וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציר השיעי מסתער על לבנון: בכירים מאיראן ומסוריה נפגשו עם הנשיא

8.11.2016 / 0:26

שר החוץ האיראני זריף נועד עם מישל עאון, שנפגש גם עם שליח מיוחד של נשיא סוריה אסד. הנשיא החדש הוא בעל ברית קרוב של חיזבאללה ובטהרן ובדמשק מקווים להגביר את ההשפעה על ביירות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף היה אתמול (שני) לשר החוץ הראשון הנפגש עם נשיא לבנון החדש מישל עאון, כחלק מניסיונותיה של טהראן להגביר את השפעה בביירות על חשבונה של יריבתה האזורית ערב הסעודית. עאון הנוצרי, בעל ברית של חיזבאללה שנבחר לתפקיד בשבוע שעבר, פגש מוקדם יותר גם שליח מטעמו שלו של נשיא סוריה בשאר אסד.

זריף, שלווה על ידי גורמים פוליטיים וכלכליים בכירים, אמר עם נחיתתו בביירות כי הוא מקווה להרחיב את שיתוף הפעולה עם לבנון. איראן כינתה את בחירתו של עאון, שנכנס לתפקיד הנשיא שלא אויש שנתיים, ניצחון של חיזבאללה.

המשבר נפתר בעקבות הסכם בין הארגון השיעי לראש הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי הסוני, שקיבל את המנדט להרכיב את הממשלה החדשה. ההסכם נתפס כסימן להיחלשות השפעתה של ערב הסעודית הסונית, שמתעמתת עם איראן גם סביב המאבקים בתימן ובעיראק.

לקריאה נוספת בנושא
"הצלחה בתפקיד ואריכות ימים": נסראללה בירך את נשיא לבנון הנבחר
אחרי שנתיים של משבר: בעל ברית של חיזבאללה נבחר לנשיא לבנון

נשיא לבנון מישל עאון נפגש עם שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, 7 בנובמבר 2016. רויטרס
מחזקים את היחסים. עאון וזריף, היום/רויטרס

מנסור עזאם, שליחו של אסד, בירך את עאון בשמו של נשיא סוריה. הוא הוסיף כי הוא מקווה שבחירתו תתרום ליציבות בלבנון ובאזור. לדבריו, לא יהיה "דף חדש" ביחסי סוריה-לבנון וכי הם ימשיכו להיות מאוזנים.

הפגישה של עאון עם הנציגים מאיראן ומסוריה הגיעה במקביל לפגישה של אל-חרירי עם שגרירי מועצת המפרץ לשיתוף פעולה, שלהם אמר כי הממשל החדש בביירות יכול לשקם את היחסים עם מדינות המפרץ.

(עדכון ראשון: 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully