וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הפסקת האש: עשרות הרוגים בתקיפות רוסיות במעוז המורדים באידליב

7.2.2017 / 18:20

גורמי סיוע ועדי ראייה בעיר שבצפון סוריה דיווחו כי עוד עשרות נפצעו במה שהם תיארו כהפצצה הנרחבת ביותר זה חודשים. במוסקבה מכחישים. אסד: סוריה לא שייכת למשפחתי, מוכן לעזוב אם אפסיד בבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

לפחות 30 איש הרגו היום (שלישי) בתקיפות אוויריות בעיר אידליב שבצפון סוריה ונמצאת ביד המורדים, באחת המתקפות הנרחבות ביותר זה כמה חודשים שבוצעה חרף הפסקת האש – כך מסרו עדי ראייה ועובדי סיוע. הם הוסיפו כי בשמונה התקיפות, שלטענתם בוצעו ככל הנראה על ידי מטוסי קרב רוסיים, פצעו עשרות בני אדם נוספים ושיטחו מבנים רבי-קומות. מוסקבה הכחישה כי היא אחראית למתקפה.

היום התראיין השליט אסד לכתבים בלגים ואמר להם כי סוריה "לא שייכת למשפחתו", השולטת בה זה 46 שנה. לדבריו, הוא מוכן לעזוב את כיסאו אם העם הסורי יבחר מנהיג אחר בבחירות. נשיא סוריה אמר עוד כי הוא מרוצה מהבטחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להילחם בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ששולט על חלקים נרחבים ממזרח סוריה. עם זאת, אסד הוסיף כי מוקדם מדי לצפות לצעדים ממשיים בשטח.

עוד על המלחמה בסוריה
"הרג שיטתי": דוח חדש חושף תלייה המונית של אסירים בכלא הסורי
מתנדב בריטי בשורות הכורדים התאבד - כדי לא ליפול בשבי דאעש

אזורים שנפגעו בתקיפות אוויריות בעיר אידליב, סוריה, 7 בפברואר 2017. רויטרס
היקף ההרס מצביע על תקיפות רוסיות. הריסות באידליב, היום/רויטרס
אזורים שנפגעו בתקיפות אוויריות בעיר אידליב, סוריה, 7 בפברואר 2017. רויטרס
צילום: רויטרס)/רויטרס

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מספר ההרוגים בתקיפות באידליב הוא 26 והוא צפוי לעלות עם חילוצן של גופות נוספו הקבורות מתחת להריסות. בסרטונים מהזירה שפורסמו ברשתות החברתיות נראים תושבים, בהם גם ילדים, מטופלים בבית החולים המרכזי בעיר. "אנחנו עדיין מוציאים גופות מההריסות", סיפר עיסאם אל-אידליבי, מתנדב ברשות ההגנה האזרחית. שני עדי ראייה אמרו כי היקף הנזק מצביע על כך שמדובר בתקיפה רוסית.

רוסיה הפציצה מטרות רבות במחוז מאז התחילה לסייע לשליט בשאר אסד בספטמבר 2015, אך גורמים מקומיים אמרו כי היא הפחיתה את פעילותה מאז החלה הפסקת האש בתיווכה ובתיווך טורקיה בסוף דצמבר. גם הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה לא פעם יעדים שונים במוז, המשמש מעוז של ארגוני קיצוניים, כמו תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה.

אלפי לוחמי מורדים ומשפחותיהם שפונו מעיירות ומאזורים סביב הבירה דמשק ומהעיר חאלב התקבצו בעיר אידליב, ובאופוזיציה חוששים שיהיה זה יעדו הבא של המשטר.

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לכתבים בלגים, 7 בפברואר 2017. רויטרס
מוכן לוותר על השלטון. אסד, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully