וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול אחיו של מנהיג צפון קוריאה: נעצרה חשודה בנמל התעופה במלזיה

יומיים לאחר חיסול אחיו למחצה של קים ג'ונג און, זוהתה אחת מהסוכנות במצלמות האבטחה בקואלה לומפור ועליה נמצא דרכון וייטנאמי. נהג המונית שבה נמלטו המחסלות נלקח לתשאול. משטרת מלזיה: מצוד אחר חמישה חשודים אחרים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת מלזיה עצרה היום (רביעי) בשדה התעופה בקואלה לומפור אישה בת 28 הנושאת דרכון וייטנאמי, בחשד למעורבות בחיסולו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית. "האישה זוהתה בוודאות מהתיעוד במצלמות האבטחה", נמסר מהמשטרה, שזיהתה את החשודה בשם דואן תי הואונג. קים, אחיו של קים ג'ונג און, ככל הנראה הורעל למוות ביום שני.

עוד נמסר כי המשטרה ממשיכה במצוד אחר חמישה חשודים נוספים במעורבות בחיסול בשדה התעופה הבינלאומי בבירה. במקביל, בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי נהג המונית שבה נמלטו שתי הסוכנות שאחראיות על פי החשד לחיסול בפועל, נעצר על ידי הרשויות. גורם משטרתי הבהיר כי גם הנהג נעצר בזכות התיעוד ממצלמות האבטחה.

עוד בוואלה! NEWS:
הורעל בדיוטי פרי בידי סוכנות: כך חוסל אחיו של מנהיג צפון קוריאה
דיווח: אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה נרצח במלזיה

חשודה בחיסול אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית, קינג ג'ונג נאם. פברואר 2017. מתוך האתר The Star, צילום מסך
נמלטה במונית. הסוכנת החשודה בשדה התעופה/צילום מסך, מתוך האתר The Star

מוקדם יותר היום, פרסם האתר המלזי "The Star" תמונה חדשה של הסוכנת ממצלמות האבטחה בשדה התעופה. הסוכנת, על פי הדיווח, היא מאחת ממדינות מזרח אסיה, וטרם התברר אם מדובר בחשודה שנעצרה. גילה לא ברור על פי התמונה, והיא תועדה בשדה התעופה עם חולצה לבנה שעליה נכתב LOL באותיות גדולות, חצאית כחולה קצרה ותיק צד קטן. תמונה נוספת שלה פורסמה בימים האחרונים, אולם היא צולמה ממרחק רב ולא היה ניתן לראות בה את תווי הפנים של הסוכנת לכאורה.

על פי הדיווחים, היא פעלה עם סוכנת נוספת, והשניים ריססו יחד חומר כימי על פניו של קים, בן 45, בשדה התעופה לפני כיומיים. על פי דיווחים אחרים, החומר הוחדר לו בעזרת מחטים. לאחר מכן, ככל הנראה, הסוכנות יצאו משדה התעופה ועזבו את האזור במונית. קים הגיע לביקור במלזיה לפני כשבוע וחצי, והיה אמור לשוב לביתו במקאו בעת המתקפה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מהומות מחוץ לבית החולים בו מוחזקת גופתו של אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית, קינג ג'ונג נאם, מלזיה. פברואר 2017. רויטרס
החיסול המסתורי מסעיר את המדינה. כוחות מחוץ לבית החולים שבו שמורה הגופה/רויטרס

אתמול אישר גורם בכיר במלזיה כי הוא הותקף בחומר כימי וביקש עזרה בדלפק הסיוע בנמל, כשהוא מתלונן על כאבים. לדברי הגורם, אחיו למחצה של המנהיג נלקח למרפאה בנמל ומת בדרכו לבית החולים. רשת הטלוויזיה הדרום קוריאנית "צ'וסאן TV" דיווחה כי שתי סוכנות צפון קוריאניות הן אלו שהרעילו את קים, ונמלטו מהמקום במונית. עוד דווח כי הרשויות במלזיה מנהלות מצוד אחריהן.

גורם בממשל בארצות הברית אמר לרויטרס כי וושינגטון מאמינה כי פיונגיאנג אחראית להתנקשות באחיו של המנהיג. הגורם הוסיף כי הרשויות עדיין לא קבעו כיצד בדיוק הוא חוסל, והוא לא סיפק עדות למסקנותיו של הממשל. גם סוכנויות המודיעין של קוריאה הדרומית סבורות כך, לדברי מחוקקים בסיאול.

קים ג'ונג און וקים ג'ונג נאם. AP
האח הבכור היה היורש המועדף. האחים לבית קים/AP

קים היה בנו הבכור של המנהיג הקודם קים ג'ונג-איל והוא חי במשך רוב הזמן במקאו ובמדינות אחרות בדרום-מזרח אסיה מבלי שנשא תפקיד רשמי. הוא נולד מרומן שקיים אביו עם השחקנית הדרום קוריאנית סאנג האי-רים, ונחשב בעבר ליורש המועדף, עד שנתפס ב-2001 עם דרכון מזויף ביפן, כשרצה לבקר בדיסנילנד.

אם אכן המשטר בפיונגיאנג התנקש בחייו של אחיו למחצה של המנהיג, הוא יהיה הגורם הבכיר ביותר במשטר שמאבד את חייו בנסיבות לא טבעיות מאז ג'אנג סונג-תאק, דודו של קים שהוצא להורג בדצמבר 2013. אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית הנוכחי היה מקורב לג'אנג.

קים ג'ונג-נאם אמר בעבר בריאיון לעיתון יפני כי הוא מתנגד לצורת המשטר בפיונגיאנג והוא נודע כתומך בקיום רפורמות שלטוניות. הוא הכחיש כי הוא רוצה לרשת את השלטון, כפי שסברו גורמים הנאמנים למנהיג הנוכחי שתמכו בסילוקו. הוא שימש כבר בעבר מטרה לסדרת ניסיונות התנקשות. ב-2012 טענו הרשויות בסיאול כי אזרח צפון קוריאני שנחשד כמרגל הודה כי היה מעורב בתכנית לביים תאונת פגע וברח בסין ב-2010, שתכליתה הייתה לחסל את ג'ונג-נאם.

(עדכון ראשון: 10:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully