וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההקפאה: אושרו מחדש ויזות שבוטלו במסגרת הצו של טראמפ

4.2.2017 / 23:56

מחלקת המדינה הודיעה על אישורן מחדש של אשרות השהייה, זאת לאחר שהוצא צו מניעה לצו ההגירה שעליו חתם הנשיא. חברות תעופה הודיעו שיאפשרו לאזרחי שבע המדינות המוסלמיות שהוגבלו לנסוע לארה"ב. טראמפ על ההקפאה: "מגוחכת"

צילום: עמרי נחמיאס

(בווידאו: אלפים מפגינים נגד הצו הנשיאותי, ינואר)

מחלקת המדינה בארצות הברית אישרה מחדש היום (שבת) את אשרות השהייה שבוטלו בעקבות הצו הנשיאותי בנושאי הגירה שעליו חתם הנשיא דונלד טראמפ. זאת, בעקבות החלטת בית המשפט הפדרלי בוושינגטון על הקפאת הצו. בנוסף לכך הודיע המשרד לביטחון המולדת כי הוא משהה את כל הפעולות ליישום הצו.

על פי מחלקת המדינה, 60 אלף ויזות של אזרחים משבע מדינות מוסלמיות אושרו מחדש, ובכך יתאפשר להם להיכנס לשטחי ארצות הברית. עוד נמסר כי המחלקה פעלה להחזרתן לתוקף של הוויזות בעזרת משרד המשפטים.

מוקדם יותר היום הודיעו חברות התעופה "אייר פראנס" של צרפת, "קטאר איירוויז" של קטאר, "האמירויות" של איחוד האמירויות ו"איתיחאד איירווייז" של אבו דאבי כי יאפשרו לאזרחי שבע המדינות המוסלמיות שהוטלו עליהן מגבלות כניסה לארצות הברית לעלות על טיסות למדינה. כמו כן, בעקבות הפסיקה שהקפיאה את הצו, הנחתה רשות המכס והגבולות את חברות התעופה כי כעת מותרת עד להודעה חדשה כניסתם של תושבי אותן מדינות לתחומי ארצות הברית ללא הגבלות מיוחדות.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל הסנקציות שהטילה ארה"ב: איראן עורכת תרגיל לשיגור טילים
דקות לפני שדקר בפריז: המחבל שלח לאביו סלפי מהלובר ומהאייפל
ירי צלפים, מוקשים וחוסר במודיעין: כך נכשל המבצע הראשון של טראמפ

הפגנה נגד מדיניות ההגירה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשדה התעופה דאלאס בוושינגטון, 31 בינואר 2017. רויטרס
מפגינים בשדה התעופה בוושינגטון/רויטרס

טראמפ מיהר להגיב לסוגיה, וצייץ בטוויטר כי "כשמדינה לא יכולה יותר לומר מי יכול ומי לא יכול להיכנס ולצאת במיוחד מסיבות של ביטחון – זו בעיה גדולה". לדבריו, "מעניין שכמה מדינות במזרח התיכון מסכימות עם האיסור הזה. הן יודעות שאם לאנשים מסוימים תתאפשר הכניסה, זה אומר מוות והרס מוחלט", הוסיף.

בהמשך תקף את השופט מוושינגטון, שמונה על ידי ג'ורג' בוש הבן ב-2003, שהשהה את הצו: "הדעה של הכביכול שופט הזה, שלקח את זכות אכיפת החוק מהמדינה שלנו, היא מגוחכת ותבוטל". כמה שעות לאחר מכן הוסיף הנשיא האמריקני: "לאן הגיעה מדינתנו כשישנו מצב שבו שופט יכול להשעות איסור כניסה של המשרד לביטחון המולדת, וכל אחד, גם אלה עם כוונות רעות, יכול להיכנס לארצות הברית?". בציוץ מאוחר יותר, הוסיף: "מאחר שהצו הוקפא בידי שופט, הרבה אנשים רעים ומסוכנים יוכלו לזרום לארצנו. זו החלטה איומה".

התביעה נגד הצו הנשיאותי של טראמפ הוגשה תחילה בידי מדינת וושינגטון, ומאוחר יותר הצטרפה אליה גם מינסוטה. התובע הכללי בוושינגטון, בוב פרגסון, תיאר את המדיניות כמנוגדת לחוקה. "זכויותיהם של אנשים עם ויזות, שהורשו להיכנס, נשללו - זה לא אמריקני ולא חוקתי". פרגוסון הוסיף כי הצו מפר את חופש הדת והתנועה. "אתה לא יכול להעדיף דת אחת על פני אחרת", אמר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ מציג את הצו הנשיאותי להגבלת ההגירה/רויטרס

בתגובה לצו המקפיא את הוראתו של טראמפ, נמסר הלילה מהבית הלבן כי "משרד המשפטים מתכוון להגיש בהקדם האפשרי בקשה לעיכוב ביצוע של הצו השערורייתי הזה, ולהגן על הצו הנשיאותי של הנשיא, אשר להבנתנו הוא חוקי ומידתי", נכתב בהודעת הדובר, שון ספייסר. "כוונתו של הצו הנשיאותי היא להגן על ביטחון המולדת, ובידיו הסמכות החוקתית להגן על העם האמריקני". בהמשך הוציא הבית הלבן הודעה חדשה, זהה לחלוטין, ממנה הוסרה המילה "שערורייתית".


(עדכון ראשון: 15:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully