וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים החדש של ארה"ב והברקזיט: על מה מדברים בעולם

בארצות הברית ומחוצה לה עוסקים באישור מינויו של שר המשפטים החדש בממשל טראמפ לצד ביקורתו של המיועד לשופט בית המשפט העליון על אמירות הנשיא. ברוסיה מדווחים על נתניהו ובלגיה; ובגרמניה מתמקדים בסאטירה נגד מרקל

חשש בצבא וביקורת על טראמפ: כותרות בארה"ב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניו יורק טיימס", הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלי התקשורת בארצות הברית עוסקים הבוקר (חמישי) ברובם באישור מינויו של ג'ף סשנז לתפקיד שר המשפטים בממשלו החדש של הנשיא דונלד טראמפ. מינויו אושר ברוב של 52 תומכים מול 47 מתנגדים. עם זאת, הכותרת הראשית בעיתון "ניו יורק טיימס" מתמקדת במינוי אחר של טראמפ - המיועד לשופט בית המשפט העליון. ניל גורסץ' מתח ביקורת על הנשיא טראמפ, שתקף את השופטים שהקפיאו את צו ההגירה שהוציא. גורסץ' אמר כי דבריו על מערכת המשפט "מייאשים ומורידים את המורל".

מנגד, באתר חדשות רשת "פוקס ניוז", מדווחים על החשש בקצונה הבכירה של צבא ארצות הברית מפני צמצום ובלאי של כלי טיס. כותרות אחרות באתר מדווחות על מאבק הדמוקרטים בביטול רפורמת הבריאות "אובמה-קר" וכן על תחזית טרור עגומה ל-2017.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פוקס ניוז", הבוקר. הדיווח על סשנז מופיע למטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר המשפטים האמריקני וסאטירה על מרקל: כותרות בגרמניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סשנז בראשית. דויטשה ולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגרמניה עוסקים גם הם באישור מינויו של שר המשפטים החדש בארצות הברית. גם אמירתו הביקורתית של המועמד לשופט בית המשפט העליון בארצות הברית מושכת כותרות באתר רשת השידור הגרמנית "דויטשה ולה". העיתון "בילד" עוסק בכותרתו הראשית בחשיפת נסיבות תאונה מסתורית שאירעה לפני כמה שנים. ידיעה בולטת אחרת עוסקת בקריקטורה של המגזין הסאטירי הצרפתי "שרלי הבדו" שבו מוצגת דמותה של הקנצלרית אנגלה מרקל עורפת את ראשו של מרטין שולץ, הטוען לכיסאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבילד" הגרמני/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפגנות בארה"ב, נתניהו ו"שוברים שתיקה": כותרות ברוסיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוסיה היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר רשת החדשות הרוסית "רוסיה היום" מדווח בכותרת הראשית שלו על הפגנות נגד צינור הנפט בדקוטה הצפונית שבארצות הברית. הנשיא טראמפ מתכוון להמשיך בבנייתו, למרות שקודמו בתפקיד הקפיא זאת בתגובה למחאה נגד הקמתו. הכותרת השנייה באתר מדווחת על ראש הממשלה בנימין נתניהו שזימן את שגריר בלגיה לשיחת נזיפה לאחר שמקבילו הבלגי נפגש עם ארגון "שוברים שתיקה". כותרת בולטת אחרת עוסקת באמירה של סנאטור מרקו רוביו על התמיכה האמריקנית במורדים הסורים. "ארצות הברית לא מחזקת את האנשים הנכונים", אמר.

מותה של "איט גירל" והתמיכה בברקזיט: כותרות בבריטניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סוגרת את הדלת בפני פליטים". "גרדיאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיתוני בריטניה מתמקדים הבוקר במותה של "איט גירל" (כינוי לאישה, הנחשבת "יפה ונכונה") טרה פאלמר בגיל 45. ב"גרדיאן" דווח כי הנסיך צ'רלס הספיד אותה. כותרת נוספת בעיתון הבריטי מדווחת על הסכם ליישוב מחדש של 3,000 ילדים פליטים הוקפא בידי ראשת הממשלה תרזה מיי. בידיעה אחרת נכתב גם ב"גרדיאן" וגם ב"דיילי טלגרף" על תמיכת הפרלמנט הבריטי בפתיחת הליך ה"ברקזיט", היציאה מהאיחוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היסטוריה". טלגרף/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיון, המהומות בפרבר אולנאי-סוס-בוואה: כותרות בצרפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיון על גבי אתר "לה מונד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר העיתון הצרפתי "לה מונד" ממשיכים לדווח הבוקר על הסערה סביב המועמד השמרני פרנסואה פיון. הפעם העיתון מתמקד בניסיון של פיון להציג שקיפות כשפרסם באתר האינטרנט שלו את גרסתו לפרשה, שבמסגרתה נחשד כי אשתו וילדיו קיבלו שכר מהמדינה מבלי שהגיעו לעבודתם. בכותרת אחרת מדווחים בעיתון על סערת האונס של צעיר שחור בידי שוטרים. הסערה הובילה להפגנות אלימות בפרבר אולנאי-סוס-בוואה והיום יתקיימו דיונים בבית המשפט בנוגע לעצורים.

טביעות אצבעות וטראמפ: כותרות בסין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ גם פה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהדורה הבינלאומית של העיתון הסיני "סאות צ'יינה מורנינג פוסט" מדווח בכותרת הראשית על חזרה ללקיחת טביעות אצבעות של תיירים הנכנסים למדינה. בצל הערעור ביחסים בין וושינגטון לבייג'ינג, כותרת אחרת מדווחת על מכתב ששלח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנשיא שי ג'ינפינג ובו הוא מבקש לכונן "יחסים קונסטרוקטיביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully