וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני קשישים נהרגו בשריפות בבתי מגורים בהוד השרון ובירושלים

בן 80 חולץ מבית שעלה באש בהוד השרון, בעקבות שריפה שפרצה במטבח, ומותו נקבע לאחר מאמצי החייאה. בשכונת גילה בבירה, בן 85 המרותק לכיסא גלגלים חולץ מדירתו, ומותו נקבע בשערי צדק. נכדו, איש כוחות הכיבוי, נכח בזירה

צילום: יוני ריקנר ומד"א, עריכה: שמרית גולדשטיין

גבר כבן 80 נהרג אתמול (ראשון) לאחר שחולץ מבית שעלה בלהבות ברחוב מנוחה ונחלה בהוד השרון. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה החלו לבצע בו פעולות החייאה, אולם נאלצו לקבוע את מותו. במקביל, צוותי הכיבוי מתחנת השרון בפיקוד להב רועי אוחיון השיגו שליטה על האש. צוותי הכיבוי איתרו את מוקד האש באזור המטבח של היחידה, וחוקרי דליקות מטעם שירותי הכבאות פתחו בבירור נסיבות המקרה.

אוהד ביין, פרמדיק מד"א שהוזעק לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו בחצר גבר כבן 80 שחולץ מהדירה על ידי לוחמי האש". לדבריו, "הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני שאיפת עשן. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שכללו תרופות, הנשמה ועיסויים, אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה פלסטינים מואשמים בהצתת השריפה בחלמיש; לא מוזכר מניע לאומני
חקירת השריפה בכרמלית: "ייתכן שניקיון הקרונות גרם לפרוץ האש"
שריפה פרצה בחניון בראשון לציון; שלושה בניינים סמוכים פונו

שריפה בבית בהוד השרון. 12 בפברואר 2017. מד"א
זירת השריפה בהוד השרון, אתמול/מד"א
פינוי נכה בן 70 שנפגע בשריפה בדירה, שכונת גילה ירושלים. 12 בפברואר 2017. יוני ריקנר
"הגבר חולץ ללא הכרה עם סימני פיח". זירת השריפה בגילה, אתמול/יוני ריקנר

מוקדם יותר אתמול, גבר בן 85 נפגע בשריפה בדירה פרטית בקומה הראשונה של בניין ברחוב הצבר שבשכונת גילה בירושלים. ארבעה צוותי כיבוי שהוזעקו לזירת השריפה חילצו את האדם, המרותק לכיסא גלגלים, מהדירה בעזרת מנוף גבהים, והוא הועבר לקבלת טיפול רפואי.

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה החלו לבצע בגבר, יוסף שלום, פעולות החייאה, ופינו אותו במצב קשה לבית החולים שערי צדק, שם נקבע מותו לאחר כמה שעות. נכדו של ההרוג, רב-כבאי שלומי גיל, הגיע לזירה עם הידיעה על השריפה, ומכבאות והצלה מחוז ירושלים נמסר כי הם "משתתפים בצערו ומחזקים את ידיו בשעתו הקשה".

כוחות גדולים של משטרת מחוז ירושלים, של כוחות הכיבוי ושל מד"א הוזעקו לזירה. נפתחה חקירה לבירור נסיבות השריפה, ואין נפגעים נוספים באירוע. לוחמי האש, בפיקודו של מפקד תחנת כבאות והצלה האזורית בירושלים טפסר-משנה אייל כהן, הצליחו להשיג שליטה על האש ומנעו את התפשטותה לכלל המבנה. כמו כן, בוצע אוורור של העשן שהצטבר בבניין.

פינוי נכה בן 70 שנפגע בשריפה בדירה, שכונת גילה ירושלים. 12 בפברואר 2017. יוני ריקנר
זירת השריפה בגילה, אתמול/יוני ריקנר

מוחמד עליאן, חובש רפואת חירום במד"א שהוזעק לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום, הכבאים חילצו אלינו גבר מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ועם סימני פיח". לדבריו, "התחלנו מיד לבצע פעולות החייאה מתקדמות. העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו, תוך כדי המשך טיפול רפואי, לבית החולים שערי צדק, כשמצבו מוגדר קשה".

להב מוטי מלמד, קצין כיבוי שפעל בשריפה, הוסיף כי "כשהגענו למקום, תוך זמן קצר מאוד, הבחנו בדירה נעולה כשעשן כבד בוקע ממנה. פרצנו לדירה הנעולה, ותוך כדי סריקה בעשן ובחום הכבד, איתרנו אדם כבן 70 במצב קשה מאוד כשהוא מרותק לכסא גלגלים". הוא המשיך: "חילצנו אותו במהירות החוצה, תוך כדי שלוחמי האש מבצעים בו פעולות החייאה. במקביל, צוותים נוספים, השתלטו על השריפה ומנעו את התפשטותה".

(עדכון ראשון: 16:05)

שריפה בשכונת גילה בירושלים, פברואר 2017. דובר מד"א ירושלים, מד"א
זירת השריפה בגילה, אתמול/מד"א, דובר מד"א ירושלים
שריפה בשכונת גילה בירושלים, פברואר 2017. דובר מד"א ירושלים, מד"א
זירת השריפה בגילה, אתמול/מד"א, דובר מד"א ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully