וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגוע בפתח תקווה: עוברי אורח תקפו אזרח ערבי שנחשד כמחבל

אזרחים חשדו כי תושב כפר קאסם מעורב בפיגוע, קיללו ופצעו אותו באורח קל. בתיעוד המקרה נראה אחד מהם בועט בו בזמן ששוטרי מג"ב מקיפים אותו ומונעים מההמון לפגוע בו. חלקם אף קראו לשוטרים לירות בו. רק לאחר שנעצר התברר כי אינו קשור לפיגוע, שבו נפצעו חמישה נוספים

צלמים זמניים מורשים

אזרח ישראלי הותקף אתמול (חמישי) על ידי עוברי אורח בזירת הפיגוע בפתח תקווה, לאחר שאלה חשדו כי הוא המחבל. מחקירה ראשונית של המקרה, עולה כי בעת שהמחבל, צעיר בן 18 מכפר סמוך לשכם, נוטרל על ידי אזרחים במתפרה הסמוכה לשוק העירוני, זוהה בטעות מועאז עבדאללה עאמר, תושב כפר קאסם, כמעורב בפיגוע. "מחבל מניאק, בן זונה", קיללו עוברים ושבים את האזרח הערבי, שנפצע באורח קל.

כמה אזרחים שהיו במקום תקפו אותו וחלקם בעטו בו בזמן ששוטר מג"ב ניסה לעצור אותו. בסרטון שבו תועד המקרה נראה אחד האזרחים בועט בגבר, בזמן ששוטרי מג"ב מקיפים אותו ומונעים מההמון לפגוע בו. חלק מההמון גם קילל את עאמר וחלקם אף קראו לשוטרים לירות בו. כעבור כמה דקות הוא נעצר על ידי השוטרים ונלקח מהמקום. רק לאחר זמן מה הובהר כי למעשה לאיש אין כל קשר לפיגוע והוא הועבר לקבלת טיפול רפואי.

לקריאה נוספת:
עד ראייה לפיגוע בפתח תקווה: "המחבל ניסה לירות - ונתקל במעצור בנשק"
המחבל מפתח תקווה כתב בפייסבוק: "פלסטין תהיה בית הקברות של החיילים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושב כפר קאסם שהותקף בידי ההמון בפתח תקווה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפיגוע הירי והדקירה המשולב נפצעו שישה בני אדם באורח קל ועוד שתיים לקו בחרדה. שניים מהפצועים, גבר ואישה כבני 50, תושבי העיר, נפצעו מירי ברחוב הברון הירש, סמוך לשוק העירוני. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי לפצועים במקום ופינו אותם לבית החולים בילינסון בעיר. ארבעה מהפצועים ושתי נפגעות החרדה שוחררו הערב מבית החולים ושניים נשארו באשפוז להמשך קבלת טיפול רפואי.

מעדויות שנאספו במשטרה נמסר כי המחבל פתח באש לעבר אוטובוס בכניסה לשוק, ומיד אחר כך החל לרוץ לכיוון רחוב ברקוביץ' הסמוך. הוא נכנס לחנות לכלי תפירה, אך שם נתקל במעצור בנשק ותוך כדי מאבק עם אזרחים בחנות תפס מברג ודקר את אחד מהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מועאד עאמר שהותקף על ידי המון שחשב כי הוא המחבל שביצע את פיגוע הירי בפתח תקווה בבית החולים, 9 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
עאמר בבית החולים, אמש/צילום מסך, טוויטר

ליאון איטקין, בעל החנות שאליה נכנס המחבל, סיפר כי הוא ניסה לירות בנוכחים, אך נתקל במעצור בנשק. לדבריו, "עמדתי בחנות כשפתאום נכנס המחבל עם נשק. הוא ניסה לירות אבל היה לו מעצור". הוא הוסיף כי בשלב הזה הוא זרק את הנשק ואחז במברג. אנשים ניסו להשתלט עליו והוא דקר את אחד מהם. "אני ברחתי מיד מהחנות", אמר.

עוברי אורח הצליחו להשתלט על המחבל והוא הוכה על ידי כמה מהם עד שכוחות המשטרה הגיעו למקום ועצרו אותו. בהמשך הוא הועבר לבית החולים בילינסון בעיר, שם אושפז במצב בינוני כשמטרים ספורים ממנו מטופלים פצועי הפיגוע.

תיעוד של המחבל רץ ברחוב ליד שוק מונטיפיורי בפתח תקווה לאחר פיגוע הירי בעיר, 9 בפברואר 2017. אלי כהן, מערכת וואלה! NEWS
"תחילה לא הבנתי שמדובר במחבל". המחבל נמלט מהזירה/מערכת וואלה! NEWS, אלי כהן

אלי כהן, תושב רחוב סמוך למקום הפיגוע שהספיק לתעד את המחבל כשהיה במנוסה סיפר כי "תחילה לא הבנתי שמדובר במחבל. רק כעבור כמה שניות ראיתי אדם רץ עם כלי חד ביד וצילמתי. רק במבט נוסף הבנתי שמדובר בנשק".

הנשיא ראובן ריבלין כתב הערב בדף הפייסבוק שלו כי "תושייתם ואומץ לבם של אזרחי ישראל מנעו שוב פיגוע כבד היום בפתח תקווה". לדבריו, "לצד כוחות הביטחון העושים לילות כימים כדי לאפשר לנו שגרת חיים, הערבות ההדדית בתוכנו היתה ותהיה חלק מסוד כוחנו. תפילה להחלמה מהירה שלוחה לפצועים".

(צילום: 21:45)

לאון בעל החנות אליה נכנס המחבל שביצע אירוע ירי ברחוב הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
שוטרים בחנות שבה נלכד המחבל/ראובן קסטרו
זירת אירוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
זירת הירי בפתח תקווה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully