וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שגירוש עמונה יהיה האחרון": אלפים הגיעו לעצרת תמיכה בעפרה

5.2.2017 / 17:00

לאחר שבג"ץ האריך את מועד פינוי תשעת הבתים בהתנחלות בחודש, התומכים הגיעו למקום וקראו לנסות למנוע את הפינוי. "כל אחד יעשה בחודש הקרוב הסברה במלוא המסירות. לא נתבע רק את חוק ההסדרה, אלא ריבונות על כל הארץ"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

אלפי בני אדם הגיעו היום (ראשון) להתנחלות עפרה במחאה על פינוי תשעת הבתים במקום, שייהרסו לפי הוראת בג"ץ בעוד כחודש. הפינוי היה אמור להתקיים השבוע, אולם בג"ץ אישר היום לדחותו בחודש, חרף דרישת התושבים לשלושה חודשים. מבין חברי הכנסת מהימין, רק מוטי יוגב (הבית היהודי) נכח בעצרת.

"באנו לכאן לעפרה כשליחים נאמנים לא מטעם עצמנו", אמר בעצרת הרב של עפרה, אבי גיסר. "אנחנו בונים את עפרה ואת ארץ ישראל בכל מקום מכוח התורה, מכוח הציונות וערך ההתיישבות. היינו ערוכים להרס מחר או מחרתיים, ועכשיו יש לנו שלושים יום. כל אחד יעשה את שלו במלוא המסירות - שלושים יום של הסברה. בחודש הזה יש לתבוע לא רק חוק ההסדרה, אלא ריבונות בארץ ישראל על כל ארץ ישראל.
אנחנו תובעים ריבונות. ואם צריך לשם כך קודם את חוק ההסדרה, אז חוק ההסדרה עכשיו".

עצרת מחאה לאחר פינוי עמונה ולקראת פינוי תשעת הבתים בהתנחלות עפרה, 5 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
נוכחות של אלפים. עפרה, היום/נועם מושקוביץ

לעצרת הגיעה גם תמר ניזרי, שפונתה בשבוע שעבר ממאחז עמונה. "אף ערבי לא יבנה את ביתו על האדמות שלנו. ואנחנו לא יודעים איפה נהיה, איפה נגור ואיפה נקים את ביתנו מחדש. בזכותכם הצלחנו לנהל מאבק. תודה שבאתם ולא השארתם אותנו לבד", אמרה לתושבי ההתנחלות שתמכו במאבק עמונה. "אין על הנוער של ישראל. אני לומדת מכם להיאבק בשביל אחרים. מודה לה על השנים הנפלאות בעמונה, מודה על תקופת המאבק. אני מתפללת שהגירוש מעמונה יהיה הגירוש האחרון".

אבי רואה, ראש המועצה האזורית בנימין וראש מועצת יש"ע, נשא דברים בעצרת ואמר כי "על אירועים כאלה צריך לברך ברוך דיין האמת. אירועים של הרס, שזורקים יהודים מביתם, כאן בארץ ישראל. כאן, במדינת ישראל, הרשויות הורסות בתים של יהודים. למה? כי ייקוב הדין את ההר". לדבריו, "צריך ללמוד את הלקח, להבין למה זה קורה. ואחרי כל זה אנו מסתכלים קדימה - הצלחנו להקים ביוש מפעל התיישבות שאחרים רק מקנאים בו. בגלל הערכים, בגלל החינוך, וכל ארגוני השמאל והאחרים שמנסים למנוע אותנו - דרכם לא תצלח, כי אנו נחושים ונתמודד עם כל הקשיים, ונרוץ קדימה - עוד שכונה ועוד בתים בכל מקום בארץ ישראל. את הרוח האיתנה הזו אף אחד לא ישבור".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עצרת מחאה לאחר פינוי עמונה ולקראת פינוי תשעת הבתים בהתנחלות עפרה, 5 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"הנוער דורש אמת. עפרה דורשת הסדרה"/נועם מושקוביץ

אסיף כהנא, נציגת הנוער, אמרה: "לפני פחות משבוע הייתי בעמונה עם בנים ובנות שבאו לומר שעל ארץ ישראל לא מוותרים. והיום אני עומדת כאן ומפחדת מעוד חודש, כששתי חניכות שלי שגרות פה יצטרכו לחוות תלישות. נמאס לנו מהבטחות שווא, מתירוצים וממשחקים איתנו. הנוער דורש אמת. עופרה דורשת הסדרה".

ראש ארגון צהר, הרב דוד סתו, אמר בעצרת: "באנו לכאן כדי לחזק ולהתחזק, ומכאן מבקשים משופטי בג"ץ לעשות צדק. יש שופטים בירושלים ואנו מבקשים שיבטאו את המשפט והצדק. להרוס לשם הרס זה לא צדק, זה עיוות".

עצרת מחאה לאחר פינוי עמונה ולקראת פינוי תשעת הבתים בהתנחלות עפרה, 5 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"להרוס לשם הרס זה לא צדק, זה עיוות"/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully