וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ נגד בנט: "מוכן לחמם את גזרת עזה בגלל שיקולים פוליטיים"

12.2.2017 / 9:09

שר התחבורה גינה את אמירותיו של יו"ר הבית היהודי בשבוע שעבר שלפיהן, סבב נוסף של לחימה הוא עניין של זמן. "בנט מנסה להרחיב את קהל התומכים על חשבון אינטרסים לאומיים", האשים. הבית היהודי: "מוטב שיחזור לעסוק בפקקים בכביש 1"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ גינה היום (ראשון) את אמירותיו של יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט בנוגע לסבב אפשרי נוסף של לחימה ברצועת עזה. "חברי קבינט לא צריכים להתלהם כדי להרוויח רווח פוליטי. התופעה של שר בקבינט שעומד בראש מפלגה קטנה, שמוכן לחמם את כל הגזרה בעזה בגלל שיקולים פוליטיים ולגרור את כל המערכת למלחמה היא חמורה ביותר", תקף בשיחה עם גלי צה"ל. לדבריו, "בנט מנסה להרחיב את קהל התומכים על חשבון אינטרסים לאומיים והדבר צריך להיקטע. אני מתכוון להילחם בנורמות של עבודת הקבינט במהלך צוק איתן".

מהבית היהודי נמסר בתגובה לדברים כי "השר כץ מנהל קמפיין להחלפת נתניהו, הכולל הקמת מטה ותכנון מדוקדק להחלפתו, ומנסה להשיק את הקמפיין במתקפה אישית נגד שרים אחרים בממשלה". עוד אמרו במפלגתו של בנט כי "מוטב שכץ יחזור לעסוק בפקקים בכביש 1 ובתאונות ולא יגרור את הבית היהודי לקרבות האישיים שלו נגד נתניהו".

לקריאה נוספת:
השר בנט מזהיר: "סבב הלחימה הבא הוא שאלה של מתי ולא האם"
בנט: "דוח צוק איתן - רעידת אדמה"; יעלון: "מדליף ומקושש לייקים"

שר התחבורה ישראל כץ, ישיבת ממשלה, 6 בנובמבר 2016. משה סלמן, הארץ, פול צלמים
סירב לגנות את אמירות גלנט. כץ/פול צלמים, משה סלמן, הארץ

ברקע ירי הרקטה והתקיפה המסיבית של צה"ל ברצועת עזה בשבוע שעבר, הזהיר בנט כי "סבב הלחימה הבאה הוא שאלה של מתי ולא של האם". בטקס אזכרה לאלה אבוקסיס, תלמידת אולפנת צביה שבמועצה האזורית שדות נגב, שנהרגה מפגיעת קסאם לפני 12 שנים, הוסיף בנט: "אני שומע ביקורת על תגובה לא פרופורציונלית. כדי שילדה תוכל ללכת ברחוב מבלי לפחד, אנחנו צריכים לחזור לנצח, בעזה ובגבול לבנון. הרחוב נערך, השאלה היא לא אם יהיה עוד סבב, אלא מתי. אנחנו צריכים להכריע את האויב, אם שערה משערות ראשה של ילדה משדרות תיפגע אנחנו צריכים לפתוח שערי האש על האויב שלנו כדי שהדברים הללו לא יישנו, אין דרך אחרת".

בשיחה עם גלי צה"ל סירב כץ לגנות את אמירותיו של שר הבינוי יואב גלנט, שבשבוע שעבר השמיע דברים דומים לאלה שהשמיע בנט. "בתקופה הקרובה אני לא חושב שחמאס מעוניין בעימות", אמר אז גלנט בשיחה עם ניב רסקין בגלי צה"ל. "אני מסמן את האביב הקרוב כנקודה שצריך להיות ערוכים לקראתה". מאוחר יותר צייץ גלנט, מפקד פיקוד דרום לשעבר, בטוויטר שלו: "חמאס ניתן לריסון ואף להכרעה. צה"ל יופעל לפי הצורך כדי להשיג את האינטרס הישראלי. הטרור בעזה צריך להיות תמיד במבוכה ובחשש מפני הלא נודע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת ממשלה 29 בינואר 2017. אוהד צויגנברג, פול צלמים
בנט/פול צלמים, אוהד צויגנברג

ביום שלישי שעבר נורתה רקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון ונפלה בשטח פתוח. לאחר הירי תקף צה"ל פעמים רבות באזורים שונים ברצועת עזה. בתקיפות, שלפי דיווחים פלסטיניים עמדו על 14, נורתה אש מטנקים ומכלי טיס של חיל האוויר לעבר עמדות ותשתיות חמאס. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שני בני אדם נפצעו בתקיפה באזור חאן יונס, ואדם נוסף נפצע בתקיפה מוקדמת בבית להיא.

ההתגוששות בין כץ לבנט, שני חברי הקבינט המדיני-ביטחוני, באה גם בצל דוח צוק איתן שצפוי להתפרסם בקרוב. בדוח צפוי מבקר המדינה למתוח ביקורת קשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון לשעבר משה יעלון והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. הם צפויים להיות מואשמים בכך שלא עדכנו את הקבינט בתכניותיהם. בנט את הגדיר את הדוח "רעידת אדמה ביטחונית" בשל ביקורתו על התנהלות הקבינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully