וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים פלסטיניים: ראש ה-CIA נפגש בחשאי עם אבו מאזן ברמאללה

15.2.2017 / 14:21

מייק פומפאו ביקר בימים האחרונים בגדה ונועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית ועם ראש המודיעין הכללי, כחלק מתחילת המגעים בין רמאללה לוושינגטון. גורמים פלסטיניים טענו כי הפגישה הייתה חיובית

עריכה: עמרי מלכה צילום: רויטרס

ראש סוכנות הביון האמריקנית CIA מייק פומפאו, שנכנס לתפקידו לפני פחות מחודש, נפגש במהלך הימים האחרונים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה – כך אישרו היום (רביעי) גורמים פלסטיניים. לדברי הגורמים, הפגישה נערכה בנוכחותו של ראש המודיעין הפלסטיני הכללי מאג'ד פרג'. האחרון ביקר בשבוע שעבר בוושינגטון ונפגש עם גורמי ביטחון ומודיעין אמריקניים.

גורמים שצוטטו בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" טענו כי הפגישה, שבמסגרתה דנו הצדדים במגעים בין ישראל לממשל האמריקני, הייתה "חיובית ופורה". בין היתר, שוחחו הבכירים על תהליך השלום, הרחבת הבנייה בהתנחלויות ובהמשך היחסים בין ההנהגה הפלסטינית לבית הלבן.

הדיווח על הפגישה החשאית בין ראש ה-CIA, שביקר בכמה מדינות באזור במסגרת יציאתו הראשונה מגבולות ארצות הברית מאז נכנס לתפקיד, מגיע ברקע מתיחות בין וושינגטון לרמאללה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טרם יצר קשר ישיר עם אבו מאזן או עם בכירים אחרים ברשות, החוששת שהוא יהיה מוטה לטובת ישראל.

הלילה אמר גורם אמריקני כי טראמפ לא צפוי להתעקש על פתרון שתי המדינות, לפני פגישתו הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפלסטינים ביקרו את ההצעה הזאת בתקיפות, ובכיר הרשות סאיב עריקאת אמר כי האלטרנטיבה היחידה לכך היא הקמת מדינה דמוקרטית אחת, רעיון שלו מתנגדת ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
פגישת נתניהו-טראמפ בצל הסערה: צוות וואלה! NEWS מדווח מוושינגטון
סבב הפגישות החל: נתניהו נועד עם שר החוץ האמריקני
בכיר בבית הלבן: טראמפ לא יתעקש על פתרון שתי המדינות

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, בוועידה השביעית של פתח, 30 בנובמבר 2016. רויטרס
דן עם פומפאו בהרחבת הבנייה בהתנחלויות. אבו מאזן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully