וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בגרמניה: ראש השב"כ לשעבר דיסקין מעורב בפרשת "דיזלגייט"

מגזין כלכלי דיווח כי דיסקין נפגש ב-2015 עם ראש חבר המנהלים של פולקסווגן יחד עם השגריר בגרמניה דאז, והעביר לו מידע על כך שהפרשה - שבמסגרתה זויפו מבחני זיהום אוויר - עומדת להתפוצץ. דיסקין מכחיש: דיווח מוטעה

יובל דיסקין, 14 ביוני 2015. ראובן קסטרו
סיים את תפקידו כראש השב"כ ב-2011. דיסקין/ראובן קסטרו

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין היה מעורב בשערוריית "דיזלגייט" של חברת הרכב הגרמנית פולקסווגן – כך דיווח אתמול (חמישי) המגזין הכלכלי הגרמני Wirtschaftswoche. לפי הדיווח, דיסקין, שסיים את תפקידו ב-2011, נפגש בפברואר 2015 לצד אבי פרימור - השגריר הישראלי בגרמניה דאז - עם יו"ר חבר המנהלים של פולקסווגן פרדיננד פיך. דיסקין הכחיש את הדיווח "המוטעה", כלשונו.

לפי דיווחים שונים בתקשורת בגרמניה, פרימור סיפר לפיך על כך שבארצות הברית עומדים לחשוף את הפרשה, שבמסגרתה הסתירה החברה תוצאות של בדיקות לפליטות מזהמים. לפי הבילד, המידע של השגריר לשעבר הגיע "מחברת אבטחה ישראלית". פרימור הכחיש כי ידע מראש על הסקנדל ואמר כי הוא הכיר את יו"ר חבר המנהלים זמן רב. דיסקין הקים לאחר עזיבת השירות חברה לאבטחת סיבר והוא רצה למכור את שירותיו לענקית הרכב.

גורמים בסוכנות הביון של גרמניה (BND) סבורים כי המידע המקדים הגיע דרך סוכנויות המודיעין האמריקניות לשב"כ, ודרכו לפרימור. דיסקין טוען כי אין לו שום קשור לפרשה ואמר כי לו ולשותפיו נודע עליה רק לאחר שפורסמה בכלי התקשורת. "לדיווח מוטעה זה אין שום רגל במציאות", אמר.

פרשת "דיזלגייט" נחשפה בספטמבר 2015 וקבוצת פולקסווגן הודתה בהמשך כי היא זייפה את מבחני זיהום האוויר ב-11 מיליון מכוניות מתוצרתה, כולל במכוניות סקודה וסיאט.

(עדכון ראשון: 21:10)

עוד על פרשת דיזלגייט
פרשת דיזלגייט: מסתמן - פולקסווגן תרכוש בחזרה מכוניות דיזל
סקנדל "דיזלגייט": היצרנים שנאבקים להחזיר את אמון הציבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully