וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בש"ס על דרעי: "הוא עושה מה שהוא רוצה". האזינו

13.2.2017 / 14:16

בהקלטה שהגיע לידי וואלה! NEWS נשמע ח"כ יצחק וקנין, אחד הח"כים הוותיקים במפלגה, מלין בערב הבחירות האחרונות על כך שההנהגה הרוחנית אינה מתפקדת לאחר מות הרב עובדיה יוסף, ועל כך שיו"ר המפלגה אינו נשמע לה. "מי שחושב שיכול להתעלם מדעת תורה - יישאר בלי מכנסיים"

עריכה: יאיר דניאל

"אריה עושה מה שהוא רוצה. מי שחושב שיכול להתעלם מדעת תורה ורבנים – יישאר בלי מכנסיים" – כך אמר ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) על יו"ר מפלגתו, השר אריה דרעי, בערב הבחירות האחרונות של מרץ 2015. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS, נשמע ח"כ וקנין מנהל שיחה על הפילוג בתוך הציבור החרדי-ספרדי ועל עזיבתו של אלי ישי את המפלגה.

במהלך השיחה רמז וקנין לכך שההנהגה הרוחנית הנוכחית של המפלגה אינה מתפקדת לאחר מותו של הרב עובדיה יוסף, ובשל כך דרעי אינו נשמע לה. "אריה נמצא במצב שאין רב", אמר. "חכם שלום (הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס - י"א) הוא מנותק, הוא בתוך העסק שלו ואריה עושה מה שהוא רוצה". וקנין נשאל על ידי אחד הנוכחים בשיחה "האם יש דעת תורה במפלגה?", כלומר, האם הרבנים מנתבים את הדרך במפלגה, והוא השיב ברמיזה בשלילה: "זו הטעות הכי גדולה של אדם, מי שחושב שיכול להתעלם מדעת תורה ורבנים – יישאר בלי מכנסיים ועירום. אין דעת תורה – אין ש"ס".

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין: "חשוב שלא נחוקק חוקים במקומות שבהם לא החלנו ריבונות"
"חוק שליסל": הצעה לפיקוח על אסירים משוחררים שהורשעו ברצח
במרכז פגישת נתניהו-טראמפ: סנקציות על איראן ומאבק בחיזבאללה

אריה דרעי קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"אין דעת תורה - אין ש"ס". דרעי/ראובן קסטרו

בתגובה למשמע ההקלטה אמר ח"כ וקנין כי הדברים הוצאו מהקשרם. "זו הייתה שיחה ששלח אותי אליה אריה דרעי בעצמו במטרה להחזיר את אלי ישי למפלגה. השיחה התנהלה על כך שישי הנהיג את התנועה בצורה אחרת ופנה לשאול את הרב עובדיה יוסף על כל צעד, בעוד אריה מגלה יותר עצמאות", אמר וקנין. "אי אפשר לומר שהמציאות שהייתה עם הרב עובדיה אינה שונה מהמציאות היום – היינו מתפללים אתו בכל בוקר ואחר כך היינו נכנסים אליו להתייעץ אתו. עם חכם שלום כהן אנחנו נפגשים פעם בשלושה חודשים או חצי שנה". על דבריו ש"חכם שלום מנותק", השיב: "הכוונה לכך שהרב אינו מתעדכן בכל יום בדברים שקשורים במפלגה ולא חלילה שהוא מנותק".

וקנין, בן 58, הוא אחד מוותיקי ש"ס. הוא נבחר מטעם המפלגה בפעם הראשונה לכנסת ה-14 ב-1996 וכיהן מאז כסגן שר בשני משרדי ממשלה וכחבר בעשרות ועדות בכנסת. כיום, בכנסת ה-20, מכהן וקנין כסגן יו"ר הכנסת וכיו"ר ועדת האתיקה. לפני כחודש, במהלך דיון בוועדת הכספים, אמר חבר הכנסת כי הוא מתכוון לפרוש בתום הקדנציה הנוכחית. "אני יכול להבטיח לכם דבר אחד, בלי נדר אני לא אהיה פה בקדנציה הבאה. כל אחד צריך לדעת את הגבולות שלו", אמר. ההצהרה באה על רקע ניסיון במפלגה מאז הבחירות האחרונות לרענן את הרשימה עם נציגים צעירים, שכיהנו ברוב המקרים בתפקידים מטעם ש"ס ברשויות המקומיות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ח"כ יצחק ועקנין בישיבה שכינס אריה דרעי בה הודיע על חזרתו לפוליטיקה. טלי מאייר
הבטיח כי יפרוש עד הקדנציה הבאה. וקנין/טלי מאייר

זו אינה הפעם הראשונה שבה גורמים מתוך המפלגה מעידים על הסדק בין ההנהגה הרוחנית לבין ההנהגה הפוליטית. באוקטובר האחרון נחשפה בוואלה! NEWS הקלטה של הרב משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, אומר דברים דומים: "אין מועצת. המועצת לא מתכנסת ולא כלום. עושים מה שרוצים". זאת, ברקע טענות על כך שמאז פטירת הרב עובדיה יוסף הפכו רבני המפלגה לפחות דומיננטיים בקבלת ההחלטות. במועצת חכמי התורה של המפלגה, שנחשבת לסמכות הרוחנית העליונה בה, חברים כיום הרב שלום כהן המכהן כנשיא, הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה, הרב שמעון בעדני, הרב ראובן אלבז והרב מאיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully