וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על איומי הבית היהודי: "לא מתרגש מאולטימטום מזויף"

טל שלו, פמליית ראש הממשלה לבריטניה

5.2.2017 / 17:14

לאחר שבבית היהודי איימו לפרק את הממשלה אם חוק ההסדרה לא יעלה מחר להצבעה, אמר ראש הממשלה עם עלייתו לטיסה לבריטניה כי "יש אנשים שעסוקים בוויכוחי סרק לתקשורת, אני עסוק בניהול המדינה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל ויוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) במרומז לאיומי הבית היהודי בנושא חוק ההסדרה, כשנשאל על ידי וואלה! NEWS אם יספיק להגיע מחר מבריטניה להצבעה על חוק ההסדרה. "אני שומע כל הזמן אולטימטומים מזויפים ואני לא מתרגש מזה. יש אנשים שעסוקים בוויכוחי סרק לתקשורת ולרשתות החברתיות, אני עסוק בניהול המדינה, וכשאני מנהל את המדינה אני חושב על האינטרס הכולל שלנו. הלאומי", אמר.

בבית היהודי מאיימים שאם החוק לא יעלה מחר להצבעה, הם יפילו את הממשלה. ח"כ בצלאל סמוטריץ', אחד מיוזמי הצעת החוק, אמר כי מפלגתו לא תישאר בקואליציה ללא חוק ההסדרה, והוסיף כי אם החוק ייפסל על ידי בג"ץ, תדרוש המפלגה את העברת פסקת ההתגברות, כדי שבג"ץ לא יוכל עוד לפסול חוקים של הכנסת. מהלך שכזה עלול להיתקל בהתנגדות מצד מפלגת כולנו שעלולה להטיל על כך וטו משום שיש בכך פגיעה בבג"ץ.

בתגובה להתבטאותו של נתניהו, ממפלגת הבית היהודי נמסר כי "לחצי מיליון תושבי השומרון, יהודה ובקעת הירדן מגיעים חיים נורמליים כמו לתושבי כפר סבא ותל אביב. באיחור של 50 שנה, חוק ההסדרה יעלה מחר ויעבור בכנסת על מנת להעניק להם נורמליות זו. אנו בטוחים שכל חברי הקואליציה יתנו כתף על מנת להביא לכך".

עוד בנושא:
"שגירוש עמונה יהיה האחרון": אלפים הגיעו לעצרת תמיכה בעפרה
נתניהו לראשי הקואליציה: מעוניין לתאם עם טראמפ את העלאת חוק ההסדרה
שוב דוחים: חוק ההסדרה לא יעלה היום להצבעה במליאת הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בשדה התעופה בן גוריון יוצא לביקור מדיני בלונדון, 5 בפברואר 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש אנשים שעסוקים ברשתות החברתיות". נתניהו עם עלייתו למטוס/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בבית היהודי אמרו כבר בבוקר שהם אינם מאמינים להצהרת נתניהו בנוגע להעלאת חוק ההסדרה מחר. הדיונים על החוק במליאת הכנסת החלו כבר ביום שלישי שעבר. ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר הוועדה המשותפת לוועדת חוקה ולוועדת חוץ וביטחון, שהכינה את החוק, הציג את ההצעה ואחריו דיברו שני נציגים מהאופוזיציה, ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) וח"כ עפר שלח (יש עתיד). ביום למחרת נמשכו הדיונים, שבמהלכם, נאמו שני נציגים נוספים, ח"כ מיכל רוזין (מרצ) וח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת).

חוק ההסדרה נועד להכשיר בדיעבד מאות בתים בהתנחלויות, הבנויים על קרקע פלסטינית פרטית, וקמו לו התנגדויות רבות באופוזיציה. החוק נולד במקור כדי לייצר אפשרות משפטית שתמנע את פינוי עמונה ואת תשעת הבתים בעפרה. עם זאת, בגרסתו הנוכחית הוא אינו חל על מאחזים ובתים שיש לגביהם פסקי דין חלוטים של בית המשפט העליון, לנוכח התנגדותו של יו"ר כולנו משה כחלון לסעיף הרטרואקטיבי בחוק, מחשש לפגיעה ברשות השיפוטית. המשמעות היא שאישור החוק לא ימנע את הרס הבתים בעפרה, כפי שלא מנע את פינוי עמונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר החינוך נפתלי בנט במליאת הכנסת, 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
במפלגה איימו בהפלת הממשלה בלי חוק ההסדרה. בנט/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully