וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדב בריטי בשורות הכורדים התאבד - כדי לא ליפול בשבי דאעש

ראיין לוק בן ה-20 סיפר למשפחתו כי הוא טס לחופשה בטורקיה, אך הצטרף לכורדים בסוריה. אחרי שלוחמי הארגון כיתרו את עמדתו, הוא ירה בעצמו כדי שלא ייתפס בידי דאעש. "דרוש אומץ לב"

צלמים זמניים מורשים

(שני חיילים טורקים מוצאים להורג בידי דאעש)

אזרח בריטי שהתנדב ללחום בשורות הכורדים בסוריה התאבד במהלך אחד הקרבות על מנת שלא ליפול בשבי של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך דיווחה היום (רביעי) רשת BBC הבריטית. ראיין לוק בן ה-20 מת ב-21 בדצמבר במהלך אחד הקרבות במבצע לשחרור מעוז הארגון בא-רקה.

אזרחים רבים מהמערב הצטרפו לשורות הכורדים בסוריה ובעיראק כדי לסייע להם במאבק נגד דאעש. הארגון הוציא להורג שבויים מערביים מאז קיץ 2014, בהם גם כמה אזרחים בריטים. גופתו של לוק הועברה אתמול לעיראק כחלק מההכנות להשיבו לבריטניה. לוק הגיע לסוריה באוגוסט האחרון, אחרי שסיפר למשפחתו ולחבריו כי הוא טס לחופשה בטורקיה.

לפי המיליציה הכורדית בסוריה (YPG), נמצאו עקבות ירי מתחת לסנטרו, מה שמצביע על כך שהוא שם קץ לחייו. גורמים כורדיים מסרו ל-BBC כי חמישה מלוחמי המיליציה כותרו על ידי דאעש בעיירה ג'אבר והם לחמו בעוז לפני שנהרגו.

פעיל זכויות הכורדים מארק קמפבל, מאתר KurdishQuestion.com, אמר ל-BBC כי "ככל הנראה, ראיין לוק ירה בעצמו בכלי הנשק שלו במקום להילקח שבוי על ידי דאעש. אין מספיק מילים כדי לתאר את האומץ הדרוש בשביל פעולה כזאת". לדבריו, "דאעש נשדד מחומר תעמולה בעקבות הצעד של ראיין. אני מאמין שמגיע לו את מלוא הכבוד הצבאי עבור אומץ הלב יוצא הדופן הזה בפני אויב ברברי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מאזרחים רבים מהמערב שהצטרפו למאבק בדאעש. לוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully