וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות ראשונה במשפט 512: "פתחתי דלת, עברו כמה שניות - והיה פיצוץ"

5.2.2017 / 12:52

המשפט בפרשה שטלטלה את עולם הפשע נפתח בבית המשפט המחוזי בתל אביב. העדות הראשונה הייתה של בני בן טל, שעבד בצ'יינג' בעיר בעת ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ב-2003, שבו נהרגו שלושה חפים מפשע. "ראיתי שאני מכוסה בזכוכיות וכל החנות נהרסה, ועדיין לא הבנתי"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

משפט פרשה 512, שטלטלה את עולם הפשע, נפתח היום (ראשון) באופן רשמי בבית המשפט המחוזי בתל אביב. "נפרוס בפניכם ראיות שנאספו לאורך שנים בדבר פעילותו של ארגון פשיעה שפעל באופן שיטתי, היררכי ומאורגן ברחבי העולם ובישראל, תוך ביצוע עבירות סמים והון בהיקפים עצומים", אמר בדברי פתיחתו התובע מטעם הפרקליטות, עו"ד ניסים מרום.

"בבסיס בראיות עדויות של שישה עדי מדינה, מרביתם חברים של ממש בארגון, הנתמכות בהאזנות סתר ובעדויות נוספות", הוסיף. "העדים יאירו את מה שהתרחש בארגון בשנים הרלוונטיות, לאחר חקירה שנפרשת ומתפתלת על פני שנים ארוכות בארץ ובחו"ל, תחילתה ב-2002 עד פרוץ הפרשה ב-2015".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: המתין לצעיר מחוץ למועדון בתל אביב, דקר אותו - ונמלט
תיעוד: חסידי הרב ברלנד תוקפים רב אחר שיצא נגד מנהיגם הרוחני
פרסום ראשון: יעדי המחלקה היהודית בשב"כ נעצרו יום לפני פינוי עמונה

עורכי הדין אלכסנדרה קרא, נסים מרום ומיכל מזור קולר. פול צלמים
צוות התביעה בבית המשפט, יולי 2015/פול צלמים

העד הראשון שעלה לדוכן העדים מאחורי זכוכית משוריינת היה בני בן טל, שהיה בצ'יינג' ברחוב יהודה הלוי שבתל אביב בעת ניסיון החיסול העבריין זאב רוזנשטיין. "ביום הפיצוץ, ה-11 בדצמבר 2003, היה יום עבודה שגרתית בצ'יינג. רוזנשטיין הגיע לחנות עם שומרי הראש שלו, הם נעמדו מבחוץ והוא נכנס פנימה כדי לפרוט כסף", העיד בן טל.

"פתחתי לו את הדלת, והוא יצא ועמד ליד דלת הכניסה עם שומרי הראש. עברו כמה שניות, עשר שניות, וקרה הפיצוץ. עשן שחור בכל החנות, לא הבנת מה קורה, לא ראו כלום", המשיך. "לקח לי כמה שניות להבין מה קרה. ראיתי שאני מכוסה בזכוכיות וכל החנות נהרסה, ועדיין לא הבנתי". רוזנשטיין עצמו ניצל בפיצוץ, אך שלושה חפים מפשע נהרגו.

"ראיתי מישהו שרוע ברחוב ונפתלי מגד היה ממש בכניסה. נסענו לבית החולים, הרופא הוריד את הראש וכולם הבינו מה קרה", המשיך בן טל. "אני נשוי לאחותו. זה היה בית שמח ומאושר, שהפך לגיהנום". מאחר ויצחק אברג'יל אינו מיוצג, השופטת הציעה לו לחקור את בן טל בעצמו. אולם, אברג'יל סירב משום שלטענתו לא התכונן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת "הפיגוע הפלילי" ביהודה הלוי, 2003/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הדיון פתחו טיעונים שנמשכו כמה שעות בידי הסניגור יורם שפטל, אשר ביקש מהרכב השופטים שיפסול את עצמו, אך בית המשפט סירב לעתירתו. בשלב הזה החלו הנאשמים בתיק לצעוק על ראשת הרכב השופטים גיליה רביד ועל התובע מטעם הפרקליטות ניסים מרום, קראו לעבר רביד "חפשי מי יזיין אותך, לכי תזדייני", וגידפו גם את מרום. בית המשפט צפוי להטיל סנקציות על אחד הנאשמים, אילן בן שטרית, בעקבות המהומות שנפתחו באולם, ככל הנראה בניסיון מצד הנאשמים שלא להתחיל את שמיעת עדויות התביעה היום.

ואולם, זמן קצר לאחר מכן החלה כאמור עדותו הדרמטית של בן טל. בסביבות חודש אוקטובר 2003 זימן יצחק אברג'יל העומד במרכז הפרשה את אבי רוחן ושני חברי ארגון נוספים, שיהפכו בהמשך לעדי מדינה, לבלגיה. שם הם החליטו על ניסיון החיסול בצ'יינג' שאותו נהג רוזנשטיין לפקוד באופן קבוע. בפגישה הוחלט להטמין מטען חבלה רב-עוצמה על גג המבנה.כמה שבועות לאחר מכן הגיע רוזנשטיין לצ'יינג' מלווה במאבטחיו. כשיצא מרכבו ונכנס למקום הופעל המטען באמצעות השלט.

האירוע, שקיבל את התואר "פיגוע פלילי", גבה שלושה קורבנות שחלפו במקום: נפתלי מגד, בנו של בעל העסק, רחמים צרויה ומשה מזרחי. עוד 51 אנשים נפצעו. "באותו היום היינו אני ואברהם בעל העסק בחנות. גם הבן של אברהם, נפתלי, הצטרף אלינו", סיפר בן טל היום בעדותו. התובעת הקרינה סרטון בפניו, ולאחר מכן הוסיף: "נכנסתי פנימה לראות מה קורה ואברהם שאל – 'איפה נפי שלי?' יצאתי החוצה וניסיתי לאתר אותו".

איציק אברג'יל, בימ"ש מחוזי ת"א, 22 ביולי 2015. ניב אהרונסון
הורה על ניסיון החיסול. יצחק אברג'יל/ניב אהרונסון

בדברי הפתיחה שלו התייחס מרום לאירוע, שעומד במרכז הפרשה. "בלב לבו של כתב האישום נצרב הפיגוע הפלילי, שבו מצאו את מותם שלושה אזרחים תמימים במסגרת מאבקי הארגון ביריביו", אמר. "האופן שבו יובאו הראיות אינו אידאלי, ותחילה יגיעו בעצימות נמוכה. בתום חודש וחצי יובאו עדי המדינה ברצף. בתום שלב זה, תושב המדינה להציג ראיות ככל שניתן, בהתאם לכתב האישום".

ב-2012 נחתם הסכם למתן עדויות עם יורם אלעל, חבר בארגון הפשיעה, לאחר שנים של מגעים עם משטרת ישראל. אלעל היה חבר בכיר בארגון של משפחת אברג'יל, וסיפק תמונה רחבה ועמוקה על הארגון עצמו. אלעל בעצמו לא היה שותף של ממש לעיסוק באלימות ובסמים, אך היה מודע להתנהלות.

ביולי 2015 הגישו פרקליטות מחוז מרכז ופרקליטות תל אביב כתבי אישום יצחק אברג'ילף מאיר אברג'יל אחיו, אבי רוחן, מוטי חסין ו-14 נוספים נאשמים בשורת עבירות כל אחד על פי חלקו. בין העבירות המיוחסות לנאשמים: רצח, עבירות סמים, עבירות בתום המס, הלבנת הון ועבירות נוספות. כתב אישום הוגש גם נגד העבריין ריקו שירזי וחשוד נוסף בגין עבירות אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully