרה כי מעצר האישה השנייה אירע בשעה 2:00 (שעון מקומי) ושהאישה החזיקה בדרכון אינדונזי, שלא כמו האישה הראשונה שנעצרה שהחזיקה במסמכים מזהים וייטנאמיים. מעצרה התאפשר בזכות המידע שסיפק בן זוגה, שנעצר אמש בידי המשטרה בחשד למעורבות בהתנקשות.

הדרכון האינדונזי של החשודה נשא את השם סיטי עיישה ואת תאריך הלידה 11 בפברואר 1992. בדרכון נכתב כי עיר הולדתה היא סרנג שבאינדונזיה. מחוקקים בקוריאה הדרומית חושדים, על בסיס מידע מסוכנות הביון במדינה, כי שתי הנשים היו סוכנות צפון קוריאניות. גם גורמי ממשל אמריקניים טענו כי מאחורי ההתנקשות עומדות נשים צפון קוריאניות.

לקריאה נוספת:
הורעל בדיוטי פרי בידי סוכנות: כך חוסל אחיו של מנהיג צפון קוריאה
חיסול אחיו של מנהיג צפון קוריאה: נעצרה חשודה בנמל התעופה במלזיה
צפון קוריאה דרשה ממלזיה שלא לנתח את גופת אחיו של קים - אך סורבה

אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה מת במלזיה; נבדק החשד כי הוא הורעל למוות. רויטרס
נרצח באמצעות מחטים מורעלות. קים ג'ונג נאם/רויטרס

גורם בממשלת מלזיה אישר לרויטרס כי החשודה הראשונה שעוכבה הייתה אותה האישה שתמונתה צולמה בידי מצלמות אבטחה. בתמונה היא נראית לובשת חולצה לבנה עם הכיתוב "LOL" על גביה. במסמכים המזהים שלה הופיע השם דואן תאי אונג, תאריך הלידה הוא מאי 1988 ועיר הולדתה הוא נאם דין שבווייטנאם. "החקירה נמשכת. הפעולות נגד החשודות יינקטו בהתאם לחוק", מסרה המשטרה.

בתוך כך, בכלי התקשורת של קוריאה הצפונית עדיין לא מוזכר דבר מותו של קים ג'ונג נאם. בחצות המנהיג קים ג'ונג און ביקר בארמון השמש קאמסוסן כדי לציין את יום הולדתו של אביו, קים ג'ונג איל, שמת ב-2011. לפי סוכנות המודיעין הדרום קוריאנית, קים הוציא פקודת התנקשות לחיסולו של אחיו למחצה כבר לפני שנים ושניסיון התנקשות אחד כבר נכשל ב-2012.

לפי סוכנות הביון הדרום קוריאנית, קים ג'ונג נאם חי עם אשתו השנייה תחת הגנתה של בייג'ינג בטריטוריה הסינית, מקאו. עוד נמסר כי היה לקים בן. בבייג'ינג אמרו כי סין מודעת לדיווחים ועוקבת אחר ההתפתחויות. קים ג'ונג נאם היה ידוע באמירותיו נגד שליטת משפחתו במדינה המבודדת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מנהיג קוריאה הצפונית  קים ג'ונג און מבקר בארמון קאמסוסן, 16 בפברואר 2017. רויטרס
קים ג'ונג און מבקר בארמון קאמסוסן/רויטרס

משטרת מלזיה מסרה כי קים הגיע לנמל התעופה כדי לעלות על טיסה למקאו כשאלמונים תפסו אותו מאחור. לאחר מכן הוא חש סחרחורת וביקש עזרה מדלפק המודיעין. "גורם המוות הוא ככל הנראה הרעלה", אמר מחוקק דרום קוריאני.

הרשויות במלזיה דחו ביממות האחרונות את הניסיונות של גורמים צפון קוריאניים לעצור את נתיחת הגופה. סגן ראש ממשלת מלזיה, אחמד זחיד חמידי, אמר היום כי הוא סבור שהמשטרה קיבלה בקשה מגורמים צפון קוריאניים לקבלת הגופה, ואמר כי בסופו של דבר היא אכן תשוחרר לידי השגרירות של קוריאה הצפונית. "אחרי כל ההליכים הרפואיים והמשטרתיים יושלמו אנחנו עשויים לשחרר את הגופה לשגרירות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully