וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הלחצים של ניסנקורן: ההסתדרות תחליט היום אם לקיים בחירות

5.2.2017 / 1:15

ח"כ שלי יחימוביץ' מנסה להתמודד בבחירות להסתדרות באמצעות סיעתו של עמיתה למפלגה ח"כ כבל, לאחר שאיחרה את המועד לרישום סיעה עצמאית. היו"ר מנסה להגיע לקואליציה של מאה אחוז כדי למנוע את הבחירות. כבל: "נעשו מעשים אלימים כדי להשתלט על סיעתי, נלך לבית משפט"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: מפגן תמיכה ביו"ר ההסתדרות, אבי נינסקורן, דצמבר 2016)

בית נבחרי ההסתדרות יתקיים היום (ראשון) ישיבה ובה יודיעו הסיעות אם ברצונן להתמודד בבחירות הקרובות בחודש מאי. הישיבה צפויה להיות סוערת לאור הלחצים שהופעלו למניעתן, במטרה להגיע לקואליציה של מאה אחוז יחד עם היו"ר אבי ניסנקורן.

אנשיו של ניסנקורן, כפי שפורסם בסוף השבוע בוואלה! NEWS, הפעילו לחצים כבדים על חברי סיעתו של ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) כדי שיסכלו את התמודדות ח"כ שלי יחימוביץ' ממפלגתו. יחימוביץ' תכננה לרוץ לתפקיד היו"ר תחת סיעת "הבית החברתי" - שהקים כבל בבחירות האחרונות מול היו"ר הקודם עופר עיני - מאחר שלא רשמה במועד סיעה עצמאית.

ניסנקורן ומנכ"ל סיעתו "עוגן", בני עיני, מנסים בימים האחרונים לגרום לכל הסיעות לחבור לקואליציה. במקרה שכזה, ניסנקורן לא יידרש להתמודד בבחירות חדשות. "ב-48 השעות האחרונות נעשו מהלכים אלימים ופחדניים להשתלט על סיעתי בהסתדרות, 'הבית החברתי', במטרה למנוע בכוח התמודדות על ראשות ההסתדרות", אמר ח"כ כבל.

לקריאה נוספת:
בצל הרפורמה בנמלים - כץ מאיים על ההסתדרות; ניסנקורן: "די לחבוט בנו"
האזינו להקלטה: כך מזייפים עשרות מפעילי מנופים רישיונות עבודה

אבי ניסנקורן, יושב ראש ההסתדרות. 2 בפברואר 2017. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
"נכונים לקיום בחירות. כל ניסיון לטעון אחרת בזוי ושקרי". ניסנקורן/מערכת וואלה! NEWS, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

כבל, שחזר לכנסת מאז הבחירות מול עיני, הפקיד את סיעתו בידי מקורבו איציק יואל. אלא שברגע האמת, כאשר ביקש כבל לאפשר ליחימוביץ לרוץ בראשות סיעתו, התנגד יואל למהלך והתנער מזכותו של כבל על הסיעה. "אני מודיע כי לא אאפשר זאת, וכי אנקוט כל מהלך ציבורי ומשפט שנדרש כדי שיתקיימו בחירות", קבע כבל. "לא אאפשר שלאחד הגופים הגדולים והחשובים ביותר בישראל ימונה אדם לקדנציה שנייה ללא בחירות ובלי לקבל אמונם של 530 אלף בעלי זכות בחירה. אין שום תרגיל שיוכל לעצור את הבחירות".

ביום חמישי האחרון נפוצו שמועות על כך שיחימוביץ' תכריז על מועמדותה לראשות ההסתדרות, תוך חבירה לסיעתו הקיימת של ח"כ כבל, שכבר חתם על הסכם קואליציוני עם ניסנקורן. מאוחר יותר, התברר שהשניים הגיעו להסכמה ביניהם, ולפיה יהפוך כבל למספר שתיים בסיעה. עיני פנה לחבריה בניסיון לשכנע אותם להתנגד להתמודדות יחימוביץ'.

"כבל רצה לתת לה לרוץ, אבל חברי סיעתו התנגדו וסיכלו את המהלך", גילה גורם בהסתדרות. גורם נוסף הסביר כי "עיני ישב חזק כדי שלא יהיו הפתעות. מדהים שבסוף כבל הפתיע וסגר עם יחימוביץ', אבל עיני לא מוותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין שום תרגיל שיוכל לעצור את הבחירות". ח"כ כבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בסביבתו של ניסנקורן אמרו כי "לא רק חברי סיעתו של כבל חתמו על ההסכם הקואליציוני, אלא גם כבל אישר בעל פה את ההסכם בין השניים. שורש המריבה שלו עם ניסנקורן הוא ההפסד של אחיו בועז בבחירות ליו"ר סיעת העבודה בהסתדרות".

מטעם סיעת "עוגן" מסרו כי "נבהיר בצורה הברורה ביותר, סיעת 'עוגן' והעומד בראשה, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, נכונים לקיום בחירות מול כל מי שיעמיד מועמדות, וכל ניסיון לטעון אחרת הינו בזוי ושיקרי. עשייתו של אבי ניסנקורן למען העובדים ולמען צמצום פערים מדברת בעד עצמה ואנו בטוחים בכוחנו".

כמו כן, נטען כי סיעת ה"בית החברתי" חתמה על הסכם קואליציוני עם "עוגן" בגלוי. "מי שמעוניין להפר הסכמים תוך עשיית קומבינות פוליטיות מחוץ להסתדרות, שיחשוף מה הובטח לו בתמורה", אמרו מקורביו של ניסנקורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully