וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים ברוסיה: "הממשל מבקש לגרש אותנו מטעמי פגיעה בביטחון"

רומן רייב

13.2.2017 / 11:50

כמה רבנים בעלי אזרחות זרה השוהים ברוסיה קיבלו לאחרונה התראות גירוש מרשויות ההגירה ככל הנראה בשל סעיף בחוקה המגדיר אותם איום ביטחוני. אחד הרבנים המרכזיים במוסקבה אף נעצר ערב חתונתו מסיבות לא ברורות

בית חב"ד בסוצ'י בזמן חתונה, רוסיה. מתוך אתר בית חב"ד, אתר רשמי
"רוצים לגרש אותי ואת משפחתי מרוסיה". בית חב"ד בסוצ'י/אתר רשמי, מתוך אתר בית חב"ד

כמה רבנים זרים ברוסיה קיבלו בימים האחרונים התראות מרשויות ההגירה על כך שהם עומדים להיות מגורשים מהמדינה. לטענת הרבנים, הממשל הרוסי פועל לגרשם בטענה כי הם מהווים איום על ביטחונה הלאומי של המדינה. ארי אדלקופף, אזרח ישראלי והרב הראשי של סוצ'י, אחת מהערים הגדולות ברוסיה, כתב בפייסבוק: "רוצים לגרש אותי ואת משפחתי מרוסיה".

"הכל בגלל סעיף מסוים בחוקה הרוסית שמגדירה אותי כאיום על ביטחונה הלאומי של רוסיה", המשיך אדלקופף. לדבריו, "הסעיף אומר שכל אדם זר יכול לאבד את האישור שהייה שלו במדינה אם הפעילות שלו נוגדת את החוקה הרוסית".

עוד ידיעות מהעולם:
טראמפ עשוי לפרסם צו הגירה חדש במקום לערער: "אנחנו צריכים למהר"
כרטיס ברכה לוולנטיין בארה"ב: "האהבה שלי בוערת כמו 6,000 יהודים"
פרו: הנשיא לשעבר החשוד בשחיתות עלול להימלט לישראל

בית הכנסת הכוראלי במוסקבה, מאי 2008. מיכאיל יקובלב, מערכת וואלה! NEWS
בשבוע שעבר נעצר אחד הרבנים המרכזיים בעיר. בית הכנסת הגדול במוסקבה/מערכת וואלה! NEWS, מיכאיל יקובלב

בכלי תקשורת מקומיים פורסם כי מסיבות לא ברורות, הרשויות מסרבות להאריך את תוקף האשרה של כמה רבנים נוספים במדינה. "במשך 16 שנים שוהה הרב אדלוקפף ברוסיה, והדבר היחיד שהוא עושה זה לתת אופציה ליהודים ולתיירים להישאר יהודים", מסר ברוך גורין, דובר התאחדות הארגונים היהודיים ברוסיה, לאתר "ניוזרו".

בשבוע שעבר נעצר אחד מהרבנים המרכזיים במוסקבה, המשמש כרב בית הכנסת הגדול בעיר. הוא נעצר ערב חתונתו מסיבות שאינן ברורות. גורמים בקהילה היהודית בעיר טענו כי מדובר בהמשך התופעה של הצרת צעדיהם של רבנים במדינה ופגיעה בהם.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
הרב ארי אדלקופף מבית החב"ד של העיר סוצ'י והרב ברל לזר רבה הראשי של רוסיה בבית החב"ד בסוצ'י. מתוך אתר בית חב"ד, אתר רשמי
"שוהה כבר 16 שנים ברוסיה". אדלקופף ורב העיר סוצ'י, ברל לזר/אתר רשמי, מתוך אתר בית חב"ד

מאז 2004, גורשו שישה רבנים על ידי רשויות ההגירה הרוסיות. ב-2014 התבקש אשר קריצ'בסקי, שהיה הרב הראשי של אומסק שבדרום סיביר, לעזוב את רוסיה 14 שנים לאחר שהחל את שליחותו במדינה. גירושו אירע לאחר שהואשם ב"סחר לא חוקי באלכוהול". בדיווחים בכלי התקשורת המקומיים נטען כי קריצ'בסקי, אזרח ישראל, נחשד בריגול לטובת ישראל, ואילו בחלק מהדיווחים צוינו סיבות פוליטיות לגירושו.

מקרה ידוע נוסף היה בשנת 2009, אז גורש שליח חב"ד ישראל זילברשטיין, בתואנה כי סימן בטופס הבקשה לוויזה "פעילות תרבותית", במקום "פעילות דתית", כסיבה לכניסה לרוסיה. זאת, כמה שנים לאחר שהחל את שליחותו במזרח המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully