וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל בריאותה הרופפת, אליזבת שוברת שיא נוסף וחוגגת 65 שנה על הכס

המלכה בת ה-90 הפכה היום לשליטה הראשונה המציינת את "יובל הספיר". לרגל המאורע, חיילי הצבא ערכו מטחי כבוד ברחבי המדינה ומטבעות מיוחדים נמכרו בחנויות. המלכה, מנגד, מעדיפה לחגוג בחיק משפחתה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אליזבת השנייה מלכת בריטניה שברה היום (שני) שיא נוסף והפכה לשליטה הראשונה באי המציינת את "יובל הספיר" - 65 שנים על כס המלכות. המלכה מציינת האירוע בחיק משפחתה באחוזת סנדרינגהם שבמזרח אנגליה, אך ברחבי הממלכה מציינים את המאורע בטקסים מיוחדים. זאת ברקע מצב בריאותה הרופף של המלכה בת ה-90.

במצודת לונדון ובארמון באקינגהאם שבבירה, ובערים נוספות ברחבי בריטניה, ערכו חיילים מטח כבוד לרגל המאורע. החברה הבריטית למדליות ולמטבעות הוציאה מטבעות מיוחדים, ששוויים נע בין חמישה לאלף פאונד, שעליהם נחרט המשפט המפורסם שאמרה המלכה ביום הולדתה ה-21: "כל חיי, בין אם יהיו קצרים או ארוכים, יוקדשו לשירות העם".

לכבוד המאורע פורסמה גם מחדש תמונה שצולמה בשנת 2014, ובה נראית המלכה עונדת תכשיטי ספיר שהעניק לה אביה כמתנת חתונה ב-1947. השרשרת יוצרה בשנת 1850 ועשויה מ-16 אבני ספיר מלבניות ומסביבן יהלומים.

לקריאה נוספת בנושא
המחלה המסתורית של המלכה אליזבת - שמדאיגה את הממלכה הבריטית
אחרי מחלתה הממושכת: המלכה אליזבת הופיעה בציבור

מלכת אנגליה אליזבת השנייה בחגיגות לציון 65 שנות מלכותה באנגליה, 6 בפברואר 2017. AP
המלכה עונדת את שרשרת אבני הספיר שקיבלה כמתנה לחתונה/AP

המלכה בת ה-90 עלתה לכס ב-6 בפברואר 1952 כשהייתה בת 25 בלבד, עם מותו בטרם עת של אביה, המלך ג'ורג' השישי. עם זאת, היא הוכתרה באופן רשמי רק ביוני 1953. בספטמבר 2015 היא הפכה למלכה ששלטה במשך פרק הזמן הרב ביותר בבריטניה, כשעקפה את המלכה ויקטוריה. "מעולם לא שאפתי לשיא הזה", אמרה אז. באוקטובר האחרון שברה שיא נוסף והפכה לשליטה הוותיקה בעולם עם מותו של מלך תאילנד.

גם בגיל 90 ממשיכה המלכה למלא את מרבית חובותיה, אם כי בדצמבר האחרון הודיע ארמון באקינגהאם כי היא תפרוש מכהונתה בראשות שורת גופים רשמיים, ובין היתר תסיים את תפקידה בראשות איגוד הראגבי הלאומי, בוועד תחרויות הטניס ווימבלדון, באגודת רוכבי האופניים של בריטניה ובחברה הגיאוגרפית המלכותית. דובר מטעם הארמון מסר כי ארגונים אלה מהווים 5% בלבד מתוך 600 גופים שבראשם עומדת המלכה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מלכת בריטניה אליזבת ביום הכתרתה, 1953. AP
המלכה ביום הכתרתה, 1953/AP

עד כה נהנתה המלכה מבריאות טובה יחסית, ורבים סבורים כי ירשה מאמה, שחיה עד גיל 101, גנים מאריכי ימים. עם זאת, בחודשים האחרונים נמנעה המלכה מהופעות פומביות, בהם טקס חג המולד המסורתי, בשל צינון קשה. מחלתה של המלכה עלתה לכותרות גם כשדווח שאליזבת ובעלה הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו, היו חולים מדי כדי לנסוע ברכבת מתחנת קינגס קרוס לתחנת קינגס לין. במקום הרכבת, הזוג טס במסוק לסנדרינגהם ביום שלמחרת.

מלכת בריטניה אליזבת והנסיך פיליפ ביום חתונתם, 1947. AP
אליזבת' ובעלה פיליפ ביום חתונתם, 1947/AP
המלכה אליזבת בדרום אפריקה, 1947. AP
המלכה במהלך ביקור בדרום אפריקה, 1947/AP
  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully