וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: אין סיבה לחסום מינוי רה"מ הפלסטיני לשעבר לשליח ללוב

אנטוניו גוטרש, המבקר במפרץ, הצטער על החלטת ארה"ב למנוע מסלאם פיאד את התפקיד, מהלך שעליו בירכה ישראל. "הוא האיש הנכון למשרה הזו", הדגיש המזכ"ל

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר היום (שני) כי הוא אינו רואה סיבה לבלימת מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר סלאם פיאד לשליח האו"ם ללוב. "הוא האיש הנכון למשרה הזו", אמר במהלך ביקורו בדובאי. ביום שישי בלמה ארצות הברית את המינוי, מהלך שעליו בירכה ישראל. בליל שבת חסמה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, את מינוי פיאד כשהצביעה נגדו.

אתמול דווח ב"ידיעות אחרונות" כי גוטרש העלה אפשרות שח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), לשעבר שרת החוץ, תתמנה לאחת מתתי המזכ"ל - ובתמורה תחזור בה וושינגטון ותאפשר את מינוי ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר לשליח המיוחד ללוב. עם זאת, בלשכתה הכחישו כי יש קשר בין הדברים ונטען כי התפקיד הוצע לה כבר בביקורה לפני שבועיים בניו יורק, מאחר שמזכ"ל האו"ם סבור שישראל לא מיוצגת כראוי בארגון.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו רמז כי הוא עומד מאחורי סיכול מינוי פיאד לתפקיד בכיר באו"ם
מזכ"ל האו"ם הציע לציפי לבני תפקיד בכיר בארגון

ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד. AP
מזכ"ל האו"ם מאמין בו. ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר פיאד/AP

אתמול רמז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא התערב בסיכול מינויו של פיאד. "לפני ימים אחדים העלו בפני את האפשרות למינויו של סלאם פיאד לתפקיד באו"ם", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. "אמרתי שהגיע הזמן שתהיה הדדיות ביחסים של האו"ם עם ישראל". לדבריו, "אי אפשר לתת כל הזמן מתנות חינם לצד הפלסטיני. הגיע הזמן שיתנו גם מעמד ומינויים לצד הישראלי. במידה שיהיה מינוי מתאים, אנחנו נשקול זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully