וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת סיכלה פיגוע התאבדות: ארבעה נעצרו, בהם נערה בת 16

הארבעה נעצרו בעיר מונפלייה שבדרום המדינה, כשבידיהם חומרים להכנת פצצה ביתית. קודם למעצר פרסמה הנערה סרטון שבו הצהירה אמונים לדאעש. בלונדון שבבריטניה נעצר גבר בן 44 בשדה תעופה בחשד לתכנון פיגוע

צרפת: ארבעה בני אדם, בהם נערה, נעצרו בחשד שתכננו פיגוע התאבדות

המשטרה הצרפתית ערכה פשיטה בפרבר סן-דני, ליד פריז. 18 בנובמבר 2015. רויטרס
פשיטה של המשטרה הצרפתית בפרבר ליד פריז, 2015/רויטרס

ארבעה בני אדם, בהם נערה בת 16, נעצרו היום (שישי) בעיר מונפלייה שבדרום צרפת בחשד שתכננו פיגוע התאבדות בפריז. בין העצורים היה גם בן זוגה של הנערה, בן 21, ועוד שני חשודים בני 27 ו-34. בפשיטת המשטרה על דירה בעיר, נמצאו בחזקת החשודים חומרים להכנת פצצה, הדומים לחומרי הנפץ שהרכיבו את הפצצה הביתית במתקפות הקטלניות בפריז בנובמבר 2015.

בכלי התקשורת במדינה דווח כי אחד מהעצורים חשוד בכך שהיה אמור להיות, על פי תכנונם של הארבעה, המחבל המתאבד. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי מהחקירה עלה שהנערה שנעצרה פרסמה ברשתות החברתיות הצהרות על תמיכתה בג'יהאד ובפיגועי טרור, ועל כוונתה להצטרף ללחימה בסוריה ובעיראק. יתרה מכך, היא פרסמה סרטון וידאו שבו הצהירה אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עוד דווח כי המשטרה לא הצליחה לבסס את המטרה שתכננו לתקוף החשודים.

עוד בוואלה! NEWS:
לה פן: יהודים בצרפת יצטרכו לוותר על אזרחותם הישראלית
דיווח בגרמניה: ראש השב"כ לשעבר דיסקין מעורב בפרשת "דיזלגייט"
מחשש לטרור: חומת זכוכית משוריינת תוקם סביב מגדל אייפל

חיילים ירו לעבר חשוד במוזיאון הלובר בפריז, צרפת 3 בפברואר 2017. רויטרס
חיילים ליד מוזיאון הלובר לאחר פיגוע הדקירה/רויטרס

צרפת נמצאת בכוננות גבוהה זה יותר משנתיים, בעקבות סדרת פיגועי טרור בבירה ובערים אחרות במדינה, והיא עדיין מוגדרת תחת מצב חירום לקראת הבחירות לנשיאות שיחלו באפריל. מתחילת שנת 2015 נהרגו לפחות 230 בני אדם במדינה במתקפות טרור אסלאמי.

ביום שישי שעבר דקר צעיר מצרי חייל בכניסה למוזיאון הלובר בפריז ונעצר לאחר שנורה ונפצע. הדוקר, עבדאללה אל-חמחמי, בן 29, טען לאחר חקירתו כי לא נענה להוראות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

בתוך כך, המשטרה ללוחמה בטרור בבריטניה עצרה גבר בן 44 בשדה התעופה גטוויק שבלונדון, לאחר שירד מטיסה שנחת מעיראק. הגבר נעצר בחשד שתכנן מתקפת טרור, ונלקח לתחנת המשטרה המרכזית בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully