וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשם, שיטפונות וסופות רעמים: מזג האוויר הסוער יימשך גם היום

15.2.2017 / 6:10

הטמפרטורות היום יהיו נמוכות מהרגיל וגשם יירד מהצפון ועד צפון הנגב. קיים חשש לשיטפונות בבקעת הירדן, ים המלח ומדבר יהודה. מחר יירד שלג בהרי הצפון, ובבוקר ייתכנו פתיתים לבנים גם בפסגות הרי המרכז

צילום: אתר החרמון

מזג האוויר הסוער יימשך גם היום (רביעי), וגשם יירד מדי פעם מצפון הארץ ועד צפון הנגב. ייתכנו סופות רעמים והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בנוסף, קיים חשש לשיטפונות בבקעת הירדן, ים המלח ומדבר יהודה. משעות אחר הצהריים הגשם ייחלש בהדרגה. בלילה צפוי גשם לפרקים מצפון הארץ ועד צפון הנגב וייתכנו סופות רעמים. בהרי הצפון צפוי שלג בפסגות ההרים ובמישור החוף קיים חשש להצפות.

מחר צפוי גשם מלווה בסופות רעמים וברד ברוב אזורי הארץ וקיים חשש להצפות. בדרום הארץ ובמזרחה קיים חשש לשיטפונות. שלג יירד בהרי הצפון ובבוקר ייתכן שלג גם בפסגות הרי המרכז. בלילה הגשמים ייחלשו.

עוד בוואלה! NEWS:
תחרות "מואזין נולד": אודישנים ביפו ופרס ענק – במחאה על החוק
השריפה בירושלים שבה נספה קשיש - בגלל כלי מתכת במיקרוגל
המנופאים זועמים: "מנהלי האתר שקרס בבת ים הם מחבלים"

קשת בענן מעל היישוב נתיב העשרה במועצה אזורית אשכול, 14 בפברואר 2017. רויטרס
מזג אוויר סגרירי בנתיב העשרה שבעוטף עזה, אתמול/רויטרס
שלג באתר החרמון. פברואר 2017. אתר החרמון, מערכת וואלה! NEWS
אתר החרמון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אתר החרמון

בסוף השבוע יהיה קר מהרגיל לעונה. בשישי יהיה מעונן חלקית ובלילה צפויה קרה באזורים המועדים. בשבת יהיה נאה ותחול עלייה בטמפרטורות, אך הן עדיין יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בירושלים מ-7 מעלות ביום עד 3 מעלות בלילה, בתל אביב מ-13 עד 8, באשדוד מ-13 עד 9, בחיפה מ-12 עד 7, בצפת מ-6 עד 0, ברמת הגולן מ-11 עד 3, בטבריה מ-14 עד 7, בבית שאן מ-14 עד 6, בעין גדי מ-20 עד 11, בבאר שבע מ-13 עד 6, במצפה רמון מ-10 עד 2 ובאילת מ-19 מעלות ביום עד 10 מעלות בלילה.

מכ"ם הגשם:

תחילתו של החורף היטיב השנה עם צפון הארץ, אבל נראה כי חודש פברואר הפך את הקערה על פיה ומתמקד דווקא במישור החוף הדרומי. שם, צפויה לרדת השבוע, במהלך המערכת החורפית הנוכחית, כמות גשם של חודש פברואר שלם. הגליל העליון והגולן, לעומת זאת, נכנסו לראשונה השנה לגירעון ביחס לממוצע המשקעים הרב שנתי לאזורים אלו.

לדברי ד"ר ברוך זיו, מומחה אקלים מהאוניברסיטה הפתוחה, "היום יהיה סגרירי, אבל המערכת הזאת תקפח שוב את הצפון". הוא הוסיף כי אזור עוטף עזה יקבל היום ומחר כמות גדולה של משקעים ובאופן כללי, בשלושת הימים הקרובים עיקר הגשם ירד במישור החוף ובעיקר במישור החוף הדרומי. "מדובר בגשמי ברכה למי התהום באקוויפר החוף הדרומי. זה יכול להגיע לכמות החודשית של פברואר כולו שהממוצע שלה עומד על מאה מ"מ", אמר.

גשם והצפות מעל רמת גן, 13 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
גשם והצפות ברמת גן, השבוע/ראובן קסטרו
שלג באתר החרמון. פברואר 2017. אתר החרמון, מערכת וואלה! NEWS
אתר החרמון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אתר החרמון

בחודש דצמבר שמחו חקלאי הצפון לנוכח כמות המשקעים הגבוהה במיוחד שפקדה בעיקר את הגליל והגולן, אחרי רצף של שלוש שנות הבצורת החמורות ביותר שנרשמו מאז תחילת המדידות. כמות המשקעים שירדה באותו חודש סגרה את הגירעונות של חודשי אוקטובר ונובמבר שהיו שחונים במיוחד, ואף עלתה על הממוצע הרב-שנתי של המשקעים שיורדים עד לסוף חודש דצמבר. בסוף ינואר נמחק היתרון, וצפון הארץ התייצב על הממוצע הרב שנתי לסוף חודש ינואר.

מאז תחילת המערכת החורפית הנוכחית עלה מפלס הכנרת ב-1.5 ס"מ. גם לאחר העלייה של היומיים האחרונים, המפלס נמצא 25.5 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון. ברשות המים ציינו השבוע כי מופע חריג כזה לא נרשם במשך עשור שלם. זאת, למרות המדיניות של הפסקה כמעט מוחלטת של שאיבת מים מהכנרת.

גשם והצפות מעל רמת גן, 13 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
גשם ברמת גן, השבוע/ראובן קסטרו
מטיילים באתר החרמון. 11 בפברואר 2017. ליאור ברוך, אתר החרמון, אתר רשמי
שלג באתר החרמון/אתר רשמי, ליאור ברוך, אתר החרמון
קשת בענן מעל היישוב נתיב העשרה במועצה אזורית אשכול, 14 בפברואר 2017. רויטרס
ענני גשם בנתיב העשרה במועצה האזורית אשכול, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully