וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: קוראים לנתניהו להיענות לטראמפ ולעצור את הבנייה בשטחים

בעקבות פגישת ראש הממשלה ונשיא ארה"ב, דרשו בלשכתו של אבו מאזן מישראל להקפיא את הבנייה בגדה המערבית. "הדרישות של נתניהו הן כפיית המציאות בשטח וחיסול אפשרות שתי המדינות"

צילוום: ערוץ 20

הרשות הפלסטינית קראה הערב (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו להיענות לבקשת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לעצור את הבנייה בהתנחלויות. בהודעה מטעם לשכתו של אבו מאזן נמסר כי הם מחויבים לפתרון שתי המדינות, "שיבטיח את סיום הכיבוש הישראלי והקמת מדינה פלסטינית עצמאית ובירתה מזרח ירושלים, שתחיה בשלום לצד מדינת ישראל בגבולות 67'".

טראמפ אמר במסיבת עיתונאים עם נתניהו שכונסה לפני פגישתם כי הוא "יכול לחיות עם פתרון של מדינה אחת וגם עם שתיים, מה שהצדדים ירצו". נתניהו, שלא נסוג בפה מלא מההסכמה שהביע בעבר להקמת מדינה פלסטינית, אמר כי ההתנחלויות אינן ליבת הסכסוך, וכי לא שינה את עמדתו בנושא. "אני אדון בכך עם טראמפ כדי שנפסיק להתנגח זה בזה", הבטיח ראש הממשלה.

"הרשות הביעה את נכונותה לעבוד בגישה חיובית עם הנשיא טראמפ לצורך השגת הסכם השלום", נכתב בהודעת לשכת אבו מאזן, "והדגישה את הדרישות של ראש ממשלת ישראל להמשך השליטה בגבולות המערביים של פלסטין הכבושה ואת להכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית. זהו המשך לנסיון כפיית מציאות בשטח וחיסול אפשרות שתי המדינות, והחלפתה בעקרון מדינת אפרטהייד".

בנימין נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, ערב לפני השקת השיחות הישירות. רויטרס
"דרישות נתניהו מחליפות את אפשרות שתי המדינות בעקרון האפרטהייד". נתניהו ואבו מאזן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully