וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לבנון נפגש עם סיסי במצרים, וגיבה את חיזבאללה

14.2.2017 / 15:03

מישל עאון נפגש עם מקבילו, שלדבריו הציע סיוע לצבא ולכוחות הביטחון של לבנון. זאת ברקע המתיחות בין ביירות וקהיר לבין ריאד, שזועמת על יחסן המפויס לאסד ולארגון השיעי. "כל עוד אנו לא חזקים מספיק נגד ישראל, חיזבאללה הכרחי"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של Hona AL-3asema, עריכה: ורד לידני

נשיא לבנון מישל עאון נפגש אתמול (שלישי) במצרים עם הנשיא עבד אל-פתח א-סיסי, יום אחרי שהגן על חיזבאללה בריאיון לרשת טלוויזיה מצרית והדגיש את תמיכתו בארגון השיעי הנתמך על ידי איראן. ביקורו האחרון של עאון במצרים היה לפני 55 שנה, בתור קצין בצבא. הוא נבחר לתפקיד באוקטובר האחרון אחרי 29 חודשים של מבוי פוליטי סתום בלבנון.

אחרי פגישתו עם א-סיסי, גנרל לשעבר בעצמו, קרא עאון למצרים להוביל "תכנית הצלה ערבית" למלחמה בטרור באזור. נשיא לבנון אף הזמין את עמיתו לבקר בארצו והוסיף כי קהיר הציעה סיוע לצבא לבנון ולכוחות הביטחון, מבלי לפרט מעבר לכך.

הפוליטיקה בלבנון חצויה בין המפלגות הקשורות לאיראן, כמו חיזבאללה ומפלגתו של עאון הנוצרי, לבין יריבותיהן הנתמכות על ידי ערב הסעודית. הנשיא הבהיר כי התמיכה של איראן בחיזבאללה "יכולה להימשך בקביעות". בריאיון לרשת CBC המצרית טען עון כי כל עוד "צבא לבנון אינו חזק מספיק כדי להילחם בישראל, אנחנו זקוקים לו", כשהוא מתכוון לארגון השיעי.

לקריאה נוספת בנושא
הציר השיעי מסתער על לבנון: בכירים מאיראן ומסוריה נפגשו עם הנשיא
"הצלחה בתפקיד ואריכות ימים": נסראללה בירך את נשיא לבנון הנבחר
אחרי שנתיים של משבר: בעל ברית של חיזבאללה נבחר לנשיא לבנון

נשיא לבנון מישל עאון ונשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי בקהיר, 13 בפברואר 2017. AP
מחזקים את היחסים. א-סיסי ועאון, אתמול/AP

דבריו של עאון עלולים להגביר את המתיחות עם ערב הסעודית הסונית, יריבתה של איראן השיעית. שתי המדינות מנהלות מלחמות שליחים ברחבי המזרח התיכון בשנים האחרונות. מצרים וערב הסעודית מצויות אף הן במחלוקות, בין היתר סביב סוריה ותימן. באוקטובר האחרון עצרה ריאד את משלוחי הנפט שלה לקהיר, בזמן שמצרים, המדינה הערבית המאוכלסת ביותר שקועה במשבר כלכלי חריף.

המהלך הסעודי נתפס כתגובה לתמיכתה של מצרים בהצעה במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לסוריה, שאליה התנגדה ריאד בתקיפות. ערב הסעודית מסייעת לארגוני מורדים הפועלים להפלת נשיא סוריה בשאר אסד. מצרים, הנאבקת בעצמה בטרור אסלאמי בשטחה, מקדמת פתרון פוליטי בסוריה שבמסגרתו אסד עשוי להישאר בתפקיד.

עאון ביקר בערב הסעודית בחודש שעבר במטרה לשקם את היחסים, שהידרדרו אחרי שריאד האשימה את ביירות בכך שלא גינתה את ההפגנות האלימות נגד נציגויותיה באיראן בשנה שעברה, שפרצו בעקבות הוצאתו להורג של מטיף שיעי בכיר. בתגובה, ערב הסעודית הקפיאה עסקת נשק בשווי שלושה מיליארד דולר וקראה לאזרחיה שלא לבקר בלבנון. אחרי ביקורו של נשיא לבנון, בוטלה אזהרת הנסיעה, אולם הקפאת התכנית נותרה כשהייתה.

גורם לבנוני בכיר אמר אז כי הסעודית התנו את המשך הסיוע הצבאי ללבנון בכך שהנשק לא יגיע לידיו של חיזבאללה, שמוגדר על ידי הממלכה ארגון טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully